eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniejRe: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!border2.nntp.ams1.gi
    ganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl
    !unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <5e26ca91$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <5e26e498$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <5e26ef31$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    <1vwial7g3ickl$.dlg@myjk.org> <r073q2$dae$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    Date: Tue, 21 Jan 2020 16:33:38 +0100
    Message-ID: <1oz3n3q3dvpum$.dlg@myjk.org>
    Lines: 49
    NNTP-Posting-Host: 83.6.186.217
    X-Trace: 1579620817 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 540 83.6.186.217:56708
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2670564
    [ ukryj nagłówki ]

    Tue, 21 Jan 2020 16:02:26 +0100, viktorius


    > Sposób przeniesienia napędu z silnika spalinowego
    > w Outlanderze nie jest jedynym sposobem,

    Pewnie dlatego że to PHEV. ;)

    > więc nie generalizuj że w hybrydach nie ma skrzyń
    > biegów. Obydwaj macie rację, bo np w toyotach jest przekładnia
    > planetarna, sterowana dwoma silnikami elektrycznymi. Dzięki temu jest
    > osiągnięty zmiennego przełożenia a sama skrzynia jest nazywana przez
    > Toyotę e-cvt.

    OK, chodziło o "klasyczną" skrzynię biegów.

    > Mają skrzynie biegów, ale o tym już pisałem :P
    > Cykl Atkisona jest wydajniejszy energetycznie i silnik pyrka sobie na
    > nim pewnie przez większość czasu. A gdy potrzeba mocy, silnik może sobie
    > przejść na Otto, nawet z turbo (patrz Toyota 1.2).

    Tylko w większości przypadków jest to zbyteczne.

    > Jeśli mogę wrzucić swoje 2 grosze, to hybryda może i jest fajna, wydajna
    > i spoko.

    Przy czym IMHO HEVy to technologia mocno przechodnia i to ciśnięcie Toyoty
    na hybrydy jest wg mnie słabe, by nie rzec, głupie. Ale i oni w końcu
    dostrzegli, i pewnie dzięki temu nie podzielą losu Nokii :P że od EV się
    nie ucieknie, i sobie zabezpieczyli dostawy ogniw.

    > Ale faworyzowane prawem są pełne elektryki: możliwość jazdy
    > buspasem, wjazdu do ścisłego centrum miast, tańsze/darmowe parkowanie.
    > Oczywiście buspasów jak na lekarstwo, miejsca parkingowe i tak zawalone,
    > ale chodzi mi o zasadę.
    > Jak dla mnie, żadnej korzyści dla kierowcy. Jak stał w korku, tak stoi,
    > wdycha wyziewy innych, a na autostradzie spala tyle samo, co zwykły
    > benzyniak. Jak nie widać różnicy, to po do przepłacać? Bo ciszej? Dobre
    > benzyniaki są prawie bezgłośne na małych obrotach, diesle też coraz
    > cichsze. A przy prędkości autostradowej to nie silnik, ale powietrze i
    > opony są największym źródłem hałasu.

    Ale rozmawiamy o warunkach do których EV się nadają, czyli nie na
    autostrady. W mieście silnik, niezależnie jak cichy, będzie dokuczać przy
    ruszaniu...

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: