  • Data: 2010-09-09 13:55:26
    Temat: Re: Domowy NAS i przyległości
    Od: Marx <M...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Zastanów się co planujesz mieć na tym urządzeniu. Zaczyna się od
    udostępniania plików ale jak lubisz linuxa, to może to być dużo więcej.
    Ja odpaliłem np VOIPa, access point WiFi, magnetowid dla tunera TV, że o
    torrentach, funkcji rotera i firewalla, serwerach WWW itp nie wspominam,
    bo to na linuxie standard.
    Całość chodzi właśnie na wspomnianym PIII, choć zdaję sobie sprawę że
    nie jest to rozwiązanie idealne. Po pierwsze jak to pecet hałasuje, po
    drugie pożera energię (choć nie tak jak współczesne pecety), po trzecie
    procesor czasami przydałby się mocniejszy (np do konwersji filmów),
    pamięci tez nie bardzo da się dołożyć, mam tylko USB 1.1.
    Jest to jednak rozwiązanie najuniwersalniejsze - dzięki slotom PCI moge
    tam włożyć dowolne urządzenie, czyli przystosować do dowolnej
    funkcjonalności.
    Niestety takiej funkcjonalności nie dadzą mi te małe płyty pod Atoma, a
    szkoda, bo dołożyłbym funkcjonalność MediaCenter
    Marx