-
Data: 2013-05-15 14:10:16
Temat: Re: Drop resistor
Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Skrzynia to RE4F04A. Cytat:
" Line pressure solenoid valve circuit check. Line pressure
solenoid valve regulates oil pump discharge pressure to suit driving
conditions in response to a signal sent from ATCU.
Diagnosis & Repair
1) With Ignition OFF, Disconnect solenoid harness connector
in engine compartment. Check resistance between terminal No. 4 (Maxima
and I30), No. 1 (Altima and Quest) and ground. Resistance should be 2.
5-5 ohms. If resistance is not within specifications, check line
pressure solenoid valve circuit. See
LINE PRESSURE SOLENOID TEST
in
COMPONENT TESTING & CIRCUIT TESTS. If resistance is not as specified,
remove control valve assembly. See CONTROL VALVE ASSEMBLY in OVERHAUL
article. Inspect line pressure solenoid, see appropriate solenoid test
under
COMPONENT TESTING & CIRCUIT TESTS
. Inspect sub harness for short
or open of solenoid wiring assembly.
2) If resistance is okay, check power source circuit. Using
ohmmeter, check resistance between terminal No. 4 (Maxima and I30),
No. 1 (Altima and Quest) and ATCU connector terminal No. 2. Resistance
should be 11.2-12.8 ohms. If resistance is not as specified, check
dropping resistor. See appropriate test under
COMPONENT TESTING & CIRCUIT TESTS
. Inspect harness for open or short
between ATCU terminal No. 2 and terminal cord assembly.
3) If resistance is okay, with ignition in OFF position,
check resistance between connector terminal No. 1 and ATCU terminal
No. 1. Resistance should be zero ohms. If not as specified, repair or
replace harness between ATCU and terminal cord assembly.
4) If resistance is as specified, road test vehicle and
perform self-diagnosis. If unable to obtain ATCU feedback, recheck
ATCU input/output signal inspection. If not as specified, check ATCU
pin terminals for damage or loose connection with harness connector."
R
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie