  • 1. Data: 2010-06-09 10:42:23
    Temat: "Duży" kondensator.
    Od: asdowski <a...@o...pl>

    Witam.
    Szukam naprawdę dużego kondensatora(docelowej wartości i tak nie
    znajdę, a jak mam kupić ich dużo to wolałbym jak najmniej).

    To co sam znalazłem to -> http://www.fib.poznan.pl/catalog/product_info.php?pr
    oducts_id=42712

    A póki co do założeń głupawego projektu potrzeba nam pojemność około
    150F(tak, faradów) przy 300-400V.

    Może ktos zna firmy zajmujące się takimi zagadnieniami(polskie/
    zagraniczne)?

    --
    Pozdrawiam,
    asdowski

  • 2. Data: 2010-06-09 11:05:52
    Temat: Re: "Duży" kondensator.
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jun 9, 12:42 pm, asdowski <a...@o...pl> wrote:

    > A póki co do założeń głupawego projektu potrzeba nam pojemność około
    > 150F(tak, faradów) przy 300-400V.

    To będzie mały kontener. Skrzynka piwa to ca. 2F na 400V

    www.sew-eurodrive.de -> zapytać, bo na stronie na razie nic nie ma.
    --
    Marek Lewandowski

  • 3. Data: 2010-06-09 11:11:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello asdowski,

    > Szukam naprawdę dużego kondensatora(docelowej wartości i tak nie
    > znajdę, a jak mam kupić ich dużo to wolałbym jak najmniej).
> [...]

    To ma być duże? 200uF/320V?

    > A póki co do założeń głupawego projektu potrzeba nam pojemność około
    > 150F(tak, faradów) przy 300-400V.

    OMG! 6.75 - 12 MJ - energia zgormadzona w czymś takim może niezłą
    katastrofę spowodować...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2010-06-09 11:31:12
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > OMG! 6.75 - 12 MJ - energia zgormadzona w czymś takim może niezłą
    > katastrofę spowodować...

    ten glupawy projekt to chyba bomba EMP :)

    c.

  • 5. Data: 2010-06-09 11:41:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cezar,

    > ten glupawy projekt to chyba bomba EMP :)

    Aż tam źle może nie jest - w akumulatorach da się więcej zgromadzić.
    Ale w jednym i drugim przypadku w razie zwarcia jest naprawdę duży
    problem - napięcie wystarczy do utrzymania sporego łuki, jak się
    zacznie spawać, to tak od razu nie skończy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2010-06-09 12:01:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl>

    > OMG! 6.75 - 12 MJ - energia zgormadzona w czymś takim może niezłą
    > katastrofę spowodować...

    1.5-3 kg trotylu. Sasiedniego budynku nie naruszy :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-06-09 13:17:18
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "asdowski" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
[...]

    ======================================

    Napięcie stałe czy zmienne?
    Jak zmienne to rozruchowy do silnika, jaki znalazłeś, jest dość duży

    Jak stałe napięcie to może:
    10000 uF 350V wystarczy?
    https://www.elfa.se/elfa3~pl_pl/elfa/init.do?shop=EL
    FA_PL-PL#item=67-048-80;
    Aluminium electrolytic capacitor radial 10000 ?F 350 VDC, B43474A4109M000

    a może
    350V 15000uF ALS3-153RT350
    http://www.dacpol.com.pl/pl/s8/Katalog/c453/Elementy
    _pasywne/Kondensatory/Kondensatory_elektrolityczne/p
    127/Seria_ALS30/31_I_ALS_40/41_wyprowadzenia_śrubowe
    &st=P2NpZHRvcGlkJnJlZl9jaWQ9NDUzJnRhcmdldF9waWQ9MTI3

  • 8. Data: 2010-06-09 13:26:37
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 09.06.2010 15:17, schrieb m:

> [...]
    > 150F(tak, faradów) przy 300-400V.
    >
    > Może ktos zna firmy zajmujące się takimi zagadnieniami(polskie/

    Maxwell produkuje moduły 150F/120V. No i jest naprawdę duży. Waży 60kg
    ;-). 9 sztuk + cell balancing i już masz 150F na 300V ;-).

    Jest jeszcze EEStor, ale to tylko PR. Bąkali coś o 10kF na 3kV, ale to
    już prawdziwa bomba jak pierdyknie. O ile się nie mylę, to ten
    kondensator istnieje wyłącznie na papierze. Miał zastąpić LiIon w
    samochodach elektrycznych.

    Waldek

  • 9. Data: 2010-06-09 16:07:04
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-09 13:31, Cezar pisze:

    > ten glupawy projekt to chyba bomba EMP :)

    Nie musi być głupawy. Miałem z czymś takim do czynienia do zasilania
    magnesu impulsowego. W zależności od średnicy dawał bodajże nawet do 40
    Tesli. Nie było to działo do strącania Tupolewów tylko do badań
    podstawowych w fizyce :)

    MD

  • 10. Data: 2010-06-09 16:17:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl>
> [...]

    >bodajże nawet do 40 Tesli. Nie było to działo do strącania
    >Tupolewów tylko do badań podstawowych w fizyce :)

    W powaznych zastosowaniach nie ma jednak jak to kolo zamachowe:
    http://www.jet.efda.org/focus-on/jets-flywheels/

    J.