  • 31. Data: 2010-11-29 10:56:49
    Temat: Re: Duże zakupy - jakieś zmiany
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-11-29, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > W Polsce? Nie zawsze. A nawet jak różnice są, to wcale nie zawsze duże,
    > rzędu np. 5%. Duże sklepy dostają często lepsze warunki współpracy, w
    > stylu dłuższy termin płatności, czy możliwość brania na W-Z.

    Akurat temat znam jezeli chodzi o elektronike, nie podejrzewam zeby jakos
    strasznie roznilo sie to w przypadku akcesorii motocyklowych.

    > Po pierwsze wcale nie tak rzadko te promocje zaczynają się od
    > dystrybutora, po drugie czy Ty aby nie mylisz "zwykłego" sklepu z takim
    > należącym do oficjalnego dystrybutora - jak np. Inter Motors czy Poland
    > Position, albo inne Olki? Bo oni mają podwójną marżę, hurtową i
    > detaliczną, więc i mają z czego obcinać.

    Ale jak od dystrybutora? Sklep zakupil towar na polki to co ma pozniej do
    powiedzenia dystrybutor? A ile masz takich zwyklych sklepow? Poza tym tak
    jak mowilem - u oficjalnego dystrybutora da sie normalnie cos zalatwic
    (opisane nizej), tylko zalezy to od checi tego dystrybutora.

    Bylem kiedys swiadkiem ciekawej rozmowy w MCS bo przyszedl klient reklamowac
    kask Schubertha po czym po polgodzinnej rozmowie wyszlo ze klient ten kask
    kupil w niemczech. Jakie bylo oburzenie pracownikow po tym jak klient
    wyszedl - generalnie wyszlo na to ze polacy to chamy niedajace zarobic
    rodzimym sklepom i to przez nich oni musza takie ceny miec zeby cokolwiek
    zarobic - wzruszylem sie.

> [...]
    > prowadzenia sklepu stacjonarnego. Gadałem kiedyś z szychą z MCSa - ich
    > stock samego tylko Araia w tamtym czasie, to było lekko licząc 300k zł.
    > Większośc sklepów netowych jeśli w ogóle cokolwiek ma, to w
    > oszałamiającej liczbie 5 sztuk na krzyż. I osobiście nie mam zbyt
    > wysokiego mniemania o poziomie wiedzy większości sprzedawców, ale ci ze
    > sklepów netowych czasem biją wszelkie rekordy niekompetencji. No i nie
    > zapominaj, że sklep stacjonarny w martwym sezonie zimowym płaci tyle
    > samo za tenże lokal oraz pracownikom, sklepu wirtualnego, mające niskie

    Aha i to ze maja np. za 300k towaru Araia zmusza ich do rzniecia klienow
    na wszystkim innym? Moze to sie nazywa nieodpowiednie gospodarowanie?
    Czemu sklepy internetowe sklepow stacjonarnych maja takie same ceny?
    Przeciez nie musza po internetowym kliencie zamiatac podlogi, marnowac 15
    minut czasu pracownika na pieprzeniu o dupie marynie - klient sam klika,
    sam placi, wystarczy zapakowac i wyslac.

    Kupowalem kiedys tam filterek oleju do KHI, zostalem zapytany czy kupuje tylko
    tyle. Kulturalnie odpowiedzialem ze kupilbym jeszcze olej ale nie po takiej
    cenie jak maja. Sprzedawca mocno sie wkurwil i powiedzial ze 55 PLN na 4
    litrach to wcale nie jest duzo drozej, a bedzie jeszcze drozej. Pojechalem
    kupic gdzie indziej 55 PLN taniej, to nic ze wydalem 15 PLN na paliwo -
    przynajmniej sie przejechalem a nie wlozylem ta kase im do kieszeni.

    > Trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem, to raczej podejście klientów jest
    > nieuczciwe, gdy traktują sklepy stacjonarne jako macalnie, a zakupy
    > robią gdzie indziej.

    A moze to jest tak, ze ide do sklepu, przymierzam cos a pozniej przezywam szok
    gdy sprzedawca poda mi cene ktora mi ciezko przelknac? Chociaz ja mam miejsce
    z ktorego jestem zadowolony, ide mierze, dowiaduje sie o cenie, gdy jestem
    zaskoczony to informuje o tym sprzedawce na co on odpowiada rabatem (nie
    rabacikiem 2%) - ja wychodze zadowolony, on jest tez zadowolony. Chociazby
    glupie rekawice Modeki ktore kosztowaly 260 dostalem za 210 a bylo to w
    kwietniu, wiec jak widac da sie.

