  • 11. Data: 2010-05-29 18:47:18
    Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-29 17:17, BearBag pisze:
> [...]
    > tradycyjnej 95. Wyszło na to że spalanie (test na długości 1000km) nie
    > rózni sie na tyle żeby opłacało się dopłacać - czesto nawet 20-30gr na
    > litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
    > paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.
    > Gdzie leży prawda. Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie
    > czasu ? Choci oczywiście o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
    > zawsze bedzie paliło podobnie :)
    > Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
    > power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...

    Ja robiłem takie testy w długim okresie czasu:
    3 pacjenci: Mercedesowski 270CDI 170KM, Oplowki 1.8 125KM (Z18XE), Honda
    VFR800 VTEC.

    Mercedes 270CDI:
    - Silnik spalał na trasie (wg. wskazań komputera, autostrada, stała
    prędkość, 500km) prawie litr mniej.
    - Nie zauważyłem różnicy w pracy silnika i osiągach.
    - Znacznie łatwiejszy rozruch przy dużych mrozach

    OPEL Corsa C 1.8 16V,
    - tankowałem od nowości paliwa premium 98, przy przebiegu ok 70k
    zmieniłem paliwo na 95. Po kilkuset km pojawiały się błędy "Stukowe
    spalanie", problem znikł po ponownym zatankowaniu 98.
    - Na paliwach premium silnik pracował równiej i ciszej.
    - Minimalna różnica w zużyciu paliwa (ok 0,4-0,5l)
    - Brak różnicy w osiągach

    Honda VFR800
    - Brak różnic w zużyciu paliwa
    - Brak różnic w osiągach
    - Na paliwach premium silnik pracuje ze znacznie większą kulturą.
    (ciszej, równiej, bardziej basowo)

  • 12. Data: 2010-05-29 20:52:02
    Od: Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-05-29 17:17, BearBag pisze:
    > Gdzie leży prawda. Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie
    > czasu ? Choci oczywiście o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
    > zawsze bedzie paliło podobnie :)

    Ja testowałem w Punto II 1.2 60KM. Podczas jazdy "w trasie" wychodziło
    jakieś 0.5l/100km oszczędności. W mieście brak zauważalnej różnicy.

    Podobny test zrobiony w GP nie wykazał różnic w spalaniu, ale na 98
    silnik wyraźnie ciszej pracuje (co zauważyła nawet moja żona - po trzech
    tygodniach ciągłej jazdy na 98 zatankowałem 95, a ona się zaniepokoiła
    czy z samochodem wszystko ok, bo silnik dziwnie pracuje ;))

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 13. Data: 2010-05-29 20:52:13
    Od: "kowtow" <k...@w...pl>

    Poruszałem kiedyś ten temat i były różne opinie
    W Moim Fiacie Linea T-Jet 1.4 120 KM
    miałem okazję kiedyś zatankować na BP Ultimate 98
    bardziej przez przypadek niż celowo po prostu był wolny akurat ten
    dystrybutor przy pozostałych była kolejka i pomyslałem dlaczego nie
    spróbować lepszego paliwa
    Różnica była kolosalna tak jak bym wsiadł do innego samochodu odczuwalna
    różnica w pracy silnika na plus zdecydowanie większa moc co do zużycia
    paliwa to tak jak by delikatnie mniej ale niewiele tak do 0,5 l
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-05-29 21:14:52
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-05-29 18:47, CUT wrote:

> [...]
    > VFR800 VTEC.
    >
    > Mercedes 270CDI:
    > - Silnik spalał na trasie (wg. wskazań komputera, autostrada, stała

    komputer jest mało dokładny, trzeba było zalać pod korek i sprawdzić
    dokładnie ile Ci wyszło, pod warunkiem , że ta sama trasa i stała prędkość!

    > - Nie zauważyłem różnicy w pracy silnika i osiągach.
    > - Znacznie łatwiejszy rozruch przy dużych mrozach

    teraz zastanów się co ma wpływ na rozruch, głównie, bo na pewno nie
    paliwo :)

> [...]
    > zmieniłem paliwo na 95. Po kilkuset km pojawiały się błędy "Stukowe
    > spalanie", problem znikł po ponownym zatankowaniu 98.

    a co mówi liczba "oktanowa"? Wymień czujnik spalania stukowego...

    > Honda VFR800
    > - Brak różnic w zużyciu paliwa
    > - Brak różnic w osiągach
    > - Na paliwach premium silnik pracuje ze znacznie większą kulturą.
    > (ciszej, równiej, bardziej basowo)

    albo to tylko autosugestia.

    Moim zdaniem różnica jest znikoma, za to w portfelu już nie koniecznie.

  • 15. Data: 2010-05-29 21:38:42
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
    > power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...
    Powiedz tym swoim znajomym że są nieukami i głąbami. Nie ma dodatku do benzyny i
    oleju napędowego że dodany w ilości 2% podnosi wartość opałową o 10%. Powiem
    więcej. Nie ma takiego dodatku do paliwa że jak go dolać 50% to podniesie
    wartość opałową o 10%. Paliwa płynne do silników mają jedne z najwyższych
    wartości opałowych przy cenie w granicach 2 złotych za litr.

