  • Data: 2013-04-09 11:27:19
    Temat: Re: Dobry zasilacz
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-09 07:25, Andrzej Lawa pisze:

    > Hmm... W sumie wspominał o subwooferach - niskie częstotliwości wymagają
    > sporo mocy, ALE tylko te bardzo niskie, czyli w sumie już nie
    > akustyczne. Innymi słowy jeśli używa "głośników" do wibrowania budynku
    > to faktycznie może mieć te kilkaset wat bez odczuwania dużej
    > głośności... tylko sąsiedzi rozglądają się za tymi cholernymi
    > ciężarówkami, co jeżdżą tam i z powrotem ;)

    Niskie to od 16-20Hz więc jak najbardziej akustyczne. Subwoofery są
    niepotrzebne przy prawidłowej akustyce wnętrza i zestawów głośnikowych.
    One nadają się wyłącznie do małych pomieszczeń o kiepskiej akustyce.
    Choć moim zdaniem więcej zepsują niż naprawią. Traktowałbym je jako zło
    konieczne.

    Jako ciekawostkę , że kupiłem kiedyś subwoofer 250W RMS aby był w stanie
    nagłośnić pomieszczenie okazało się, że ustawienie go w miejscu innym
    niż środek salonu odsłuchowego powoduje, że w ogóle go nie słychać -
    zwykłe, prawidłowo zestrojone głośniki o dużej objętości (220 dm3) mają
    znacznie lepszą wydajność.

    Co do wibracji - masz rację - gdy zapuszczę jakiś mocno basowy kawałek
    typu Depeche Mode, to czuć go w ścianach nawet na zewnątrz :-) Dosłownie
    jakby perkusja grała nie z głośników lecz na żywo.

    Marek