  • Data: 2013-04-09 02:41:08
    Temat: Re: Dobry zasilacz
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-09 00:54, Kosu pisze:

    > Magia ostatniej generacji. Wcześniej żarły więcej (w czasach, które
    > szczęśliwie "przezimowałem" na intelowej zintegrowanej :)). Biorąc
    > pod uwagę jakieś OC -> przegrzanie -> nadwyrężoną elektronikę karty...
    > 120W jest w zasięgu :).

    Ponawiam pytani - która jednordzeniowa karta ma zużycie w IDLE ~120W.
    Rozwiązania DualCPU i CF/SLI pomijam - właśnie z tego powodu sprzedałem
    blisko rok temu 2x R4850 i zmieniłem na R7870. Tu masz zestawienie
    starszych kart z poborem prądu - nie ma i nie było takich jednordzenówek:
    http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_con
    tent&task=view&id=192&Itemid=72&limit=1&limitstart=1
    0

    > No i drobna uwaga. Źle ustawiony soft może spowodować, że komp
    > nie przechodzi do idle i grzeje. Sytuacja znana mi dobrze z CPU,
    > bo jak ktoś sobie robi "super lekkiego linuxa", to może zapomnieć
    > o cpufrequtils i będzie "load" całą dobę :D. Na pewno na GPU też
    > da się to zrobić (tym bardziej, że nawet jak ktoś o wszystko dba,
    > to sterowniki potrafią robić na linuxach problemy).

    Litości - bajki i zabobony. powernowd za starych czasów pod linuksem
    potrafił sterować w desktopie poborem mocy mobilnego K6-2+ 550, coś
    czego pod windows nigdy nie udało mi się osiągnąć (nie było softu do
    sterowania automatycznego). Z czasów nowożytnych jeszcze do połowy
    listopada ubiegłego roku (gdy trudność wydobywcza i nagroda z bloku były
    większe) dla zaoszczędzenia dysków używałem malutkiego linuksa
    uruchamianego z pendrive (BAMT do kopania bitcoinów - do tej pory pluję
    sobie w brodę że nie przetrzymałem ich dłużej po tym co się ostatnio
    stało z kursem) i nawet na takim maleństwie live USB zarządzanie energią
    CPU i karty graficznej działa domyślnie bez najmniejszych problemów.

    --
    /MB