eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowychRe: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
  • Data: 2022-03-18 18:25:34
    Temat: Re: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.03.2022 o 12:17, J.F pisze:

    > Na nic. Tankuje, place i jade dalej.

    Robisz średnio na stacji 5 minut? Baju baju. Moim zdaniem 15 a przy
    ładowarce np 30. To jest znowu ..2x więcej a nie nie wiadomo ile więcej.

    > Ogolnie ma. Chyba ze akurat na obiad jedziesz :-)

    Widzisz, to jest właśnie to co opisywałem z tankowaniami, że na oparach
    dojeżdżam do stacji.

    > Albo dluga trasa, 1200km powiedzmy - ilez tych obiadow mozna :-)

    1200km to .. 12h. 12h to jest śniadanie, obiad i kolacja. Np 8-ma
    śniadanie, za 6h obiad, czyli 14-ta i kolejne 6 kolacja, mamy 20-tą
    wieczór. Możesz oczywiście uprzeć się, zabrać z domu kanapki i jeść
    podczas jazdy.

    > Az tak szybko to sie jeszcze nie ładuja ... no moze te modele, na
    > ktore i tak cie nie stac :-)

    Godzina nie wystarczy? W Twizy nie wystarczy, ale ono jest samochodem
    miejskim a nie do szybkiego ładowania w trasie. Coś jak porównanie
    kampera do RS'a. No nie da się tak szybko jechać, ale to nie po to jest
    by szybko jechać.

    > A to widzisz - kolejny problem.

    No w sumie jedyny problem.

    > Juz Daniel narzekal, ze w Europie powstaja ładowarki w szczerym polu.
    > Czyli dwie przerwy - na ładowanie, i na obiad :-)

    Ale tanie są.

    > Ale moze bedzie lepiej i da sie połączyc.
    >
    > A teraz mam smartfony - nie musi byc obiad, mozna sprawdzic gielde,
    > kursy walut, na e-maile odpowiedziec.

    Ja po prostu na powietrzu bym chwilę spędził. To chyba mogą być w
    szczerym polu.

    > Owszem.

    > LPG tankuje sie 5 minut.

    Tak tak. Moje ostatnie przygody z LPG to zablokowanie stacji na kilka
    godzin.

    > W dodatku stacje na razie sa gesciej, a rezerwa benzynowa w
    > samochodzie olbrzymia - majac ok 360 km rzeczywistego zasiegu
    > tankowalem LPG co ok 300km, ale to z uwagi na serce - bolaloby, gdybym
    > musial na bezynie pojechac :-)
    >
    > Majac elektryka o zasiegu 360km tez musialbym ladowac co 300 ... oby
    > az 300. Na LPG nie balbym sie pojechac kawalek dalej, przy elekryku
    > strach.

    Na samym LPG nie bałbyś się?

    > Nijak.
    > To tylko wieksza upierdliwosc na codzien, bo trzeba te wtyczki
    > podlączac :-)

    A na stacji to tankujesz bez wkładania?

    > Ale tez mniejsza, bo nie trzeba tankowac co miesiac.
    >
    > Problemem wydaje sie trasa, gdzie sie nagle okazuje, ze zasiegu nie
    > starczy, ladowanie dlugie, ladowarki nie ma ... no, juz sa dosc
    > czesto, a apka prowadzi, ale niespodzianki ładowarkowe.

    Ja myślę, że ludzie mają głównie obawy a nie realne problemy.