  • 31. Data: 2010-05-30 13:59:21
    Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 May 2010 12:16:57 +0200, kogutek wrote:

    >Za stroną http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/cieplo-spalania/.
    >- LPG 34MJ/kg
    >- benzyna 45MJ/kg
    >- ON 42MJ/kg
    >[...] Nie widzę żadnego
    >powodu dla którego chciałeś żebym podał wartości dla akurat tych trzech paliw.
    >Ale prosisz i masz.

    Wyraznie prosilem - LITRA paliwa, nie kg. Powod jest edukacyjny :-)

    J.

    P.S. Nie za malo w tym LPG ?

  • 32. Data: 2010-05-30 14:29:07
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Wyraznie prosilem - LITRA paliwa, nie kg. Powod jest edukacyjny :-)
    >
    > J.
    >
    > P.S. Nie za malo w tym LPG ?

    Przelicz sobie. Zużycie w litrach podają dla przeciętnego użytkownika. Napiszą
    że jeden pali 7,2 a drugi 7,8. W efekcie obydwa w mieście palą 16 litrów na
    setkę. Cała dyskusja świadczy o postępującym debiliźmie ludzi. Całe paliwo w
    Polsce, może z jakimiś niewielkimi wyjątkami na wschodzie, pochodzi z polskich
    rafinerii. Co najwyżej do jakiegoś super markowego doleją dwa wiadra ulepszacza
    na cysternę. I raptem te dwa wiadra robią z normalnej benzyny paliwo rakietowe.
    Trzeba być jebniętym żeby tak myśleć. Lepszych paliw nie ma. Nie znaczy to że
    nie ma gorszych. Jak tylko coś się pali i jest tańsze od paliwa to złodzieje
    doleją tego do cysterny albo zbiornika na stacji. I się robi gorsze paliwo.
    Proste jak budowa cepa. Kiedyś czytałem o kontroli paliw na łódzkich stacjach.
    Na jednych dobre na innych złe. Wszystkie idą z tego samego nalewaka w
    Koluszkach. Wszystkie w momencie nalewania trzymają jakąś normę. I nagle jednym
    przebywanie w cysternie zaszkodziło.

  • 33. Data: 2010-05-30 14:32:06
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    W dniu 2010-05-29 18:38, J.F. pisze:
    > Sprawdzi czy nie made in France, albo made in Italy, nawet jesli
    > "niemieckiej firmy" :-)

    Wątpię, Włosi by takiej wiochy nie odstawiali, żeby obniżać wartość
    swoich produktów przez firmowanie ich szmelcowatym germańskim logotypem ;)

    --
    PSYLO

  • 34. Data: 2010-05-30 14:39:11
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > no właśnie, a teraz wytłumacz to tym głąbom z tego wątku...
    Nie da się bo to głąby i w nauczyciela od fizyki rzucali ogryzkami.

  • 35. Data: 2010-05-30 14:48:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Rafal wrote:
    > jakość paliwa - jakieś 3 lata temu robiłem wtryskiwacze, jeden był
    > wymieniany, reszta sprawdzana [...]
    > wnioski
    > wyciągnijcie sami.

    Malo reprezentatywna ilość przypadków. Ja zrobisz setke wtryskiwaczy to
    jest szansa na jakieś wnioski.

    PS. Też mam LII 2.2dci. Paliwo "lepsze" lane jest od poczatku. 8 lat i
    jeździ na wtryskach oryginalnych. O czym to swiadczy? Kompletnie o niczym.

  • 36. Data: 2010-05-30 14:52:53
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > oparciu o wieloletnie obserwacje, ty w oparciu o gazetki. Różnica w
    > czasie rozruchu przy mrozach rzędu 25-30s jest bardzo duża (3-4 krotna).
    >
    > Robię trasę Śląsk - Leipzig trzy razy w miesiącu. W samochodzie mam 65l
    > zbiornik. Jak to wytłumaczysz, że na paliwach premium zajadę w 2 strony
    > bez tankowania? A na zwykłym ON nie? Różnica na tej trasie wynosi ok
    > 8-10l na korzyść tych lepszych więc to są wymierne korzyści, a nie błąd
    > statystyczny.
    >
    > W mniejszym benzynowym silniku 1.8 różnica w spalaniu jest znacznie
    Zrób remont silnika to zacznie się znać na statystyce. W moim samochodzie silnik
    w którymś momencie stwierdził ze nie zapali. A było to latem. Może jak by dostał
    mieszankę wodoru z tlenem to by zaskoczył. Mój silnik nie zna się na średnicówce
    ale jak po remoncie miał znowu wszystkie luzy w granicach tolerancji fabrycznej
    dla nowego silnika to się okazało że zapali na wszystkim co się pali. Wystarczy
    że zimą dołożą do paliwa jakiejś bardziej lotnej frakcji. Do ON benzyny doleją.
    I już rzęchy zapalają. Koszt dodatkowej benzyny na litr paliwa 2 grosze. Paliwo
    zrobią droższe o 50 groszy. Potem tylko trochę dobrej propagandy.

  • 37. Data: 2010-05-30 15:08:52
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-30 14:52, kogutek pisze:

    > Zrób remont silnika to zacznie się znać na statystyce.

    Zajebista podpowiedz.

  • 38. Data: 2010-05-30 15:09:56
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-30 11:36, Olek pisze:

    > Jeszcze poczytaj sobie
    > http://artelis.pl/artykuly/12656/problemy-z-rozruche
    m-silnika-wysokopreznego-w-niskich-temperaturach
    > gdzie tu słowo o paliwie? O instalacji paliwowej - jak najbardziej...

    Gdzie napisałem, że występują problemy z rozruchem?

  • 39. Data: 2010-05-30 15:17:53
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-30 11:26, Olek pisze:

    > mam na to jedną radę - zmień stacje to raz... Dwa - jest takie trudne
    > słowo autosugestia... Zalałeś magiczny (czy. droższy) ON i pewnie mniej
    > dusiłeś pedał gazu. Ale jeszcze raz - zalej nie-magiczny ON na innej
    > stacji i sprawdź, bo różnica w tych paliwach jest znikoma, więc może
    > ktoś Cie robi w konia...

    Chłopie weź przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Nie jechałem raz tą
    trasą. Jeżdżę nią trzy razy w miesiącu od 5 lat! Tankuje na różnych
    stacjach! Na trasie niewiele ponad 1000km jestem w stanie zaoszczędzić
    8-10litrów. I to nie jest autosugestia - to są stwierdzone z autopsji
    fakty!

    Prędkość 120-130km/h, 1800-2000obr/min - spalanie 5,6l vs 6,5l

    Jeśli nadal chcesz mi wmówić, że mój pies jest kozą to powodzenia.
    Tyle w tym temacie.

  • 40. Data: 2010-05-30 16:05:25
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-05-30 15:09, CUT wrote:

    > Gdzie napisałem, że występują problemy z rozruchem?

    różnica w czasie rozruchu rzędu 20-30s - no wybacz... napraw auto
    później porozmawiamy o statystyce...