    From: "Marcin Mrowiecki" <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Dwa lacza bez bycia LIR'em
    Date: Thu, 21 Feb 2002 15:00:13 +0000 (UTC)

    Uzytkownik "Sebastian Sawicki" <b...@s...edu.pl> napisal w wiadomosci
    news:3C7271A3.46AFF4F3@swps.edu.pl...
    > Witam
    > jednego z ISP wiec czy jest to mozliwe aby ten drugi rozglaszal nasza
    > pule przez swoja siec? Czy konieczne jest posiadanie przez nas puli PI
    generalnie musisz miec PI i dogadac sie ze swoimi ISP zeby miec z nimi BGP
    ;->
    tylko ze BGP kosztuje ;-< i to coraz drozej ;<
    Ja na razie zrobilem to tak ze wstawilem router na linuxe z 3 kartami
    sieciowymi po jednej do routerow ISP
    i jeden do mojej sieci. na iptables zrobilem maskarade do operatora drugiego
    maskujac adresy pochodzace od pierwszego
    +na "chama puscilem ruch" do operatorow kltorzy wiem ze chodza lepiej przez
    drugiego isp
    oprocz tego przez znakowanie pakietow przepuszczam na drugie lacze czesc
    ruchu wg serwisow (direct connect Kazaa i inne smieci)
    defaulta dalem w ten sposob :
    ip route add default equalize nexthop via OPERATORA dev eth0 weight 10
    nexthop via operatorB dev eth1 weight 1
    bo jesli byl tylko jeden gw to byly jaja jak pakiety przychodzily po laczu B
    Oprocz tego w MX dalem IP z obydwoch stron (z lacza A i B) a na routerze
    robie
    iptables -t nat -I PREROUTING -p tcp -i eth1 --dport 25 -j DNAT --to
    moj_serwer_pocztowy
    mozna do tego dac czesci komputerow w sieci podwojne IP i w DNS podwojne
    wpisy to wtedy ruch wchodzacy sie rozladuje na 2 lacza
    w miare to dziala ale to i tak prowizora ;-< mam tez klopoty z
    PREROUTINGGIEM bo niby maskuje pakiety ale i tak czasami nie wiedziec skad
    jakies smieciowe
    pakiety laduja nie na tym interfejscie co powinny ;-<