  • 1. Data: 2012-01-06 10:02:28
    Temat: Drabinka dla fotografa
    Od: Obserwator Toruński <o...@g...com>

    Mamy okres tańców, parad i wielkiego balowania.
    Jednym ze sposobów, aby zrobić ciekawe ujęcie takiego
    wydarzenia jest wleźć na krzesło, balkon lub 10m drabinę.

    Czasami możliwość wystawienia głowy ponad tłum o te marne
    pół metra to szansa na być albo nie być... .

    A mi się marzy oprócz tego co każdy wie,dyskretna drabinka,
    lekka jak piórko, składalna i prawie niewidzialna. Taka,
    żeby nosząc ją sensacji nie wzbudzać, a mieć ochotę nosić
    ją przy sobie. - I korzystać z niej!

    To co widzę na rynku to toporne konstrukcje dobre dla malarzy,
    tynkarzy i tapeciarzy. ... a słyszałem (czytałem!), że japońscy
    reporterzy to mają takie składane maksymalnie cudeńka z włókna
    węglowego.

    Pozdrawiam uprzejmie

    Obserwator Toruński
    www.obserwatortorunski.pl

    PS. Gdyby co to zawiadamiam, że akurat dziś w Toruniu jest
    wielka parada z okazji Trzech Króli. ...oj będzie co fotografować!

  • 2. Data: 2012-01-06 10:11:58
    Temat: Re: Drabinka dla fotografa
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    W dniu 2012-01-06 11:02, Obserwator Toruński pisze:
> [...]
    > tynkarzy i tapeciarzy. ... a słyszałem (czytałem!), że japońscy
    > reporterzy to mają takie składane maksymalnie cudeńka z włókna

    Może coś takiego:
    http://miood.pl/drabina-cima

    Co prawda nie składane, ale za to kolorowe :-)

    Tomek

  • 3. Data: 2012-01-06 10:56:25
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jan 6, 5:11 am, "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> wrote:

    > Może coś takiego:http://miood.pl/drabina-cima
    >
    > Co prawda nie składane, ale za to kolorowe :-)

    Tylko nalezy pamietac, zeby ta drabine oprzec o powietrze i trzymac
    sie aparatu, zeby sie razem z nia nie przewrocic.

    Specjalne drabiny do celow fotograficznych sprzedawane sa w dobrych
    sklepach fotograficznych.
    Posiadaja je w swoim asortymencie - miedzy innymi - takie sklepy jak
    B&H, Adorama, i wiele innych.
    Polecam drabinke z kolkami i z podporka/poleczka do transportu sprzetu
    fotograficznego.
    Do takiej drabinki polecam tez specjalna sztyce z glowica do
    zamocowania na niej aparatu fotograficznego.
    W niektorych wypadkach jest to bardzo przydatne.
    Tak wyposazona drabinka moze sluzyc takze jako wozek transportowy,
    statyw lub siedzenie.
    Sa to drabinki bardzo lekkie, sztywne i wygodne w uzyciu.
    Zaleznie od potrzeb, ja stosuje drabinki o dlugosci 4 stop i 6 stop.

    ZD

  • 4. Data: 2012-01-06 11:43:14
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 12/01/06 11:02, Obserwator Toruński pisze:
> [...]
    > tynkarzy i tapeciarzy. ... a słyszałem (czytałem!), że japońscy
    > reporterzy to mają takie składane maksymalnie cudeńka z włókna

    pewnie kosztujace wiecej niz jestes w stanie sobie wyobrazic za cos
    takiego ;)

    na pokazach lotniczych najlepiej sprawdza sie cos w tym stylu
    http://allegro.pl/drabiny-drabina-dwustronna-2x3-kra
    use-najlepsza-i2025860402.html
    mozesz stac stabilnie na 2 wyzszych szczebelkach... a w przerwie usiasc
    na górze :)

  • 5. Data: 2012-01-06 11:49:54
    Od: adal <a...@a...eu>

    Popatrz:
    http://www.adorama.com/ZZLK.html
    i poszukaj innych obrazków do tego tematu

  • 6. Data: 2012-01-06 11:53:17
    Od: adal <a...@a...eu>

    I jeszcze ważne, to się nazywa
    franzus ladderkart, wpisz w przeglądarkę

  • 7. Data: 2012-01-06 13:51:06
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jan 6, 6:49 am, adal <a...@a...eu> wrote:
    > Popatrz:http://www.adorama.com/ZZLK.html
    >   i poszukaj innych obrazków do tego tematu

    To jest najgorsza drabinka jaka kiedykolwiek mialem okazje uzywac.
    Wyglad to moze ma i niezly, ale stac na tym i pracowac, to sie nie
    daje bezpiecznie.
    Ta drabinka jest chwiejna i wywrotna, jak zadna inna ze znanych mi
    drabinek przeznaczonych dla fotografow i wiedeografow.

    ZD

  • 8. Data: 2012-01-06 13:53:14
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jan 6, 6:43 am, KiloSierra <f...@1...pl> wrote:

> [...]
    3-krause-najlepsza-i20...
    > mozesz stac stabilnie na 2 wyzszych szczebelkach... a w przerwie usiasc

    Hehehe, ales mu doradzil drabinke.

    ZD

  • 9. Data: 2012-01-06 16:29:21
    Temat: Japońska drabinka dla fotografa
    Od: Obserwator Toruński <o...@g...com>

    1. Drabinka Cima:imponuje dyzajnem, ale by dziecioki
    za mną ganiały jak bym w naszym miasteczku z taką
    dużą nowoczesnością na ulice wyszedł

    2. Drabinka Krauzego jak widać po niemiecku solidna
    i diablo praktyczna. Pewnie z braku laku to będzie
    musiało wystarczyć... .
    - Chociaż na wgląd ciężkawa ona.

    3. Conair Travel. To jest dopiero wynalazek! I walizę
    pełną obiektywów przetransportuje i wysoko ciężkiego
    człowieka udźwignie. Z uwagi na to, że nie mam całej
    walizy z obiektywami z żalem muszę z niej zrezygnować.
    - Równiez i dlatego, że wielka i sama sporo waży.

    A japońskiej ceny to się nie boję! Do niedawna jeszcze
    dla nich pracowałem i doskonale wiem, że Ludzie o Zółtej
    Skórze to też Ludzie.
    - Niektórzy z nich są nawet normalni.

    Tak więc nadal pytanie otwarte w sprawie japońskiej drabinki.
    - Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie... niech odezwie się!

    Fotograficznie pozdrawiam

    Obserwator Toruński
    www.obserwatortorunski.pl

  • 10. Data: 2012-01-07 10:59:37
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Obserwator Toruński" <o...@g...com> wrote:

    [...]
    > Czasami możliwość wystawienia głowy ponad tłum o te marne
    > pół metra to szansa na być albo nie być... .

    I tu jest właśnie wielki sens EVIL-ów (czy choćby MLiL-ów
    [mirrorless]) z uchylanym (zdjęcia tylko w poziomie) lub także
    obrotowym (zdjęcia również w pionie) ekranem.

    Waży mniej niż drabina, nie trzeba pamiętać o zabraniu, zawsze
    jest pod ręką, a przydaje się także przy murach i wąskich dziurach... ;-)

    Mariusz [mr.]