  • 16. Data: 2010-05-29 23:45:10
    Od: "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl>

    >Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    be.googlegroups.com...
> [...]
    >Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
    >power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...

    Moje obserwacje w VW Golf TSI 122KM:
    Shell Vpower 95 - brak zauważalnych różnic w spalaniu, osiągi i kultura
    pracy silnika bez zauważalnych różnic (zatankowane kilka razy)
    Shell Vpower Racing 100 - brak zauważalnych różnic w spalaniu, gorsza
    kultura praca silnika, słabsze osiągi (zatankowane 1 raz)
    Normalnie leję zwykłą 95 zalecaną do tego silnika.

    Pozdrawiam
    Pawik

  • 17. Data: 2010-05-29 23:54:28
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-29 21:14, Olek pisze:

    > komputer jest mało dokładny, trzeba było zalać pod korek i sprawdzić
    > dokładnie ile Ci wyszło, pod warunkiem , że ta sama trasa i stała prędkość!

    Jego błąd jest na tyle mały, że pomijalny - to też sprawdziłem.
    Poza tym jak komputer przez 500km pokazuje 6,5 litra, po czym na tej
    samej trasie na paliwach premium pokazuje 5,6l to coś w tym musi być.
    (sprawdzone dziesiątki razy na tej samej trasie)

    > teraz zastanów się co ma wpływ na rozruch, głównie, bo na pewno nie
    > paliwo :)

    Przy mrozach?? Tu się kolego mylisz. Przy dużych mrozach przy włączonym
    dogrzewaniu układu paliwowego, po odczekaniu jak zniknie dioda od świec
    na paliwach premium zapala za pierwszym obrotem rozrusznika. W innym
    wypadku za 2-4 obrotem.

    Nie zgodzę się z tobą.

  • 18. Data: 2010-05-30 00:01:34
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "BearBag" wrote:
    > Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie czasu ?

    Ja testowałem tylko alternatywne paliwa dla V-Power Diesel,
    czyli gnojówki "premium" z innych stacji.

    Wnioski:
    Lotos Dynamic - zimą odpalanie bez problemów, minimalnie
    słabsze osiągi niż na V-P, za to lepsza kultura pracy w czasie
    mrozów, przejeździłem na tym całą zimę. W temperaturach
    rzędu >10 stopni nie testowałem, chyba się skuszę.
    BP Ultimate - efektem zalania całego zbiornika tego paliwa
    było 700km gorszej dynamiki i zauważalnego we wstecznym
    lusterku dymienia przy ostrzejszym deptaniu.
    Orlen Verva - wyraźnie słabsze osiągi, zalewane było na niby
    dobrej stacji w małym mieście. Niestety chyba się zraziłem.

    Ostatnio znajoma robiła test, zalała pełny bak Vervy diesel
    i też narzekała, że auto straciło na osiągach. Wróciła do znacznie
    droższego V-P Diesel.

    Pewnie i tak te wszystkie testy są niewiele warte, zbyt dużo
    zależy od konkretnej stacji...

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 19. Data: 2010-05-30 00:13:51
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-05-29 23:54, CUT wrote:

    > Nie zgodzę się z tobą.

    trudno się zgodzić z Tobą, skoro moim zdaniem działanie "lepszego"
    paliwa jest tak zauważalne, jak magnetyzerów. Normalni ludzie nie widzą
    nic, inni za to widzą cuda, a jeśli jakiś V-Power ma jakikolwiek wpływ
    na silnik, rozruchy, spalanie czy cokolwiek, to jest to w przedziale
    0-5% max, więc zapewne w granicy błędu... tyle na temat.

  • 20. Data: 2010-05-30 01:49:53
    Od: JAM <j...@y...com>

    On May 29, 11:17 am, BearBag <c...@g...com> wrote:
> [...]
    > Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
    > power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...

    Prawda jest taka, ze jezeli w silniku nie wystepuje spalanie stukowe,
    to benzyny o nizszej liczbie oktanowej maja odrobine wyzsza wartosc
    energetyczna na litr wiec daja odrobine lepszy przebieg. Wlasciciele
    pojazdow wyposazonych w taki silnik beda twierdzili, ze nie widza
    zadnej roznicy w spalaniu pomiedzy roznymi wersjami benzyn. Jezeli
    natomiast silnik zaczyna spalac stukowo to wykrywa to czujnik silnika
    i przesuwa kat zaplonu tak aby to spalanie stukowe wyeliminowac.
    Odbywa sie to jednakze kosztem znaczniejszego spadku sprawnosci
    silnike i silnik zaczyna palic wiecej. Jezaeli do takiego silnika
    wlejemy paliwo o wyzszej liczbie oktanowej to wtedy nagle "cudownie"
    poprawi sie przebieg samocvhodu bo komputer przestanie zmieniac
    optymalny kat zaplonu. Zalezy wiec to od konstrukcji silnika, stopnia
    jego zuzycia, stopnia zanieczyszczenia komor splania nagarem itp.
    Wlasciciele samochodu wyposazonego w taki wlasnie silnik beda widzieli
    wyrazna roznice pomiedzy benzyne 95 a na przyklad benzyna 98.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/