    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Domowy NAS i przyległości
    Date: Thu, 23 Sep 2010 15:06:21 +0200

    Dnia 2010-09-23, o godz. 14:46:47
    "maX" <a...@i...pl> napisał(a):

    > Dyski biorą tyle samo prądu, niezależnie czy będą podłączone do
    > zwykłego NASa, czy do "pecetowego". Procesor nie musi być szybki
    > (RAID i karta sieciowa nie wymagają wiele od CPU), więc będzie mało
    > żarł prądu (pozatym można wziąść procesor z C&Q lub Speedstep), karta
    > grafiki tak samo. Pozatym pecetowy NAS może spełniac również inne
    > funkcje - router, switch, HTPC. A razie nagłej potrzeby to robić też
    > jako normalny pecet. Takie All-In-One w jednej skrzynce.

    Ok - coby dalej nie ciągnąć rozważań: Ile W pobiera Twoja maszyna w
    spoczynku a ile w stresie? Czy mierzyłeś i potrafisz powiedzieć? Moja
    maszyna przy zwykłej pracy (trochę jako NAS, proste WWW, kilkanście
    kont pocztowych, serwer news) z jednym dyskiem 500GB SATA pobiera
    kilkanaście watów. Jak jest obciążone na max pobiera 28 W - to akurat
    pamiętam. Mierzone przez dłuższy czas sumarycznie miernikiem przed
    wtyczką zasilacza. Wbrew temu co piszesz pojedynczy nowoczesny dysk
    wcale tak dużo prądu nie bierze bo nie więcej niż 10-15W.

    Zerknij na specyfikację dysku kompa z którego
    klepię - Samsung HD502HJ. Dale niego jest nawet mniej:
    http://www.samsung.com/global/business/hdd/productmo
    del.do?type=94&subtype=98&model_cd=469
    Power Requirements
    Power Requirements Voltage +5V?5%
    Spin-up Current (Max.) 2.0A
    Seek (typical) 5.8W
    Read/Write (typical) 6.5W
    Idle (typical) 5.0W
    Standby (typical) 1W
    Sleep (typical) 1W

    Wiecej ciągnie przy starcie ale tak krótko że to pomijalne.

    Zdrówko