    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Domowy NAS i przyległości
    Date: Thu, 9 Sep 2010 11:16:48 +0200

    Dnia 2010-09-09, o godz. 09:55:03
    Dominik & Co <d...@c...invalid> napisał(a):

    > W dniu 09-09-2010 09:45, Maciek Babcia Dobosz rzecze:

    > A jakiś dedykowany NAS załatwi mi choćby mldonkey?

    ZTCP to np. niektóre QNAP mają taką możliwość. A rózne klienty
    Torrenta ma wiele innych.

    > Dopuszczam, tylko wolałbym jeden kawałek sprzętu, a nie stado luźno
    > powiązane kabelkami :-)

    Zwykle dysk 2,5 cal ama jeden kabel USB. Ale np. mirror

    > W zasadzie kwestia nazwy ;-) Gdyby interesował mnie wyłącznie serwer
    > plików pewnie wziąłbym dedykowanego NASa. Ale chcę mieć jeszcze
    > rsynca i mldonkeya. Najchętniej na Lennym :-)

    To zerknij na bardziej zaaawansowane NAS-y które mają otwarty system.
    Np. QNAP TS110 (na 1 dysk) czy TS210 (na 2). Tylko że tanie to nie
    bedzie a o cichości się nie wypowiem ale jak ma wiatrak to on potrafi
    szumieć bo zwykle są to małe i szybkie pierdziawki.

    > Ergo: szukać oszczędnej płyty ITX i porzeźbić z obudową?

    Ja tak zrobiłem. Czy Ty tak zrobisz? To już Twój wybór. Ja znalazłem za
    40PLN używaną obudowę z zasilaczem do płyty miniITX a z mocowaniem
    dysku rzeźbiłem bo w miejsce dysku 3,5 cala dąłem 2,5. Ale to nic
    trudnego - jakbym nie chciał dłubać to bym po prostu kupił uchwyt do
    mocowania dysków 2,5 w gnieździe 3,5 cala za kilka złotych.

    Zerknij na Alledrogo. To są te modele:
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=ipaq&fro
    m_showcat=1&category=486&description=1&buy=1&order=b
    d&change_view=1
    W tych aukcjach masz komp z jakiego obudowę jakiego uzyłem. Przy czym
    polecam raczej ten z prostokątnym włącznikiem bo tam więcej miejsca
    jest w środku. Zapytaj sprzedawców - to sa kompy poleasingowe więc mogą
    miec np. egzemplarze ze zwalona elektronika. Grunt żeby obudowa i
    zasilacz były OK. Licz się z wymianą wiatraka w zasilaczu lub jego
    odłączeniem jeśli bez niego nie będzie się zasilacz zanadto grzał.

    Do tego jakąś płytę miniITX (płyta bez wiatraków z Atimem) za
    ~250-300PLN. Do tego kość pamięci i dyski. I oprogramowujesz to jak
    chcesz i dodajesz to co potrzebujesz. Gotowy NAS nei będzie tak
    elastyczny cpoć jego przewaga jest taka że ma gwarancje i nie wymaga
    rzeźbienia.

    Jak masz więcej kasy to możesz np. zainwestować w płytę typu Intel
    D945GSEJT i zewnętrzny zasilacz. Wtedy problem wiatraka odpada
    całkowicie. Do tego płytka ma miniPCI a czyli mozna wsadzić np. kartę
    WiFi i dodatkowo zbudować sieć bezprzewodową.

    > Potrzebuję wyłącznie dwóch- na RAID. CD/DVD całkowicie zbędny, to nie
    > ma być jakieś mediacenter ;-)

    Ja odpalałem z pendrive-a bo zamiast napędu miałem w obudowie zaślepkę.
    Jakoś CD nie był mi tam specjalnie potrzebny. ;-)

    > Dzięki za pomoc, pozdrawiam

    Nie ma za co.

    Zdrówko