  • 71. Data: 2013-04-14 21:32:59
    Temat: Re: Dobry zasilacz
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-14 20:44, Marek Dyjor pisze:

    > mam stare polskie kolumny... i trzeba powiedzieć zę brzmią sporo lepiej
    > od kilku innych głosników które słuchałem (sporo droższych od nich).
    >
    > prawda jest taka że to co teraz się sprzedaje jako kolumny do tzw kina
    > domowego to jest ostatnie badziewie.

    To jest właśnie to o czym wspominałem: współczesne kolumny projektuje
    meblarz lub "designer". Po części to też wina kupujących. Doradzałem
    znajomym zakup antydesignerskich kolumn - co też uczynili. Grają
    znacznie lepiej niż plastikowe słupki, pałki, ślimaki i inne koszmary
    akustyczne. Jednakże czuję ich niezadowolenie bo duże, z grubymi
    przewodami i nie tak futurystyczne kształty jakby chcieli. Zapewne za
    jakiś czas pojawią się u nich te plastiki. Kończę więc z doradzaniem.

    > Jak sie powiesi duże solidne głosniki z solidnymi dużymi niskotonowcami
    > to nie trzeba żadnych gównianych Subwooferów.

    Prawa fizyki - tylko duża membrana da basy.

    > Swoją drogą nie potrafię zrozumieć pędu ludzi do robienia sobie kina
    > domowego.

    Ja takim dysponuję :-D
    Wielokanałowe nagrania odtwarzające akustykę rzeczywistej sali
    koncertowej albo wykorzystywanie dodatkowych kanałów jako twórcze
    narzędzie pracy muzyka daje zupełnie nową jakość słuchania. Nie
    przewidziałem "tylko" jednej rzeczy: nie ma gdzie kupować takich wersji
    utworów. Na Allegro od lat te same tytuły w SACD. Trochę zaczęło się
    pojawiać muzyki klasycznej na szczęście. Czasem zdarzy się na Amazonie
    jakaś płyta SACD jaką mam na CD. Wtedy wymieniam. Różnicę w jakości
    brzmienia naprawdę słychać (nie chodzi o format zapisu - choć to też po
    części - lecz głównie o to, że w SACD marketing nie ingeruje). To nie są
    niuanse. Najlepszym (anty)przykładem tego jest moja małżonka, która nie
    lubi wersji SACD gdyż są "zbyt ciche" a chwilami "zbyt głośne". Ona
    kocha kompresję więc muszę przełączać jej tryb pracy odtwarzacza na
    czytanie wersji stereo CD.

    > Świadomie zostałem przy normalnej stereofonii. Dodam jeszcze,
    > że nie mogę zrozumiec jak można oglądać TV z dzwiękiem emitowanym przez
    > to co jest wbudowane w TV, a mam dość wypasioną plazmę. Dzwięk jednak z
    > jej głosników jest koszmarem.

    Znów fizyka. Głośnik musiałby być większy od TV :-) W innym wątku
    pisałem o profesorze, który wykładał teorię i historię muzyki. On ma
    duszę nawiedzonego melomana - usłyszy muzykę i odlatuje. Jemu jakość z
    głośnika TV kompletnie nie przeszkadzałaby a ja bym się męczył w tych
    samych okolicznościach. Przestałem wnikać a zacząłem akceptować te
    różnice :-)

    > pozdro i bez urazy :) skoro nie jesteś audiofilem to OK ;-)

    Wybaczam :-) I również bez urazy za moją reakcję. Trochę się wk...

    Marek

  • 72. Data: 2013-04-14 22:01:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > przewodami i nie tak futurystyczne kształty jakby chcieli. Zapewne za
    > jakiś czas pojawią się u nich te plastiki. Kończę więc z doradzaniem.

    brak zrozumienia...

    prawda jest bezlitosna :) dobre kolumny to zwykle duże kanciaste pudło i
    nic tego nie zmieni.

> [...]
    > głośnika TV kompletnie nie przeszkadzałaby a ja bym się męczył w tych
    > samych okolicznościach. Przestałem wnikać a zacząłem akceptować te

    myśle że on też słucha inaczej niż większość... on słyszy nuty a muzyka
    jest w jego głowie :)
    po prostu dla niego ważniejsze od brzemienia sa niuanse wykonwcze, timing
    itd...

    > Wybaczam :-) I również bez urazy za moją reakcję. Trochę się wk...

    eee tam czasem trzeba sobie trochę podogadywać ;-)

  • 73. Data: 2013-04-14 22:28:19
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-14, Marek <p...@s...com> wrote:

    > Prawa fizyki - tylko duża membrana da basy.

