eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDroga hamowania vs prędkość › Re: Droga hamowania vs prędkość
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
    Date: Sat, 3 Feb 2018 14:01:56 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <p54bs9$c7e$1@node1.news.atman.pl>
    References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl> <p4ekp4$f3s$1@node2.news.atman.pl>
    <p4f6du$r37$1@node1.news.atman.pl> <p4hu5h$hh7$1@node1.news.atman.pl>
    <p4ij4l$2se$1@node2.news.atman.pl> <p4irse$b03$1@node2.news.atman.pl>
    <p4j1od$k49$1@node1.news.atman.pl> <p4jseo$cis$1@node1.news.atman.pl>
    <p4ldle$n33$1@node2.news.atman.pl>
    <189d3rgcdrprb.pnz1yz3h280k$.dlg@40tude.net>
    <p4mnpo$srm$1@node2.news.atman.pl> <p4nk8a$nt$1@node1.news.atman.pl>
    <p4t69t$dbe$1@node1.news.atman.pl> <p4vqjs$ql$1@node1.news.atman.pl>
    <p53rhu$s2n$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1517662921 12526 89.69.207.111 (3 Feb 2018 13:02:01 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Feb 2018 13:02:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <p53rhu$s2n$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2624091
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-02-03 o 09:23, Lewis pisze:

    > (...) bo i seicento 1.1 można zapierdalać)
    >
    > To jest moje kryterium.

    Ok, bezpieczne kryterium.

    > Masz seryjnie taką tarczę - super a czy korzystasz z jej zalet? Czy masz
    > dla samego mania?
    > Wyjaśnione zostało wyżej po co są nacięcia - ile razy zeszkliłeś klocki?

    Nie wiem czy odpowiedź podchodzi pod "szarego kowalskiego" ale wydaje mi
    się, że zeszklenie klocków każdemu kto po autostradach jeździ przytrafia
    się od czasu do czasu i nigdy się o tym nie dowie. Jedno ostre
    krótkotrwałe hamowanie przy większej prędkości to powoduje przecież.
    Zawsze po nim spada siła hamowania.

    A to co zauważyłem, po zmianie auta i przejściu z "tradycyjnych" tarcz
    na obecne, to że ten moment osłabienia jest nieporównywalnie krótszy.
    Więc czy korzystam z zalet dużych tarcz - pewnie mimowolnie tak.

    Z pewnością też inne czynniki mają wpływ na osłabienie siły hamowania
    (jak któryś z kolegów precyzyjnie opisał) bo trudno wozić ze sobą
    laboratorium i po każdym hamowaniu wyciągać klocki by badać co zaszło
    lub jeszcze ciekawiej - na bieżąco monitorować w trakcie jazdy czy np.
    "gazowanie" klocka nie zachodzi. Tworzy to sytuację absurdalną.

    Mam jeszcze pytanie odnośnie klocków. Jakie polecasz do auta "szybciej
    jeżdżącego i ostrzej hamującego"? Chodzi też o optymalizację ceny.
    Zapewne za ciut lepsze mógłbym zapłacić 10x tyle więc wtedy ciut gorsze
    wybiorę. Moim celem jest zauważalne polepszenie charakterystyki
    hamowania z dużych prędkości - o ile się da.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: