  • Data: 2010-05-04 18:29:16
    Temat: Re: Drogie taksowki
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-04 17:47, Robert Rędziak pisze:

    > Chyba że za lichwę jest jakaś konkretna sankcja.

    A gdzie ta lichwa? Kwestia odsetek jest przegrana, ale cała reszta?
    Jeżeli oszukiwał z 'TAXI' to sprawa jest raczej prosta - gorzej z
    'przewozem'. Tu musieliby udowodnić, że wprowadzał ludzi w błąd
    oznakowaniem 'taxi' itd. Osobiście od dawna jestem za ukróceniem
    takich praktyk (wiele już o tym pisaliśmy na p.r.w), ale bez stosownej
    prewencji nie da się tego zmarginalizować. Nie ukrywam, że zasadniczo
    najbliższe są mi walki z tym procederem w DC i spraw też wiele już
    było w tej materii. W sumie poczytałem trochę o wyczynach krakowskich
    'specjalistów' i widzę, że DC ma w tym dużo większą świadomość oraz
    sporę przewagę w walce z tym procederem.
    <cite>
    Walka z nieuczciwymi przewoźnikami trwa w Krakowie już kilka miesięcy.
    Do tej pory kierowcy jednak nic sobie z niej nie robili i twierdzili, że
    działają zgodnie z prawem.

    Przypomnijmy: klika tygodni temu straż miejska usunęła zdezelowanego
    malucha, na którym kierowcy umieszczali tablicę z napisem "taxi". To ona
    kierowała na ul. Lubicz klientów, którzy wychodząc z dworca, byli
    przekonani, że jest tam oficjalny postój taksówek. Kilka dni później
    pseudotaksówkarze zaczęli montować tablicę z napisem "taxi" na swoich
    samochodach. Przyznawali otwarcie: - To jest nasz wabik.

    Straż miejska nęka kierowców na wszelkie sposoby: m.in. mandatami za
    montowanie tablicy o ostrych krawędziach, co może stanowić zagrożenie
    dla przechodniów. Za to wykroczenie grozi kara grzywny do 3 tys. zł.
    Kierowcy nadal jednak wystawiają tablice. Nie pomogły też grzywny, jakie
    wymierzył kierowcom sąd za zawyżanie opłat za kurs, jazdę bez włączonego
    taksometru i brak widocznych cenników.

    Wydział ewidencji kierowców i pojazdów UM wystąpił w końcu do ZIKiT-u z
    propozycją ustanowienia w miejscu, gdzie na klientów czekają Edward Z. i
    Krzysztof R., oficjalnego postoju taksówek. - To na pewno rozwiązałoby
    problem, bo uczciwi taksówkarze wyeliminowaliby pseudoprzewoźników -
    mówi Szanduła. ZIKiT nie wyraził jednak na to zgody, argumentując, że
    odbierze to miejsca postojowe okolicznym mieszkańcom. - Na razie te
    miejsca i tak są zajęte, a dodatkowo oszukiwani są ludzie - komentuje
    Szanduła.
    </cite>
    http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,7698631,Proku
    ratura_bierze_sie_za_pseudotaksowkarzy.html

    Cóż, jak widać działania są średnio skuteczne...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.