    To nie jest prawda.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 74. Data: 2013-04-14 22:52:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-14 22:28, Kosu pisze:

    > To nie jest prawda.

    Rzucasz hasło a gdzie rozwinięcie? :-)

    Marek

  • 75. Data: 2013-04-14 23:21:55
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-14 22:28, Kosu pisze:

    > To nie jest prawda.

    Albo inaczej: pokaż mi przykład małego głośnika (np. 12 calowego) o
    częstotliwości rezonansowej... powiedzmy w okolicach 20Hz - jeśli mamy o
    basach rozmawiać.

    Marek

  • 76. Data: 2013-04-14 23:58:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    > To nie jest prawda.

    Może aby nie wdawać się w zbędną dyskusję zacytuję ostatnie zdanie:

    http://www.hifi.pl/porady/ogolne/megabas.php

    "Słyszane czasami opowieści o "mega basie" z małych głośników z
    pewnością można włożyć między bajki."

    Marek

  • 77. Data: 2013-04-15 00:16:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kosu wrote:

    > To nie jest prawda.

    rozwiń!

  • 78. Data: 2013-04-15 08:40:14
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Kosu pisze:

    Nie. Dotyczą rodzaju wzmacniacza, czyli układu elektronicznego. Nie
    jest ważne, do czego się ten wzmacniacz stosuje.

    Przyznam się że nie przypominam sobie sprzętu audio (z oddzielnym
    przedwzmacniaczem) w którym zastosowano jakieś słabe klasy.
    Inżynieria dźwięku i elektronika to był 20 lat temu mój konik :)

    Z ciekawości pogooglałem i to co znalazłem dziś to np:

    - przedwzmacniacz mikrofonowy w klasie A: AD2022
    http://www.avalondesign.com/index-main.html
    - kolejny mikrofonowy: http://www.presonus.com/products/BlueTube-DP-v2

    Po kilku minutach wyszukiwania nadal nie znalazłem klasycznego
    przedwzmacniacza audio, dla którego podano typ klasy.

    W końcu mam:
    USHER P-307-TE http://www.dartmouth.tv/audio/usheramp.html

    Zatem, jeśli tak trudno znaleźć informacje o klasach przedwzmacniaczy,
    uważam że jeśli mówimy o klasach A, AB itd to mówimy o końcówkach mocy.

    Ale proponuję zakończyć wątek, za bardzo odbiegamy od tematu grupy a nie
    ma sensu spierać się o nieistotny problem.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 79. Data: 2013-04-18 01:46:26
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-14, Marek <p...@s...com> wrote:
    > Rzucasz hasło a gdzie rozwinięcie? :-)

    No nie wiem. W gimnazjum? Na wikipedii?

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 80. Data: 2013-04-18 02:06:58
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-15, Piotr Rezmer <p...@b...pl> wrote:
    > Zatem, jeśli tak trudno znaleźć informacje o klasach przedwzmacniaczy,
    > uważam że jeśli mówimy o klasach A, AB itd to mówimy o końcówkach mocy.

    Super. To teraz na chwilę zapomnij o dźwięku, otwórz książkę
    o elektronice i poszukaj tam informacji o rodzajach wzmacniaczy.

    A jak nie masz książki, to otwórz anglojęzyczną wikipedię.

    Klasyfikacja wzmacniacza jest ściśle związana z jego zasadą
    działania. Jakość dźwięku to po prostu jeden z efektów zastosowania
    takiego urządzenia w konkretnym problemie. Niektórym tu się chyba
    wydaje, że "A to takie dające dobry dźwięk, a B to takie dające
    gorszy". Tak jak ziemniaki klasy A i B...

    I tak: wiem, że większość przykładów (nawet na wiki) dotyczy
    akustyki. Po prostu piszą przeciętnemu człowiekowi "wzmacniacz"
    od razu kojarzy się z hifi i trudno jest to przeskoczyć (jak widać
    w wątku). Element środowiskowy.

    Spytasz o "wzmacniacz" jakiegoś fizyka-eksperymentatora i on Ci
    będzie mógł przez cały dzień gadać, choć słowo "głośnik" może
    się nie pojawić...

    > Ale proponuję zakończyć wątek, za bardzo odbiegamy od tematu grupy a nie
    > ma sensu spierać się o nieistotny problem.

    Jakby spieranie się o terminologię z elektroniki było jakkolwiek
    mniej istotne niż inne tematy dyskusji. No ale wszystko mi jedno. I tak
    nie bardzo mam czas (jak widać).

    pozdrawiam,
    Kosu