    > Nie wiem, nie odpowiadam za politykę cenową nieznanego mi sklepu. W
    > każdym razie ja z założenia kupuję na Orlenie 0,5 l za 15 zł, zamiast
    > zwyczajowych 250 ml za 25 zł ;-)

    No i ja robie podobnie, sklepu teraz nie pomne.

    > 2 nie, a tego samego kompletu razy 4 rozmiary + 8 innych typów razy
    > rozmiary, dostępnych od ręki? Zresztą z oponami u nas to akurat różnie
    > bywa, bo większość sklepów serwisów (nie oponiarzy) nie mało co trzyma
    > na magazynie (może z wyjątkiem tych specjalizujących się w
    > enduro/cross).

    To nie bylo dostepne od reki, to bylo "moga byc za tydzien za 1300 PLN". Wiec
    jak ktos potrafi zarobic na sprzedaniu tego samego za 700 PLN a ktos inny chce
    mi to sprzedac za 1300 PLN to to nie jest jawne dymanie klienta? Pewnie powiesz,
    ze wolny rynek i wcale nie musze tego kupowac.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 32. Data: 2010-11-29 10:58:14
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-11-29, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > No proszę, a legenda urbanistyczna twierdzi, że do zdjęcia/założenia
    > opony bezdentkowej na felgę potrzebny jest nacisk ok. 2 ton. Ale musiał
    > się trafić taki, co o tym nie słyszał i sam se poradził ;-)

    Nawet nie wiedzialem ze mam tyle sily w recach... Gdzie te legende
    slyszales? :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2010-11-29 11:07:36
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-29 11:58:14 +0100, AZ <a...@g...com> said:

    > Nawet nie wiedzialem ze mam tyle sily w recach... Gdzie te legende
    > slyszales? :-)

    W jednym serwisie i u jednego oponiarza.

    de Fresz

  • 34. Data: 2010-11-29 11:16:33
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-11-29, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > W jednym serwisie i u jednego oponiarza.

    Zebys czasem nie wpadl na pomysl sam zmieniac opon bo tylko oni maja
    maszynke o nacisku 2T? ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 35. Data: 2010-11-29 11:44:56
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > glupie rekawice Modeki ktore kosztowaly 260 dostalem za 210 a bylo to w

    To się nazywa targowanie. W krajach z długą tradycją handlu - to rzecz
    normalna. W Polsce sprzedawcy udają czasami oburzenie. Inna rzecz, że
    klienci także pojęcia o targowaniu się nie mają. Wielu wydaje się, że to
    "nie wypada", że to robienie z siebie dziada. Nic bardziej błędnego.

    Gdy kupuję buty z ceną 600 zł i mówię, że dam 500, to nie dlatego, że mnie
    nie stać na 600. To dlatego, że w moich oczach one są warte 500.
    Polscy sprzedawcy tymczasem nauczyli się "sprytnego wybiegu": ja tu tylko
    sprzedaję i nie mogę negocjować - typowa odzywka sprzedawcy. Moja odpowiedź:
    to proszę przyprowadzić kogoś, kto może.

    Na szczęście powoli rośnie kultura handlu u obu stron. Będzie coraz lepiej.
    A młodym (i starym) polecam poćwiczyć negocjowanie. To bardzo przydatna
    umiejętność w wielu dziedzinach życia. Zdarzyło mi się nawet poprowadzić
    gościnny wykład na ten temat dla studentów Uniwersytetu Gdańskiego.

  • 36. Data: 2010-11-29 12:12:25
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-29 12:16:33 +0100, AZ <a...@g...com> said:

    > Zebys czasem nie wpadl na pomysl sam zmieniac opon bo tylko oni maja
    > maszynke o nacisku 2T? ;-)

    Mi tam i tak się nie chce, nawet dętkowych. Raz próbowałem zestawem
    kieszonkowych łyżek i skończyło się na porysowanej obręczy. Za 30 zł od
    koła zwyczajnie szkoda mi czasu i jebaniny. Wrzucam do bagażnika i jadę
    do Huberta z motogumy.pl (BTW polecam - miło, sprawnie, tanio, ceny
    opon też niezłe).

    de Fresz

  • 37. Data: 2010-11-29 12:20:33
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-11-29, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

> [...]
    > koła zwyczajnie szkoda mi czasu i jebaniny. Wrzucam do bagażnika i jadę
    > do Huberta z motogumy.pl (BTW polecam - miło, sprawnie, tanio, ceny

    Bo jakbys se kupil z Larssona obok nakladki na rant to bys nie porysowal.
    Mnie tam czasowo to sie srednio oplaca, pomijajac to, ze nigdy nie ma
    kiedy oprocz weekendow to wole sobie po robocie sam zmienic.

