  • Data: 2010-09-09 14:54:02
    Temat: Re: Domowy NAS i przyległości
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-09-09 15:55, Marx wrote:
> [...]
    > nie jest to rozwiązanie idealne. Po pierwsze jak to pecet hałasuje, po
    > drugie pożera energię (choć nie tak jak współczesne pecety), po trzecie
    > procesor czasami przydałby się mocniejszy (np do konwersji filmów),
    > pamięci tez nie bardzo da się dołożyć, mam tylko USB 1.1.
    > Jest to jednak rozwiązanie najuniwersalniejsze - dzięki slotom PCI moge
    > tam włożyć dowolne urządzenie, czyli przystosować do dowolnej
    > funkcjonalności.
    > Niestety takiej funkcjonalności nie dadzą mi te małe płyty pod Atoma, a
    > szkoda, bo dołożyłbym funkcjonalność MediaCenter

    Do profesjonalnego użytku nie polecałbym /nawet w domu/ wrzucania
    wszystkiego w jedno pudełko. Po prostu jeżeli ono padnie (albo będziesz
    w nim 'grzebał' ) wszystko przestanie działać - WiFi, VoIP i ew. inne
    usługi.

    Ja mam pudełko na NAS'a i usługi dodatkowe /backup, svn, troche
    automatyki skryptowej, poczta - de facto ściąganie z kilku serw.
    zewnętrznych, w domu dostępna przez IMAP/ Zaś multimedia, VoIP mam na
    osobnych zabawkach.

    W szczególności VoIP jest tu krytyczny, jeżeli ktoś do Ciebie dzwoni :)

    Jeżeli zaś nie ma to znaczenia, można się bawic.

    pozdr.
    Rafał