-
61. Data: 2010-06-01 12:05:27
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> Tutaj nie chodzi tylko o wartosc opalowa.
>
> Wyobraz sobie, ze wplyw ma tez:
> - drobniejsze rozpylenie paliwa
> - lepsze wymieszanie z powietrzem (tlenem)
> - mniejsze skraplanie na sciankach elementow silnika
> - nizsza temperatura parowania
> - odpowiednia predkosc spalania (zeby paliwo nie konczylo sie dopalac juz
> podczas suwu wydechu)
>
> itd itd.
>
> Pozdrawiam,
> Cichy
>
Niby masz rację. Ale najdrobniejsze z możliwych rozpylenie paliwa i przez to
dobre wymieszanie z powietrzem oraz łatwiejsze odparowanie go bez osiadania na
ściankach, jak również właściwą prędkość spalania. Zapewnia użycie paliwa
zgodnego z wymaganiami producenta silnika przy założeniu że silnik jest
pełnosprawny. Nie leje wtryskiwaczami, ma termostat utrzymujący właściwą
temperaturę itd. Kierowca samochodu z takim silnikiem, domyślnie zakładam że
cała reszta samochodu, też jest w bardzo dobrym stanie, nie odczuje żadnej
różnicy. Pomimo że kilku procentowa różnica na plus będzie. Za to w rzęchu
różnica będzie kolosalna jeśli nalać lepszego paliwa. Zacznie lepiej zapalać,
zużyje mniej paliwa. Ale nie stanie się oszczędniejszy tylko zbliży się do
wielkości zużycia jak był w dobrym stanie. W tum temacie zdania są podzielone.
Jedni twierdzą ze nic nie daje lepsze paliwo, inni że jest wyraźna poprawa. Jak
by ich spytać w jakim stanie są ich silniki to jakich odpowiedzi można by się
spodziewać. Każdy musi sam ocenić czy mu warto lać droższe paliwo żeby zapalał.
Czy zrobi remont albo sprzeda samochód.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
62. Data: 2010-06-01 12:40:17
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>
W dniu 2010-06-01 02:36, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Mon, 31 May 2010 16:25:05 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
>
>> Wpływ kabli jak wpływ kabli. Są tacy, co pod kable kupują marmurowe
>> podkładki po xxx euro za sztukę i twierdzą, że różnica jest kosmiczna z
>> nimi i bez nich. :)
>
> Zapomniałeś dodać, że to sa kable które przesyłają sygnał cyfrowy ;)
>
Ale mowa była o wpływie na dźwięk kabli do... zasilacza:)
A.
-
63. Data: 2010-06-01 12:41:36
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: "kamil" <k...@s...com>
"BagMan" <b...@p...fm> wrote in message
news:httf8k$ia3$1@news.net.icm.edu.pl...
> Jednak osobiscie watpie by jednorazowe zalanie 98 do silnika ktory
> spodziewa sie 95 dalo mu czas na korekte mapy zaplonu na tyle by poczuc
> różnice. Pytanie tez jaki jest maksymalny dopuszczalny zakres tej korekty
> (watpie zeby byl na tyle szeroki by wykozystac 98oktanow)
Osobiscie watpie, zeby przecietny samochod mapowany pod 95okt potrafil
przystosowac sie do "lepszego" paliwa.
W druga strone jak najbardziej, dwa razy zalalem 95 do mojego wymagajacego
98 i dwa razy musialem resetowac komputer, bo obcial boost turbo o polowe i
jechal jak z workiem cementu w bagazniku.
Pozdrawiam
Kamil
-
64. Data: 2010-06-01 15:59:31
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-06-01 12:40, Arek (G) pisze:
> W dniu 2010-06-01 02:36, Adam Płaszczyca pisze:
>> Dnia Mon, 31 May 2010 16:25:05 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
>> napisał(a):
>>
>>> Wpływ kabli jak wpływ kabli. Są tacy, co pod kable kupują marmurowe
>>> podkładki po xxx euro za sztukę i twierdzą, że różnica jest kosmiczna z
>>> nimi i bez nich. :)
>>
>> Zapomniałeś dodać, że to sa kable które przesyłają sygnał cyfrowy ;)
>>
> Ale mowa była o wpływie na dźwięk kabli do... zasilacza:)
>
Kable coś dźwięczą do zasilacza?!?!? :O
;)
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
65. Data: 2010-06-07 14:59:09
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: "[Cichy]" <c...@i...pl>
> Ale nie stanie się oszczędniejszy tylko zbliży się do
> wielkości zużycia jak był w dobrym stanie.
- Przez to wlasnie stanie się oszczedniejszy.
- bedzie mial mniej nagarów.
- wtryskiwacze sie przeczyszcza (o ile w ogole cos je przeczysci, a
przynajmniej mniejsza szansa na zasyfienie)
- lepsze paliwo = mniejsza szansa na "chrzczone" paliwo (niestety)
itd itd.
Oczywiscie, każdy musi sam sobie odpowiedzieć, czy woli takie czy takie
paliwo i czy w ogole to mu da jakies korzysci (krotko, czy dlugoterminowe).
pozdrawiam,
Cichy