    Rowniez polecam Huberta - opon nie zmienialem ale ceny mi sie podobaja,
    no i dowoz express na terenie Wawy :-)
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 38. Data: 2010-11-29 12:37:37
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-29 11:56:49 +0100, AZ <a...@g...com> said:

    > Ale jak od dystrybutora? Sklep zakupil towar na polki to co ma pozniej do
    > powiedzenia dystrybutor?

    A słyszałeś o korekcie faktury? Zresztą czasem na jesieni jak się ma
    zmienić kolekcja, to dystrybutorzy schodzą ze swojej marży i puszczają
    towar w cenie promocyjnej do sklepów.

    > A ile masz takich zwyklych sklepow?

    Większość? A te promocje -50% to masz na każdym rogu?

> [...]
    > wyszedl - generalnie wyszlo na to ze polacy to chamy niedajace zarobic
    > rodzimym sklepom i to przez nich oni musza takie ceny miec zeby cokolwiek

    No ale to zamknięte kółko jest. Rynek jest mały (w porównaniu z
    zahramanicą), więc ceny u nas wysokie, a jak wysokie, to ludzie wolą
    kombinować i brać skądinąd, więc rynek nie rośnie. Pomijając już, że
    siła nabywcza u nas, a np. w Niemcowni to dwie różne bajki. Tam
    przykładowy Szuj nie kosztuje połowy miesięcznej pensji (czy nawet
    więcej niż połowy).

    > Aha i to ze maja np. za 300k towaru Araia zmusza ich do rzniecia klienow
    > na wszystkim innym?

    Taką sobie politykę wybrali, widać to właśnie im się opłaca.

    > Moze to sie nazywa nieodpowiednie gospodarowanie?

    A wziąłeś pod uwagę, że z niektórymi markami, aby być "power reseller"
    trzeba trzymać odpowiedni stock?

> [...]
    > minut czasu pracownika na pieprzeniu o dupie marynie - klient sam klika,
    > sam placi, wystarczy zapakowac i wyslac.

    Bo de facto to ten sam sklep, wszystko dzieje się w tym samym lokalu,
    przez tych samych pracowników, czy tam jednego delegowanego, który ma
    wyrobić jakąś tam sprzedaż netto. Raczej traktują to jako dodatkowy
    kanał sprzedaży zdalnej, a nie stricte sklep internetowy, konkurujący
    ceną. Co oczywiście ma niewielki sens, bo w internecie ludzie szukają
    przede wszystkim niskiej ceny, a stock, lokal, obsługa im zwisa. Ale
    trafiają się klienci, którzy po prostu chcą konkretny towar, np. kask w
    tym malowaniu i rozmiarze (a nie ma go gdzie indziej) i decydują się na
    zakup dlatego, że następnęgo dnia jest wysyłka.

> [...]
    > kupic gdzie indziej 55 PLN taniej, to nic ze wydalem 15 PLN na paliwo -
    > przynajmniej sie przejechalem a nie wlozylem ta kase im do kieszeni.

    No i kul. Może wyciągną z tego wnioski, a może mają tylu jelonków,
    którzy po prostu zwyczajnie wyciągają kartę i płacą, że nie muszą się
    martwić tym marnym procentem (w ich mniemaniu) mających lepsze
    rozeznanie na rynku.

    > A moze to jest tak, ze ide do sklepu, przymierzam cos a pozniej przezywam szok
    > gdy sprzedawca poda mi cene ktora mi ciezko przelknac?

    No ale jak, przymierzasz nie znając ceny? Prosisz sprzedawcę o BFa, a
    on wciska Rukke?

    > Chociaz ja mam miejsce z ktorego jestem zadowolony,

    No to pochwal ich publicznie.

> [...]
    > powiesz,
    > ze wolny rynek i wcale nie musze tego kupowac.

