  • 31. Data: 2012-06-27 16:31:49
    Temat: Re: Dwa mandaty za to samo wykroczenie?
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 27-06-2012 o 15:40:14 Robert_J <d...@g...pl> napisał(a):

    > Ale widzisz, to akurat trudno wykazać. Jaka jest pewność że między
    > pierwszym ukaraniem a podejściem SM delikwent nie pojechał na obiad do
    > domu i nie wrócił?

    No ale udowodnić to trzeba chyba winę a nie niewinność...

    --
    SW3
    ----

  • 32. Data: 2012-06-27 16:32:07
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Jakub Witkowski

    > Tylko że to prowadzi do absurdu w drugą stronę - raz dostaniesz mandat
    > za złe parkowanie i już możesz tam stać w nieskończoność?

    A dlaczego nie?

    > W przypadku przekroczenia prędkości wprowadzono więc sztuczny podział od
    > przecznicy do przecznicy

    Gdzie go wprowadzono? Na PMS?

  • 33. Data: 2012-06-27 17:05:27
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-06-27 16:32, to pisze:
    > begin Jakub Witkowski

    > A dlaczego nie?

    Spekuluję tylko, że może ktoś zauważył, że to by było nie tylko dość głupie, ale też,
    co ważniejsze,
    uszczuplało dochody naszego pazernego budżetu - i wypichcił przepisik na taką
    okoliczość.

    > Gdzie go wprowadzono? Na PMS?

    W przepisach regulujących użytkowanie fotoradarów (o ile prawdą jest to, co tu
    niedawno pisano. Nie sprawdzałem)

  • 34. Data: 2012-06-27 19:45:39
    Od: "Toshiko" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:jseaab$1g64$1@news2.ipartners.pl...
    > Jak to jest: czy jeśli np. policja ukarze mandatem za złe parkowanie, a
    > potem napatoczy się SM
    > i będzie usiłowała zrobić to samo, to mają prawo, czy nie? A założyć
    > blokadę (bez mandatu) mają prawo?
    >
    > --
    > Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    > z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    > gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

    Mają prawo. Ukarany użytkownik (to taki który przyjął mandat) nie ma
    "nalepki" na samochodzie że zapłacił za wykroczenie (i już nie ma żadnego
    postępowania). Jeżeli jednak stał tam dalej to już jego wina. Skoro dostał/a
    mandat, to parkował/a nieprawidłowo i nic z tym nie zrobił/a po przyznaniu
    się do wykroczenia Policji (mandat). SM tego nie wie, robi swoje i zakłada
    swoje blokady karząc łamiących przepisy (czyli dalej parkuje nieprawidłowo
    lub porusza się pod znakiem B1 z wyłączeniami-świadomie). Nałożenie mandatu
    za jakieś wykroczenie nie daje "przepustki" na dalsze łamanie prawa: patrz
    "kaskadowe" pomiary prędkości...;P a widełki kary to już osobna sprawa...
    Patrząc na artykuł:
    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Po-500-zl-dla-zl
    e-parkujacych-studentow-w-Sopocie-n59474.html
    to: czy robotnik budowlany jest jakąś wykładnią co wolno jak są odpowiednie
    znaki? Jak jest znak to może by się zastosować a nie "wjeżdzać samochodem, w
    tym wypadku, na sale egzaminacyjną"? Reasumująć do artykułu: kobieto parkuj
    tam gdzie wolno a nie później narzekaj że dostałaś mandat za nieprawidłowe
    parkowanie, bo Ci było bliżej...;P

  • 35. Data: 2012-06-27 20:58:04
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-27 11:35, Maciek pisze:
    > To chyba zależy. Jeśli napatoczy się następnego dnia, to pewnie może.
    > Widziałem samochód z całym plikiem blankietów SM za wycieraczką,
    > wyglądały na wystawione w różnych dniach.

    No bez jaj. To niech oni stoją przy jednym aucie i wypisują
    mu mandaty w trybie ciągłym. Tak non-stop. Skończą jeden, włożą
    za wycieraczkę stwierdzą: te.. patrz..nadal stoi. I kolejny
    mandat. Mniej będą łazili.

    I niech założą blokady na wszystkie koła do tego.

    --
    www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 36. Data: 2012-06-28 02:09:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2012, Robert_J wrote:

    > Oczywiście można się z Tobą zgodzić, nie twierdzę że mam rację. Próbuję tylko
    > we w miarę obiektywny ;-) sposób do tego podejść.

    Ależ instytucja advocatus diaboli znana jest od dość dawna, nie składam
    reklamacji ;)

    > Ale widzisz, to akurat trudno wykazać.

