  • 1. Data: 2011-01-14 11:41:37
    Temat: Drukarka iglowa - drukowanie na składance pod Windows.
    Od: "Skrzekacz" <s...@w...pl>

    Witam

    Nie mam zbyt dużego doświadczenia z drukarkami igłowymi, a przyszło mi taką
    podłaczyć do pracy z systemem Optima Comarchu.
    Podłaczyłem drukarkę Oki 3320, windows zainstalował sterowniki i teraz jaki
    jest problem.

    Wydruk z Optimy idzie w formacie A4. Klient drukuje na składance 12 cali z
    nadrukowanym nagłówkiem z logiem bezposrednio na składance.
    Założyłem, że obsługa drukarki idzie całkowicie przez sterownik Windows i do
    samej konfiguracji drukarki nie zaglądałem (może powinienem bo dostałem ją
    w spadku po systemie dosowym). Stworzyłem nowy szablon papieru o wymiarach
    składanki i marginesie górnym 2,8cm (tyle ma nagłówek na składance) i
    podpiąłem ten format w ustawieniach drukarki jako format obsługiwany zamiast
    A4 który został dodany przez Windows.
    Wydruk z Optimy wydaje się, że wogole nie reaguje na ustawienia szablonu
    strony. Przesunięcie marginesu jest na 2,3cm, a nie ustawione 2,8)
    W ramach testów ustawiłem margines górny az na 5cm i wtedy rzeczywiscie
    zauwazyłem jakies przesunięcie marginesu, ale na ok 3cm, a nie ustawione 5cm
    Próbowałem w końcu bezpośrednio na drukarce ustawiac górny margines, ale
    drukarka w trybie konfiguracji nie ustawia się na pozycji górnego marginesu
    tylko z pewnym przesunieciem w dół, więc ustawiałem na ślepo. Przesunąłem
    TOF maksymalnie w dół, ale wydruk wogóle nie reaguje na te ustawienie co
    utwierdza mnie w przekonaniu, że całość sterowana jest sterownikiem Windows.

    Wszelkie sugestie mile widziane bo już nie mam pomysły jak zmusic drukarke
    do prawidłowego ustawienia marginesu górnego na 2,8cm

  • 2. Data: 2011-01-14 12:52:42
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-14 12:41, Skrzekacz pisze:
> [...]
    > i do samej konfiguracji drukarki nie zaglądałem (może powinienem bo
    > dostałem ją w spadku po systemie dosowym).
    [...]

    Założenie słuszne jedynie dla aplikacji Windows. Jeśli drukujesz z
    aplikacji DOS uruchamianej w oknie Windows, to sterownik nie ma nic do
    gadania i wszelkie ustawienia sterownika będą ignorowane. No więc: jaka
    to aplikacja?

  • 3. Data: 2011-01-14 12:58:25
    Od: "Skrzekacz" <s...@w...pl>

    Użytkownik "mirekc" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aplikacji DOS uruchamianej w oknie Windows, to sterownik nie ma nic do
    > gadania i wszelkie ustawienia sterownika będą ignorowane. No więc: jaka to

    Optima jest aplikacją Windows. Co prawda ma opcje drukowania bezpośrednio do
    LPT (format tektowy), ale te z którymi walczę to wydruki windows.

  • 4. Data: 2011-01-14 12:58:54
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Skrzekacz"
    [ciach]

    > Wszelkie sugestie mile widziane bo już nie mam pomysły jak zmusic drukarke do
    > prawidłowego ustawienia marginesu górnego na 2,8cm

    Drukarki Oki maja w ustawieniach format papieru "skladanka"
    czyli 9 x 12". Trzeba to zdefiniowac. Druga kwestia ze drukarki
    Oki oprocz ustawien "windows" maja jeszcze swoje ustawienia
    wewnetrzne w ktore tez mozna ingerowac.
    AM

  • 5. Data: 2011-01-14 13:17:40
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Skrzekacz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > taką podłaczyć do pracy z systemem Optima Comarchu.
    > Podłaczyłem drukarkę Oki 3320, windows zainstalował sterowniki i teraz

    Problem jest taki ze nie chcialo sie zajrzec do instrukcji obslugi
    drukarki i programu.

    Drukarka OKI moze drukowac w trybie tekstowym oraz graficznym korzystajac ze
    sterownika
    Windows, to nalezy ustawic w programie.
    Dla trybu tesktowego parametry ustawiamy korzystajac z panelu przedniego na
    drukarce lub
    definujac wydruk w samym programie, jesli program sam ustawia sobie
    parametry to wtedy
    wiekszosc ustawien recznych "szlag trafia" poniewaz przed wydrukiem puszcza
    sie reset ustawien.
    W tym wypadku zaleca sie nie instalowanie sterownika OKI.

    Wydruk graficzny - korzysta z ustawien steronika Windows, wolniej drukuje
    itp itd.

  • 6. Data: 2011-01-14 13:34:38
    Od: "Skrzekacz" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Problem jest taki ze nie chcialo sie zajrzec do instrukcji obslugi
    > drukarki i programu.

    Dlaczego zakładasz, że nie zajrzałem do instrukcji, przeczytalem ją wczoraj
    dokładnie.
    Drukuje z programu w trybie graficznym, ale ustawienia z Windowsa jakby
    wogóle nie były brane pod uwagę.
    Zacząłem się zastanawiać, że może jednak mimo ustawien w systemie drukarka
    jednak część ustawień bierze ze swojej wewnętrznej konfiguracji.
    Napisałem tutaj, bo może ktoś miał podobny problem i pomoże.

  • 7. Data: 2011-01-14 14:05:00
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    > Dlaczego zakładasz, że nie zajrzałem do instrukcji, przeczytalem ją
    > wczoraj dokładnie.

    Ok. Przepraszam :-)
    Trzeba bylo tak napisac od razu :-)

    > Drukuje z programu w trybie graficznym, ale ustawienia z Windowsa jakby
    > wogóle nie były brane pod uwagę.

    Moze sie tak zdarzyc zwlaszcze jesli chodzi o OKI 3320 :-))
    Ja osobiscie dla drukarek oki korzystam ze sterownikow epson fx np 1050,
    moze byc tez tak ze programista zalozyl na stale marginesy i wtedy nic
    Pan na to nie poradzi, trzeba zadzwonic do zrodla.

    pozdrawiam
    Adams

  • 8. Data: 2011-01-14 14:15:22
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    > czyli 9 x 12". Trzeba to zdefiniowac. Druga kwestia ze drukarki
    > Oki oprocz ustawien "windows" maja jeszcze swoje ustawienia

    Szczegolnie opcja "skip over perforation"

  • 9. Data: 2011-01-14 19:15:57
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Wydruk z Optimy idzie w formacie A4. Klient drukuje na składance 12 cali z
    > nadrukowanym nagłówkiem z logiem bezposrednio na składance.

    Zadzwoń do działu serwisu Comarchu i niech poprawią, Program olewa
    ustawienia drukarki i ma na "sztywno" w programie zrobiony wydruk na A4.

  • 10. Data: 2011-01-15 07:23:21
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-01-14 13:58, Skrzekacz pisze:
    > ale te z którymi walczę to wydruki windows

    Raczej nie ma to sensu, bo:
    - wydruk z windows na drukarce igłowej będzie słabej jakości,
    - hałas taki, że księgowa wyrzuci cię z tą drukarką po pierwszym dniu,
    - wydruki graficzne na igłówce są niesamowicie wolne,
    - wydrukami graficznymi zajedziesz to urządzenie momentalnie.

    Raczej drukuj przez LPT.

    P.