    Nie, powiem że w przypadku gum dużo zależy od ich źródła. Polscy
    dystrybutorzy nieźle przycinają, dobre ceny mają najczęściej ci, którzy
    ciągną opony z Niemiec, czy skądśtam.

    de Fresz

  • 39. Data: 2010-11-29 12:56:43
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-11-29, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > A słyszałeś o korekcie faktury? Zresztą czasem na jesieni jak się ma
    > zmienić kolekcja, to dystrybutorzy schodzą ze swojej marży i puszczają
    > towar w cenie promocyjnej do sklepów.

    Nie wiem jak to dziala w praktyce jezeli chodzi o akcesoria motocyklowe ale
    w innych wypadkach dystrybutorom wali ze ich klientowi to nie zeszlo, to juz
    zmartwienie sklepu.

    > Większość? A te promocje -50% to masz na każdym rogu?

    To rzuc pare nazw/adresow, chetnie poznam. No w zwyklych sklepach ciezko o
    -50% co swiadczy dalej o mega marzy w przypadku "duzych" sklepow.

> [...]
    > siła nabywcza u nas, a np. w Niemcowni to dwie różne bajki. Tam
    > przykładowy Szuj nie kosztuje połowy miesięcznej pensji (czy nawet

    No wiec zamiast cos zmienic, dopierdala sie zaporowe marze i kisi towar na
    polkach po czym za rok sprzedaje jako stara kolekcje "po kosztach"? To jest
    dopiero zamkniete kolko.

    > Taką sobie politykę wybrali, widać to właśnie im się opłaca.

    No to po cholere pozniej biadola?

    > A wziąłeś pod uwagę, że z niektórymi markami, aby być "power reseller"
    > trzeba trzymać odpowiedni stock?

    No i taki "power reseller" ktory bierze od dystrybutora w pip towaru nie
    potrafi zapewnic konkurencyjnych cen? A moze nie chce?

> [...]
    > tym malowaniu i rozmiarze (a nie ma go gdzie indziej) i decydują się na
    > zakup dlatego, że następnęgo dnia jest wysyłka.

    W przypadku moto sie z tym nie spotkalem ale w innych przypadkach sklepow
    handlujacych stacjonarnie i na Allegro, ceny z Allegro sie roznia. Tzn. na
    Allegro taniej, stacjonarnie drozej. Przeciez moje zakupy w ich internetowym
    sklepie nie kosztuja tyle co zakupy klienta w stacjonarnym sklepie?

> [...]
    > którzy po prostu zwyczajnie wyciągają kartę i płacą, że nie muszą się
    > martwić tym marnym procentem (w ich mniemaniu) mających lepsze

    IMHO nie wyciagna, bo wlasnie licza na jelonkow ktory nie patrzy na cene
    tylko wyciagaja karte.

    > No ale jak, przymierzasz nie znając ceny? Prosisz sprzedawcę o BFa, a
    > on wciska Rukke?

    Po prostu przymierzam cos co mi sie podoba bo mozliwe nie sugerujac sie od
    razu cena - mozliwe ze bedzie jej warte.

    > No to pochwal ich publicznie.

    Mogloby sie nie wydawac - Honda Plaza na Malowniczej kolo Okecia. Nie kupilem
    jeszcze tam nic po cenie z polki. Uprzedzajac - nie dziala w to sposob, ze
    cena na polce jest wieksza niz przecietna rynkowa po czym dostaje sie super
    rabat.

    > Nie, powiem że w przypadku gum dużo zależy od ich źródła. Polscy
    > dystrybutorzy nieźle przycinają, dobre ceny mają najczęściej ci, którzy
    > ciągną opony z Niemiec, czy skądśtam.

    A tego to nie wiedzialem. Co nie zmienia faktu, ze sprzedawcy gum niczym nie
    roznia sie od np. sprzedawcow ciuchow - tu i tu chore ceny.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 40. Data: 2010-11-29 12:59:45
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-29 13:20:33 +0100, AZ <a...@g...com> said:

    > Bo jakbys se kupil z Larssona obok nakladki na rant to bys nie porysowal.

    Nakładki były w komplecie. Tak gówniane, że bardziej trzeba się skupiać
    na tym aby nie spadły, niż na przekładaniu opony przez rant. No i nieco
    niepokoił mnie fakt, że gdy operowałem łyżką, to cały rant felgi się
    nieźle uginał, ale jak to ja, wektor przykładałem znaczny. Zresztą
    widziałem ile to czasem jest jebania z półmetrowymi łyżkami i przednią
    21", to gdzie ja będę startował z 20 cm.

    de Fresz