    Płacisz 500 zł.
    Za omijanie pojazdu który zatrzymał się przed przejściem.

    Dlaczego płacisz?
    Bo mi to jest trudno wykazać ;)

    > Jaka jest pewność że między pierwszym
    > ukaraniem a podejściem SM delikwent nie pojechał na obiad do domu i nie
    > wrócił?

    Żadna.
    Z braku dowodów należy mu się zwolnienie z kary.

    > No widzisz, tyle że nie wiemy czy nie miało to miejsca, bo są to tylko słowa
    > poszkodowanego.

    Jakąś tam wersję omawiamy, IMVHO nie ma sensu omawianie przy
    założeniu że "to wcale nie o parkowanie chodziło, mandat był
    za przekroczenie prędkości" ;)

    > Oczywiste jest że będzie starał się gadać na swoją korzyść
    > :-). Przecież nie powie że policjant kazał przestawić auto, tylko że pozwolił
    > dalej stać :-)

    Ale jak wyżej - to strażnik, chcąc wydębić drugi mandat, musi
    udowodnić że było inaczej.

    > Jak to sobie wyobrażasz?

    Zwyczajnie.
    "Widoczne oznakowanie drogi, miejsca pozostawienia pojazdu
    lub samego pojazdu uważa się za skuteczne powiadomienie
    posiadacza pojazdu o zmianie zasad dozwolonego parkowania
    i zatrzymywania pojazdu po upływie 14 dni od oznakowania".

    Ze strony osoby odpowiedzialnej za pojazd (dlatego napisałem
    "posiadacza" a nie "właściciela") wymaga obejrzenia lub
    posłania kogoś aby sprawdził.

    > A jak takie wprowadzą dzień po postawieniu auta to co wtedy? ;-)

    To działają one po 14 dniach.
    Efektywnie mandaty można dawać od 15 dnia po postawieniu znaków.
    Właśnie o to chodzi, aby usunąć absurd "nieoznaczoności".
    "Panie, tą Syrenką to jeszcze pradziad tu stanął" :>

    > Reasumując: ta sprawa to kolejny przykład na to, jak bardzo nasze przepisy są
    > podatne na interpretację. Nie są jednoznaczne, a nieścisłe, niespójne itd..

    ...i zawierają luki, czyli niekompletne.
    Niestety :]

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2012-06-28 02:12:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2012, Czeslawek wrote:

    > No nie wiem czy tak jest np. decyduję się przekroczyć prędkość o 20km/h, wiec
    > na 20 jadę 40 na 40 jadę 60 na 90 jadę 110 i dostaję mandat za przekroczenie
    > prędkości w zakresie od 11 do 20 km/h czyli za jedno wykroczenie.

    Fotoradar przed skrzyżowaniem ustrzelił Cię przy 40/60 i drugi
    fotoradar za skrzyżowaniem ustrzelił Cię przy 70/90 i mówisz,
    że dostajesz jeden mandat?
    Nie wydaje mi się :]
    A za znakiem tak samo - jest nowe ograniczenie, fakt że łamiesz je
    "o tyle samo", nie powoduje że przestanie to być łamanie innego
    ograniczenia :)

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2012-06-28 08:13:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 14:25:53 +0200, Robert_J napisał(a):
    > SM wkłada za wycieraczkę wezwania do stawienia się, a nie
    > mandaty :-). I tych może sobie wtykać do woli...

    Wezwania tez nie sa chyba poprawnie doreczone.

    Za to informacja o naliczeniu oplaty karnej/podwyzszonej za parkowanie w
    danym dniu jak najbardziej.

    J.

  • 39. Data: 2012-06-28 10:43:50
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > To działają one po 14 dniach.
    > Efektywnie mandaty można dawać od 15 dnia po postawieniu znaków.

    A jak znak jest potrzebny w ścisle okreslonym dniu (np. 1 listopada) to mają postawić
    te znaki już w środku października?
    A jak potrzeba pojawia się nagle?

  • 40. Data: 2012-06-28 10:54:40
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-06-27 19:45, Toshiko pisze:

> [...]
    > postępowania). Jeżeli jednak stał tam dalej to już jego wina. Skoro dostał/a

    Zastanówmy się jednak nad takim, który nie przyjął mandatu bo jeszcze nie zdążył być
    przy aucie.
    Tacy też tam zdaje się byli. Policja ich spisała i np. kieruje wniosek o ukaranie do
    sądu, potem
    przychodzi SM, zakłada blokadę i proponuje mandat... A ukaranym dwa razy za to samo
    być nie można.