    From: "Skrzekacz" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Drukarka iglowa - drukowanie na składance pod Windows.
    Date: Fri, 14 Jan 2011 12:41:37 +0100

    Witam

    Nie mam zbyt dużego doświadczenia z drukarkami igłowymi, a przyszło mi taką
    podłaczyć do pracy z systemem Optima Comarchu.
    Podłaczyłem drukarkę Oki 3320, windows zainstalował sterowniki i teraz jaki
    jest problem.

    Wydruk z Optimy idzie w formacie A4. Klient drukuje na składance 12 cali z
    nadrukowanym nagłówkiem z logiem bezposrednio na składance.
    Założyłem, że obsługa drukarki idzie całkowicie przez sterownik Windows i do
    samej konfiguracji drukarki nie zaglądałem (może powinienem bo dostałem ją
    w spadku po systemie dosowym). Stworzyłem nowy szablon papieru o wymiarach
    składanki i marginesie górnym 2,8cm (tyle ma nagłówek na składance) i
    podpiąłem ten format w ustawieniach drukarki jako format obsługiwany zamiast
    A4 który został dodany przez Windows.
    Wydruk z Optimy wydaje się, że wogole nie reaguje na ustawienia szablonu
    strony. Przesunięcie marginesu jest na 2,3cm, a nie ustawione 2,8)
    W ramach testów ustawiłem margines górny az na 5cm i wtedy rzeczywiscie
    zauwazyłem jakies przesunięcie marginesu, ale na ok 3cm, a nie ustawione 5cm
    Próbowałem w końcu bezpośrednio na drukarce ustawiac górny margines, ale
    drukarka w trybie konfiguracji nie ustawia się na pozycji górnego marginesu
    tylko z pewnym przesunieciem w dół, więc ustawiałem na ślepo. Przesunąłem
    TOF maksymalnie w dół, ale wydruk wogóle nie reaguje na te ustawienie co
    utwierdza mnie w przekonaniu, że całość sterowana jest sterownikiem Windows.

    Wszelkie sugestie mile widziane bo już nie mam pomysły jak zmusic drukarke
    do prawidłowego ustawienia marginesu górnego na 2,8cm