-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
Date: Sat, 3 Feb 2018 14:01:56 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 37
Message-ID: <p54bs9$c7e$1@node1.news.atman.pl>
References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl> <p4ekp4$f3s$1@node2.news.atman.pl>
<p4f6du$r37$1@node1.news.atman.pl> <p4hu5h$hh7$1@node1.news.atman.pl>
<p4ij4l$2se$1@node2.news.atman.pl> <p4irse$b03$1@node2.news.atman.pl>
<p4j1od$k49$1@node1.news.atman.pl> <p4jseo$cis$1@node1.news.atman.pl>
<p4ldle$n33$1@node2.news.atman.pl>
<189d3rgcdrprb.pnz1yz3h280k$.dlg@40tude.net>
<p4mnpo$srm$1@node2.news.atman.pl> <p4nk8a$nt$1@node1.news.atman.pl>
<p4t69t$dbe$1@node1.news.atman.pl> <p4vqjs$ql$1@node1.news.atman.pl>
<p53rhu$s2n$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1517662921 12526 89.69.207.111 (3 Feb 2018 13:02:01 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Feb 2018 13:02:01 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <p53rhu$s2n$1@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2624091
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-02-03 o 09:23, Lewis pisze:
> (...) bo i seicento 1.1 można zapierdalać)
>
> To jest moje kryterium.
Ok, bezpieczne kryterium.
> Masz seryjnie taką tarczę - super a czy korzystasz z jej zalet? Czy masz
> dla samego mania?
> Wyjaśnione zostało wyżej po co są nacięcia - ile razy zeszkliłeś klocki?
Nie wiem czy odpowiedź podchodzi pod "szarego kowalskiego" ale wydaje mi
się, że zeszklenie klocków każdemu kto po autostradach jeździ przytrafia
się od czasu do czasu i nigdy się o tym nie dowie. Jedno ostre
krótkotrwałe hamowanie przy większej prędkości to powoduje przecież.
Zawsze po nim spada siła hamowania.
A to co zauważyłem, po zmianie auta i przejściu z "tradycyjnych" tarcz
na obecne, to że ten moment osłabienia jest nieporównywalnie krótszy.
Więc czy korzystam z zalet dużych tarcz - pewnie mimowolnie tak.
Z pewnością też inne czynniki mają wpływ na osłabienie siły hamowania
(jak któryś z kolegów precyzyjnie opisał) bo trudno wozić ze sobą
laboratorium i po każdym hamowaniu wyciągać klocki by badać co zaszło
lub jeszcze ciekawiej - na bieżąco monitorować w trakcie jazdy czy np.
"gazowanie" klocka nie zachodzi. Tworzy to sytuację absurdalną.
Mam jeszcze pytanie odnośnie klocków. Jakie polecasz do auta "szybciej
jeżdżącego i ostrzej hamującego"? Chodzi też o optymalizację ceny.
Zapewne za ciut lepsze mógłbym zapłacić 10x tyle więc wtedy ciut gorsze
wybiorę. Moim celem jest zauważalne polepszenie charakterystyki
hamowania z dużych prędkości - o ile się da.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 03.02.18 14:43 Lewis
- 03.02.18 18:27 Cavallino
- 03.02.18 19:47 Marek S
- 04.02.18 12:11 Lewis
- 04.02.18 12:12 Lewis
- 04.02.18 12:19 Cavallino
- 04.02.18 13:16 Marek S
- 04.02.18 13:23 Lewis
- 04.02.18 13:24 Lewis
- 04.02.18 14:10 Marek S
- 04.02.18 21:28 Lewis
- 04.02.18 22:14 Marek S
- 05.02.18 08:49 Lewis
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=