-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
Date: Fri, 26 Jan 2018 09:29:45 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 26
Message-ID: <p4eoto$5uu$3@node1.news.atman.pl>
References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl> <p4ekp4$f3s$1@node2.news.atman.pl>
<p4elp3$5uu$1@node1.news.atman.pl> <p4en4l$hbd$1@node2.news.atman.pl>
<p4eo61$5uu$2@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1516955384 6110 83.142.196.21 (26 Jan 2018 08:29:44 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Jan 2018 08:29:44 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.2
In-Reply-To: <p4eo61$5uu$2@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623440
[ ukryj nagłówki ]W dniu 26.01.2018 o 09:17, Shrek pisze:
> IMHO tak: a=F/m. Masa jest stała - teraz ptranie czy siła hamulców też -
> moim zdaniem po fazie początkowej, gdzie klocki się zaciskają potem jest
> stała (o ile po prostu wciskasz pedał w podłogę). Tyle machaniki
> klasycznej - potem dochodzi ABS który siłę hamowania ogranicza (ale
> raczej na końcy, co by przeczyło obserwacjom przedpiscy).
Mimo wszystko intuicja podpowiada mi, że rzeczywiście im wolniej tym
lepiej hamujesz (fizyka wspomina o kwadracie we wzorze na energię
kinetyczną), doświadczenie również podpowiada, że z 200 to na początku
zaskakująco wolno hamujesz, doświadczenia na ćwiczen hamowania
awaryjnego na moto jak i każdorazowe rozczarowanie jak "trzeba" było
heblować z wiekszych prędkości równiez...
polukałem w googlu i rzeczywiście:
http://3.bp.blogspot.com/-mFvMVMm-G3Y/Uq-nBDOeRMI/AA
AAAAAAAoc/FC9vf90ZV7g/s1600/hamowanie2.jpeg
Im wolniej tym "stromiej" prędkość tracisz. Więc przedpisca miał rację,
trzeba tylko wytłumaczyć na gruncie fizyki. Kwadrat we wzorze na energię
kinatyczną IMHO tego nie tłumaczy bo wynik byłby znacznie gorszy. Więc
po prostu charakterystyka hamulców i to, że w praktyce nikt od razu nie
ciśnie do podłogi.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.18 09:31 viktorius
- 26.01.18 12:47 Marek S
- 26.01.18 13:20 Marek S
- 26.01.18 13:29 Marek S
- 26.01.18 13:46 Marek S
- 26.01.18 13:50 v...@g...com
- 26.01.18 15:29 viktorius
- 26.01.18 16:06 T.
- 26.01.18 19:50 Tomasz Pyra
- 26.01.18 20:15 Marek S
- 26.01.18 20:21 mk4
- 26.01.18 20:47 Marek S
- 26.01.18 20:51 Shrek
- 26.01.18 21:03 Marek S
- 26.01.18 21:06 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=