    From: "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
    Date: Sat, 29 May 2010 23:45:10 +0200

    >Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    be.googlegroups.com...
> [...]
    >tradycyjnej 95. Wyszło na to że spalanie (test na długości 1000km) nie
    >rózni sie na tyle żeby opłacało się dopłacać - czesto nawet 20-30gr na
    >litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
    >paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.
    >Gdzie leży prawda. Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie
    >czasu ? Choci oczywiście o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
    >zawsze bedzie paliło podobnie :)
    >Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
    >power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...

    Moje obserwacje w VW Golf TSI 122KM:
    Shell Vpower 95 - brak zauważalnych różnic w spalaniu, osiągi i kultura
    pracy silnika bez zauważalnych różnic (zatankowane kilka razy)
    Shell Vpower Racing 100 - brak zauważalnych różnic w spalaniu, gorsza
    kultura praca silnika, słabsze osiągi (zatankowane 1 raz)
    Normalnie leję zwykłą 95 zalecaną do tego silnika.

    Pozdrawiam
    Pawik