  • Data: 2002-02-20 17:42:58
    Temat: Re: Dwa lacza bez bycia LIR'em
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Grzegorz Janoszka" <g...@p...onet.pl> writes:

    > "Łukasz Grochal" <l...@p...kozia-wolka.ppp.tpsa.com> wrote in message
    >
    > W znalezieniu losi, którzy beda rozglaszac Twoja klase (patrz nizej).

    > Taaaak? Chcesz powiedziec, ze jak dostalem przypuscmy od TPSA klase
    > 195.205.25.0/24 i podlaczam sie do drugiego operatora, to ten drugi operator
    > ma rozglaszac klase 195.205.25.0/24 w swiat? I ze RIPE tak zaleca?

    Chyba niezupełnie o to mu chodziło.

    > No to jak to niby zrobic inaczej?

    Ja się tym nie bawię i mogę się mylić, ale widzę to tak:

    Gość dostał 195.205.25.0/24 i rozgłasza to sobie _pod_swoim_ASem_
    przez kogo chce. Jeśli ktoś ma w tablicy routingu to co on rozgłosił
    i całą tepsę, to puści jego ścieżką ze względu na more specific route.

    A jeśli tnie małe klasy (główna wada PI dla małych klientów), to i tak
    pakiet nie zginie, bo pójdzie do tepsy, tyle, że ścieżką ogłaszaną
    przez tepsę.

    No i jest lepiej niż w przypadku PI.

    Jacek