  • 41. Data: 2012-06-28 17:38:00
    Temat: Re: Dwa mandaty za to samo wykroczenie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jun 2012, Jakub Witkowski wrote:

    > A jak znak jest potrzebny w ścisle okreslonym dniu (np. 1 listopada) to mają
    > postawić te znaki już w środku października?

    Tak.

    > A jak potrzeba pojawia się nagle?

    To jest nie gorzej niż dziś.

    Zauważ, że dziś w takim układzie są cyrki i spory, bo w ogóle nie
    ma regulacji na takie przypadki.
    I tę karuzelę "niemożności" mamy z definicji, z braku jakichkolwiek
    regulacji.

    A tak byłaby jasność - może jeszcze z dopiskiem "w przypadku
    konieczności usunięcia pojazdu w wyniku konieczności zapewnienia
    bezpieczeństwa publicznego, zapobieżenia szkodom o wielkiej wartości
    oraz wynikłych z innych ustaw przed upływem terminu skutecznego
    powiadomienia, koszty usunięcia oraz ewentualnych szkód na
    pojeździe ponosi organ który wydaje decyzję o usunięciu"
    nie byłoby w ogóle o czym dyskutować.
    Może jeszcze zapisać trzeba inaczej, żeby ktoś się o któryś
    przecinek (lub brak) nie potknął ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2012-06-29 08:50:58
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > No ale udowodnić to trzeba chyba winę a nie niewinność...

    Postój w miejscu niedozwolonym nie jest wystarczającą winą?
    ;-) Co więcej trzeba udowadniać?

  • 43. Data: 2012-06-29 10:27:13
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 29-06-2012 o 08:50:58 Robert_J <d...@g...pl> napisał(a):

    > Postój w miejscu niedozwolonym nie jest wystarczającą winą? ;-) Co
    > więcej trzeba udowadniać?

    postój w miejscu niedozwolonym != postoje w miejscu niedozwolonym

    Żeby nałożyć 2 mandaty to chyba pasowałoby udowodnić 2 postoje.

    --
    SW3
    ----

  • 44. Data: 2012-06-29 10:35:26
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Jakub Witkowski wrote:

    > A jak znak jest potrzebny w ścisle okreslonym dniu (np. 1 listopada) to
    > mają postawić te znaki już w środku października?

    A to im korona ze łba spadnie? I tak stawiają wcześniej.
    Od tego jest tabliczka "obowiązuje od..." i tyle.

    1 listopada jest odkąd nasza cywilzacja posługuje się taką nazwą miesiąca. 1
    listopada w kolejnym roku to nie jest zaskoczenie dla służb :)

    Inne planowane wydarzenia takie jak przyjazd jakiegoś zagranicznego dygnitarza,
    duże imprezy, itd. a nawet planowane zmiany organizacji ruchu, zamknięcia dróg z
    powodu różnych budów też są wiadomoe z wystarczającym wyprzedzeniem.

    > A jak potrzeba pojawia się nagle?

    To nie mają prawa do ukarania. Albo muszą użyć innych środków powiadomienia.

    Może się zdarzyć, że pod zaparkowanym samochodem pęknie rura i trzeba ten
    samochód usunąć. Ale to nie jest powód do ukarania kierowcy (a za usunięcie
    powinien zapłacić operator rury lub jego ubezpieczyciel)

    pzdr
    \SK

  • 45. Data: 2012-06-29 11:07:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w
    napisał(a):

    >postój w miejscu niedozwolonym != postoje w miejscu niedozwolonym
    >Żeby nałożyć 2 mandaty to chyba pasowałoby udowodnić 2 postoje.

    Jak najbardziej masz racje.

    No chyba ze postoj zakazany w jakis godzinach, to juz nie wiem jak to
    liczyc :-)

    J.

  • 46. Data: 2012-06-29 12:22:02
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-06-29 10:35, Sebastian Kaliszewski pisze:

    postawić te znaki już w środku października?

    > A to im korona ze łba spadnie? I tak stawiają wcześniej.
    > Od tego jest tabliczka "obowiązuje od..." i tyle.

    Produkcja tabliczek. Usuwanie zbędnych już tabliczek. Analiza treści ekstra tabliczek
    przez kierowców, tak jakby
    nie było już zbyt wiele znaków na ulicach. I to wszystko po to żeby zapewnić "vacatio
    legis" byle znakowi drogowemu...
    Jakoś mnie nie przekonaliście.

    > To nie mają prawa do ukarania. Albo muszą użyć innych środków powiadomienia.

    Przecież nie jestem za tym żeby postawić znak przed zaparkowanym już samochodem a
    kierowcy wręczyć mandat.
    To by było działanie prawa wstecz. Chodzi mi tylko o to żeby można było taki znak
    jednak postawić z dnia na dzień,
    choćby po to żeby inni już nie stawali. Bo jak inaczej - policjant ma pilnować przez
    2 tygodnie 24/7?

    > Może się zdarzyć, że pod zaparkowanym samochodem pęknie rura i trzeba ten samochód
    usunąć. Ale to nie jest powód do ukarania kierowcy

    Oczywiście.

  • 47. Data: 2012-06-30 18:02:48
    Od: "Toshiko" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:jsh64g$2tds$1@news2.ipartners.pl...

    > Zastanówmy się jednak nad takim, który nie przyjął mandatu bo jeszcze nie
    > zdążył być przy aucie.
    > Tacy też tam zdaje się byli. Policja ich spisała i np. kieruje wniosek o
    > ukaranie do sądu, potem
    > przychodzi SM, zakłada blokadę i proponuje mandat... A ukaranym dwa razy
    > za to samo być nie można.

    Jak kogoś nie było przy aucie to jak mógł być ukarany przez Policje? A SM
    pojawiła się dopiero po ok. 30 min. Mętnie się tłumaczą... Powinni po
    wizycie Policji przestawić samochody w inne miejsce i było by po sprawie.
    Moim zdaniem jak Policja odjechała to wszyscy olali temat i zostawili
    samochody tam gdzie stały (pojawia się wykroczenie trwałe). Ktoś to zauważył
    i zadzwonił do SM a ta na takie rzeczy reaguje szybciutko i ochoczo ;P