  • 11. Data: 2010-06-09 17:03:58
    Temat: Re: "Duży" kondensator.
    Od: "Papa5merf" <t...@l...la>

    Órzytkownik "asdowski" napisał:
    > Szukam naprawdę dużego kondensatora(docelowej wartości
    > i tak nie znajdę, a jak mam kupić ich dużo to wolałbym jak najmniej).
    > To co sam znalazłem to -
    > http://www.fib.poznan.pl/catalog/product_info.php?pr
    oducts_id=42712
    > A póki co do założeń głupawego projektu potrzeba nam pojemność
    > około 150F(tak, faradów) przy 300-400V.

    eee, z takimi parametrami to ty chcesz w tym kondziorku zgromadzić 2kWh
    energi?:O)
    toć to prawie dwa razy więcej niż w potężnym 100Ah akumulatorze:O)
    zdradź co kombinujesz, laterke co się będzie łądować sekundę a śfiecić
    10h?:O)

  • 12. Data: 2010-06-09 19:11:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    > W powaznych zastosowaniach nie ma jednak jak to kolo zamachowe:
    > http://www.jet.efda.org/focus-on/jets-flywheels/

    Tam pisza o mocy szczytowej, a ile to magazynuje energii ? Zastanawialem
    się kiedys jakie wielki musiało by byc koło żeby zasilić domek
    jednorodzinny przez dobę i miałbym porównanie :D

  • 13. Data: 2010-06-10 01:35:55
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    asdowski <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    oducts_id=42712

    > A póki co do założeń głupawego projektu potrzeba nam pojemność około

    Boję się pytać do czego ci to, ale:

    http://www.allegro.pl/search.php?string=kondensator&
    change_view=1&order=pd&change_view=1

    tutaj masz różne do zastosowań w samochodzie - kilka faradów do ok. 20V, z bajerami
    typu
    woltomierz. Nie wiem na ile to pomocne i nie wiem na ile to są kondensatory a na ile
    akumulatory, ale może pomoże.

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 14. Data: 2010-06-10 01:36:56
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    asdowski <a...@o...pl> wrote:

> [...]

    typu
    woltomierz. Nie wiem na ile to pomocne i nie wiem na ile to są kondensatory a na ile
    akumulatory, ale może pomoże. Może napisz po prostu co chcesz zrobić :)

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 15. Data: 2010-06-10 04:53:20
    Od: asdowski <a...@o...pl>

    On 9 Cze, 19:03, "Papa5merf" <t...@l...la> wrote:

> [...]
    > toć to prawie dwa razy więcej niż w potężnym 100Ah akumulatorze:O)
    > zdradź co kombinujesz, laterke co się będzie łądować sekundę a śfiecić

    O, i kolega był najbliżej ze wszystkich tutaj 'dociekających'.

    A problemem jest jak zasilić silnik 45kW/320VDC przez 5 min pracy
    ciągłej z baterii o stosunkowo niskiej wadze.

    Sam silnik waży 40kg, a rozmiary tych kondensatorów troche nie pasują
    do reszty koncepcji...

    Najlepiej żeby to było małe lekkie i tanie. Tak wiem, po chol!@#e mi 3
    kondensatory...

  • 16. Data: 2010-06-10 08:50:37
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On czw, 10 cze 2010 06:53:20 in article
    .googlegroups.com>
    asdowski wrote:
> [...]
    > ciągłej z baterii o stosunkowo niskiej wadze.
    >
    > Sam silnik waży 40kg, a rozmiary tych kondensatorów troche nie pasują

    W modelarstwie (wpradzie o inna skala) bateria waży 10x razy więcej niż
    silnik przy czasach pracy przy maksymalnej mocy twojego rzędu.

    > Najlepiej żeby to było małe lekkie i tanie. Tak wiem, po chol!@#e mi 3
    > kondensatory...

    Przykładowe dane gęstości energi internetu ;)

    Supercap <30 Wh/kg
    NiMH 30-80 Wh/kg
    Li-Ion 100-250 Wh/kg

    Ty potrzebujesz 45000*5/60 = 3750 Wh. Policz masę sam.

    W dodatku dla kondesatorów potrzebujesz przetwornicy, bo inaczej przy np.
    dopuszczalnym spadku napięcia 20% wykorzystasz tylko 36% zgromadzonej
    energii :(

  • 17. Data: 2010-06-10 16:27:31
    Od: emil <e...@g...com>

> [...]
    > ciągłej z baterii o stosunkowo niskiej wadze.
    >
    > Sam silnik waży 40kg, a rozmiary tych kondensatorów troche nie pasują

    Tanio nie będzie ale małe i lekkie, to baterie li-fe wysoko prądowe.
    przykładowo :
    http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=
    6573
    Produkowane są też większe baterie do samochodów elektrycznych.

  • 18. Data: 2010-06-11 16:21:01
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    asdowski <a...@o...pl> wrote:

    > A problemem jest jak zasilić silnik 45kW/320VDC przez 5 min pracy
    > ciągłej z baterii o stosunkowo niskiej wadze.

    A to musi być silnik elektryczny?

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 19. Data: 2010-06-11 19:08:47
    Od: "Papa5merf" <t...@l...la>

> [...]
    >ciągłej z baterii o stosunkowo niskiej wadze.
    >Sam silnik waży 40kg, a rozmiary tych kondensatorów troche nie pasują

    z tego co piszesz to potszebujesz energii na poziomie 4kWh, może trochę
    więcej, bo h** wie ile więcej mocy pobiera taki silnik przy rozruchu,
    dodatkowo kondensator musiał by być jeszcze ze dwa razy większy, żeby
    rozładowywać go żródłem prądowym, gdzieś do poływy napięca, bo chyba nie
    warto się bawić w przetwornice, więc nawet jeśli chodzi o kondensator to
    potrzebował byś kilka razy większego kondziora:O)

    jeśli chodzi o moasę to wątpię żeby kondensator był lżejszy od akumulatora,
    jak nie liczysz się z kosztami to możesz nawet użyć jakichś lekkich
    litowo=coś tam:O)

    myślę że 8-10 sztuk akululatorów o pojemności 100Ah by zapewniło taką
    energię, ale trzeba by sprawdzić elsperymentalnie czy przy takich udarowych
    prądach akumulatory nie eksplodują, jeśli tak, to trzeba ich dać jeszcze
    więcej:O)
    żeby zapewnić odpowiednie napięce to albo kombinujesz z baterią aku
    zwiększając napięcie do jakichś 600V i żródło prądowe, albo 12v i
    pszetfornica, nie mam pojęcia co będzie tańsze i lżejsze:O)

  • 20. Data: 2010-06-14 22:07:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Jun 2010 21:11:04 +0200, Sebastian Biały wrote:

    >Tam pisza o mocy szczytowej, a ile to magazynuje energii ? Zastanawialem
    >się kiedys jakie wielki musiało by byc koło żeby zasilić domek
    >jednorodzinny przez dobę i miałbym porównanie :D

    Tam jest sporo danych na kolejnych stronach.
    Ale obawiam sie ze lozyska nie pozwola sie temu krecic przez dobe.

    J.