-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
Date: Fri, 26 Jan 2018 09:29:45 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 26
Message-ID: <p4eoto$5uu$3@node1.news.atman.pl>
References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl> <p4ekp4$f3s$1@node2.news.atman.pl>
<p4elp3$5uu$1@node1.news.atman.pl> <p4en4l$hbd$1@node2.news.atman.pl>
<p4eo61$5uu$2@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1516955384 6110 83.142.196.21 (26 Jan 2018 08:29:44 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Jan 2018 08:29:44 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.2
In-Reply-To: <p4eo61$5uu$2@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623440
[ ukryj nagłówki ]W dniu 26.01.2018 o 09:17, Shrek pisze:
> IMHO tak: a=F/m. Masa jest stała - teraz ptranie czy siła hamulców też -
> moim zdaniem po fazie początkowej, gdzie klocki się zaciskają potem jest
> stała (o ile po prostu wciskasz pedał w podłogę). Tyle machaniki
> klasycznej - potem dochodzi ABS który siłę hamowania ogranicza (ale
> raczej na końcy, co by przeczyło obserwacjom przedpiscy).
Mimo wszystko intuicja podpowiada mi, że rzeczywiście im wolniej tym
lepiej hamujesz (fizyka wspomina o kwadracie we wzorze na energię
kinetyczną), doświadczenie również podpowiada, że z 200 to na początku
zaskakująco wolno hamujesz, doświadczenia na ćwiczen hamowania
awaryjnego na moto jak i każdorazowe rozczarowanie jak "trzeba" było
heblować z wiekszych prędkości równiez...
polukałem w googlu i rzeczywiście:
http://3.bp.blogspot.com/-mFvMVMm-G3Y/Uq-nBDOeRMI/AA
AAAAAAAoc/FC9vf90ZV7g/s1600/hamowanie2.jpeg
Im wolniej tym "stromiej" prędkość tracisz. Więc przedpisca miał rację,
trzeba tylko wytłumaczyć na gruncie fizyki. Kwadrat we wzorze na energię
kinatyczną IMHO tego nie tłumaczy bo wynik byłby znacznie gorszy. Więc
po prostu charakterystyka hamulców i to, że w praktyce nikt od razu nie
ciśnie do podłogi.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.18 09:31 viktorius
- 26.01.18 12:47 Marek S
- 26.01.18 13:20 Marek S
- 26.01.18 13:29 Marek S
- 26.01.18 13:46 Marek S
- 26.01.18 13:50 v...@g...com
- 26.01.18 15:29 viktorius
- 26.01.18 16:06 T.
- 26.01.18 19:50 Tomasz Pyra
- 26.01.18 20:15 Marek S
- 26.01.18 20:21 mk4
- 26.01.18 20:47 Marek S
- 26.01.18 20:51 Shrek
- 26.01.18 21:03 Marek S
- 26.01.18 21:06 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=