    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dobry zasilacz
    Date: Sun, 07 Apr 2013 23:52:44 +0200

    W dniu 2013-04-07 20:25, Kosu pisze:

    > Mogę zrozumieć tę sytuację, jeśli masz duży dom na pustkowiu
    > i nagłaśniasz sobie wszystkie pomieszczenia.

    Źle kalkulujesz. Wzmacniacz mam 7x120W na 4 omach albo 7x100W na 8
    omach. Cyfrowe końcówki mocy.

    > Jeśli mieszkasz w bloku albo masz kogoś blisko za płotem, to nie
    > bardzo sobie wyobrażam te kilkaset Watów. Ja mam 2 kolumny po 60W.
    > Kilka razy sprawdzałem jak brzmią rozkręcone na maxa. Po pierwsze:
    > słabo. Po drugie: po 3 minutach rozbolała mnie głowa.

    Na tym właśnie różnica polega. Czy prawidłowo zestrojonym sprzęcie nie
    będzie takiego efektu. Przy kilkuset watach wcale nie jest dużo
    głośniej. 2x więcej watów to zaledwie 3dB głośniej. Po drugie - prawie
    cała moc idzie w basy. Reszta tonów niewiele energii zżera. Przy
    sprzęcie nie najwyższych lotów słyszysz przede wszystkim łomot i zero
    basów. Pewnie dlatego głowa Cię rozbolała. Przy 60W nie jesteś w stanie
    odtworzyć dynamiki jaka jest np. w operze. Jednakże w operze głowa by
    Cię nie rozbolała. Dzieje się tak gdy nie masz zestrojonego sprzętu.
    Zapewne nigdy nie badałeś charakterystyki przenoszenia swoich głośników,
    zniekształceń, nie modyfikowałeś akustyki pomieszczenia. Do tego pewnie
    kolumny masz kupione w sklepie, mało masywne, obfitujące w rezonanse
    własne o objętości znacznie mniejszej niż głośnik wymaga. Dlatego tak
    masz. Ja przez 3 miesiące projektowałem akustykę wnętrza a potem
    mierzyłem i korygowałem na bieżąco. Głośniki wbudowane w konstrukcję
    budynku. Żadnego subwoofera a mimo to basy tak potężne, że wnętrzności
    rezonują a mimo to dźwięk nie ogłusza.

    > Po trzecie:
    > po tygodniu zabiliby mnie sąsiedzi - jak nie z mojego, to z któregoś
    > z sąsiednich bloków...

    No to nie masz warunków do słuchania.

    Marek