  • 1. Data: 2015-04-08 19:51:21
    Temat: Dowód rejestracyjny i OC na inne nazwiska
    Od: Antresolka <A...@p...pl>

    Witam :)

    Od paru lat jeżdżę autem, którego jestem właścicielem (mam umowę kupna
    - sprzedaży), ale dowód rejestracyjny oraz OC jest na inną osobę. I z
    tym nigdy nie było problemu - dane spójne, więc nikt nie patrzy ani na
    umowę ani kto siedzi za kierownicą.

    Teraz przy okazji przedłużenia OC rozważam, czy nie wziąć już OC na
    mnie - wtedy byłby rozjazd między dowodem rejestracyjnym i OC.
    Przerejestrowanie auta odpada, ponieważ mieszkam w innym mieście niż
    miejsce zameldowania, więc za dużo zachodu i załatwiania.

    Wiem, że policja może sie przyczepić i nawet wlepić mandat - ale to
    się skończy tylko na zapłacie (200zł?), czy zabierają dowód i trzeba
    potem załatwiać odbieranie, szybko przerejestrować czy co...?

    Albo ew. ubezpieczyciel - jakby miał mi np. wypłacić odszkodowanie -
    to będą z tego powodu robić problemy, czy to tylko policyjna sprawa?

    Dla jasności - tak, wiem, że po kupieniu auta powinno się go
    przerejestrować w ciągu 30dni, ale jak mówię - to póki co odpada, i
    chcę się tylko dowiedzieć, jak to wygląda w praktyce - czy warto brać
    to OC na siebie, czy lepiej nie ryzykować i pozostać przy spójności
    danych.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

  • 2. Data: 2015-04-08 20:48:44
    Temat: Re: Dowód rejestracyjny i OC na inne nazwiska
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-08 o 19:51, Antresolka pisze:
> [...]
    > danych.
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

    Kupujesz OC na siebie, w końcu to na tobie ciąży obowiązek ubezpieczenia
    swojego pojazdu.

    Przy okazji - w tych dotychczasowych umowach ubezpieczającym jesteś ty,
    czy podajesz dane poprzednika i fałszujesz jego podpis?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-04-08 21:42:17
    Od: <6...@4...214217.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > Kupujesz OC na siebie,

    Gówno prawda.

    > w końcu to na tobie ciąży obowiązek ubezpieczenia
    > swojego pojazdu.

    > Przy okazji - w tych dotychczasowych umowach ubezpieczającym jesteś ty,
    > czy podajesz dane poprzednika i fałszujesz jego podpis?

    Wiesz Liwiusz, równie dobrze mogę Ci zadać pytanie:
    "Kiedy przestałeś gwałcić małoletnich i czy cierpisz z tego powodu?"

    Uubezpieczyć pojazd samochodowy "od" OC może ktokolwiek i gdziekolwiek, ba
    ten gdziekolwiek nie bardzo może odmówić, więc proszę nie wprowadzaj w błąd.

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2015-04-08 21:59:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    6...@4...214217.invalid wrote:

> [...]
    > ten gdziekolwiek nie bardzo może odmówić, więc proszę nie wprowadzaj w błąd.

    i podpisujesz się w miejscuna "podpis ubezpieczonego" jako właściciel
    zdowodu?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2015-04-08 22:19:52
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 8 Apr 2015 19:59:12 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > i podpisujesz się w miejscuna "podpis ubezpieczonego" jako właściciel
    > zdowodu?

    Hm, naprawdę jest w OC taka rubryka?
    I jak ten pojazd się tam podpisuje?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 6. Data: 2015-04-08 22:28:56
    Od: <1...@3...222856.invalid> (Tom N)

    masti w

    > i podpisujesz się w miejscuna "podpis ubezpieczonego" jako właściciel
    > zdowodu?

    Widziałeś kiedyś "kwity" OC, bo z tego co piszesz w "d.... byłeś i g....
    widziałeś"

    Ubezpieczającym może być każdy...
    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2015-04-08 22:37:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Apr 2015 19:51:21 +0200, Antresolka <A...@p...pl>
    wrote:
> [...]
    > - sprzedaży), ale dowód rejestracyjny oraz OC jest na inną osobę. I=
    > tym nigdy nie było problemu - dane spójne, więc nikt nie patrzy ani

    A sprzedawcy nie przeszkadza, że będzie adresatem Twoich wykroczeń
    (fotoradary, parkowanie)?

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-04-08 22:42:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-08 o 21:42, (Tom N) pisze:
    > Liwiusz w

    > Gówno prawda.

    Ty mając swój samochód możesz kupować OC na sąsiadkę, gówno mnie to
    obchodzi. Każdy myślący człowiek kupi OC na siebie, a nie na nieaktualne
    dane z dowodu rejestracyjnego.

    > Wiesz Liwiusz, równie dobrze mogę Ci zadać pytanie:
    > "Kiedy przestałeś gwałcić małoletnich i czy cierpisz z tego powodu?"

    Znów jakaś nietrafiona analogia. Zadałem proste pytanie (przepraszam, że
    za trudne), czy oprócz tego, że kupuje ubezpieczenie byłemu
    właścicielowi, to jeszcze exwłaściciel występuje też jako
    ubezpieczający, czy nie.

    Odnosząc się do twojego bzdurnego przykładu:
    "Czy gwałcisz małoletnich, czy nie gwałcisz małoletnich"?

    > Uubezpieczyć pojazd samochodowy "od" OC może ktokolwiek i gdziekolwiek, ba
    > ten gdziekolwiek nie bardzo może odmówić, więc proszę nie wprowadzaj w błąd.

    Bo się patrzy na VIN.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-04-08 22:43:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-08 o 22:19, MadMan pisze:

    > Hm, naprawdę jest w OC taka rubryka?

    Jest we wniosku.

    > I jak ten pojazd się tam podpisuje?

    Nie pojazd. Ubezpieczający. Pojazd nie ma zdolności prawnej i nie może
    zawrzeć umowy ubezpieczenia.

    Kupowałeś kiedyś OC, czy tak sobie jako pasażer trollujesz?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2015-04-08 22:44:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-08 o 22:28, (Tom N) pisze:
    > masti w

    > Widziałeś kiedyś "kwity" OC, bo z tego co piszesz w "d.... byłeś i g....
    > widziałeś"
    >
    > Ubezpieczającym może być każdy...

    No i stąd pytanie czy pytający zrobił to "półdobrze", to znaczy czy sam
    był ubezpieczającym, a ubezpieczonego wskazał nieaktualnego właściciela.

    --
    Liwiusz