  • Data: 2010-09-09 14:31:31
    Temat: Re: Domowy NAS i przyległości
    Od: quish <q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.09.2010 11:06, Szarlih pisze:
    > Dominik& Co jest autorem poniższej notatki:

    > no to nie lepiej kupić obudowę na dysk z funkcją NAS, FTP, Samba,
    > torrenty, bajery itd? koszt poniżej 300 zł, prawie bezgłośne (tyle co
    > hałas dysku, jak dobierzesz cichy będzie cicho), miejsca zajmuje tyle co
    > nic i wygląda estetycznie. co prawda obsługiwane to raczej via http
    > jest, ale to nie problem chyba?
    >
    > np pierwsza z brzegu WELLAND ME-747AN-S

    Trzymaj się od tego z daleka. Po pierwsze wiatrak kwiczy jak zarzynana
    gęś i cała obudowa wpada w wibracje. Pierwsze co zrobiłem to go
    odłączyłem, dysk na szczęście się nie grzeje. Po drugie wydajność -
    przez usb jest nie najgorzej, po sieci osiąga szalone 3MB w zapisie i
    nie jest to wina rutera.Po trzecie torrent obsługuje tylko dwa zadania.
    Po czwarte - to ma tylko sprzętowy wyłącznik, żadnego soft-off więc
    zawsze trzeba mieć nadzieję że nic się nie stanie jak go wyłączysz
    (czytaj:czy zdążył wszystko zapisać). Po piąte - obsługuje tylko
    partycje FAT32 i XFS. Jedyna korzyść to możliwość udostępnienia drukarki
    lub pena po sieci.
    Pozdr