  • 21. Data: 2011-07-01 21:36:04
    Temat: Re: Dobry plan na wakacje ! [troche SPAM]
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 182 roku bieżącego, Swierszcz zeznał(a) jak następuje:

    Nie prawda.

    --
    PawelK vel Pablo
    e-mail: pablo i klubvolvo org pl

  • 22. Data: 2011-07-01 23:02:08
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 01.07.2011 Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał/a:

    > Strasznie mnie ciekawi to urocze hasełko. Czym się wg Ciebie różni jedno od
    > drugiego? Gdzie w 20 godzin nauczyłeś się jeździć motocyklem?
    > Co z tymi sławnymi historiami, że po pierwszych 10 tys km jest najgorzej, bo
    > zaczyna się wydawać, że coś umiem?
    >
    > Skończmy już może więc gadanie "to marna szkoła, bo zaledwie uczy zdać
    > egzamin". Skoro uczy zdać - to znaczy, że to dobra szkoła. Kropka.

    To nie tak, znaczy po 20h nie nauczysz się jeździć, ale to czego się dowiesz
    będzie miało spory wpływ na to jak sobie poradzisz na drodze.
    Dalej standardowo ucząc się samemu z praktyki i na własnych błędach, ma się
    odniesienie właśnie do kursu. Mało kto poważnie eksperymentuje z sukcesem,
    a nie zbyt wielu też idzie na doszkalanie.
    Egzamin praktyczny można bez problemu zdać niewiele umiejąc, jest bardzo
    prosty. Nijak się on ma do codziennej praktyki na drodze. Dla większości
    kurs jest jedynym szkoleniem, zdany egzamin daje prawo jazdy i przekonanie
    że się umie. Dlatego kurs jest ważny, 20h to mało, ale pozwala nauczyć się
    znacznie więcej niż jest wymagane na egzaminie.
    Inna sprawa jak ocenić czy dana szkoła jest dobra czy nie. Jeśli ktoś uważa
    że da radę to lepsza będzie najtańsza, jak chce jeździć nowym motocyklem w
    markowym kasku za 2k to też ma taką ofertę.
    Jak ktoś chce się nauczyć jeździć, bo nie umie, to musi poszukać szkółki
    gdzie uczą jeździć, a potem dalej się uczyć.

    --
    kakmaratgmaildotcom z codziennym widokiem na trasę egzaminacyjną.

  • 23. Data: 2011-07-02 09:32:41
    Od: Glub <g...@g...com>

    Swierszcz <n...@w...pl> wrote:

    > Podczas hamowania awaryjnego na egzaminie silnik nie moze zgasnac. Stad sprzeglo.

    U mbie mogl zgasnac.
    --
    Glub SW-T400

  • 24. Data: 2011-07-02 12:48:00
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 01 Jul 2011 18:27:23 +0200, Marcin N
    <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    [...]
> [...]
    >
    > Skończmy już może więc gadanie "to marna szkoła, bo zaledwie uczy zdać
    > egzamin". Skoro uczy zdać - to znaczy, że to dobra szkoła. Kropka.

    Czytałeś raport Hurta? Chyba nie, więc przeczytaj :-))

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 25. Data: 2011-07-03 07:08:07
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Leszek Karlik" <l...@h...pl> wrote:

    >Czytałeś raport Hurta? Chyba nie, więc przeczytaj :-))

    Pisal na grupe?

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 26. Data: 2011-07-03 09:07:14
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jacot" <j...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Pisal na grupe?

    Pisał:

    http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/brow
    se_thread/thread/eb28c2d0b17b12d8/2e825710c9d8b66e

    --
    Jasio
    vfr etz

  • 27. Data: 2011-07-03 15:19:24
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > egzamin". Skoro uczy zdać - to znaczy, że to dobra szkoła. Kropka.

    Czytałeś raport Hurta? Chyba nie, więc przeczytaj :-))

    =========

    Co ma ten raport do szkoły jazdy?

    Z linka od Jasia:

    Cytaty:

    22. Prawdopodobienstwo urazu jest wysokie: 98% w wypadkach z udzialem
    wielu
    pojazdow, 96% przy wypadku pojedynczego motocykla. W 45% przypadkow sa to
    powazne uszkodzenia ciala. Polowa urazow dotyczy nog, kolan i konczyn
    gornych. Ochraniacze nie sa tu efektywne, w przeciwienstwie do zakladania
    odpowiedniego obuwia, rekawic, jednak chronia one glownie przed obtarciami,
    ktore sa czeste, ale rzadko powazne.

    26. Tylko 40% motocyklistow uzywalo kasku ochronnego w momencie wypadku.
    Kasku nie zakladano zwlaszcza latem i przy krotkich wypadach.

    28. Kaski nie powodowaly ani stlumienia dzwiekow z otoczenia, ani
    ograniczenia widocznosci - nie stwierdzono zwiazku miedzy uzyciem kasku a
    przyczyna wypadku

    Te cytaty bardziej pasują do wątku "czy urzędnicy powinni zmuszać do
    używania kasków".

  • 28. Data: 2011-07-03 17:05:43
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Monster" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > O dziwo daawno temu mnie na kursie uczono że sprzęgło wciskamy dopiero w
    > ostatniej fazie hamowania.Kurcze widać teraz się nawet uwsteczniają.

    Tak zapytam starych dinozaurów: czy ktoś kiedykolwiek uczył Was jeździć
    motocyklem jak mieliście naście lat? W tamtych czasach każdy już umiał
    jeździć na moturze jak szedł robić prawo jazdy. Prawo jazdy to był tylko
    kwit dla milicji. Kwit do legalnego poruszania się po drogach. Każdy jeździł
    na czym się dało - to było jak nauka chodzenia u dziecka - niby ktoś tam coś
    pokazywał ale tak naprawdę to samo przyszło. Ktoś, kto marzył o motocyklu,
    aż się rwał do jazdy, jak nie miał swojego, to pożyczał od kolegów - to było
    jak marihuana. Dzisiaj wygląda to często tak: Misiek ma 20-30 lub 40 lat,
    nigdy w życiu nie jeździł na jednośladzie (o rowerze nie wspomnę-Pawlak) i
    nagle ni z gruchy ni z pietruchy we łbie ma pomysła, że on zacznie jeździć
    motocyklem. Bo fajnie to wygląda, bo to przedłużenie kutasa, szpan, moda, bo
    nagle jest kasa. I taki Misiek zielony jak pietrucha wali na kurs prawa
    jazdy. Żeby był najlepszy MISZCZ - Rossi, Czachor czy Ferdek Kiepski, żaden
    z nich nie ma szans nauczyć takiego Miśka jazdy moturem. Pokusiłbym się o
    teorię, że nawet nie ma szans nauczyć go na tyle, żeby zdał egzamin. Ktoś,
    kto nie czuje zewu krwi od małego, nie powinien siadać na motur jako zabawkę
    dla szpanu, czy dla powodów podanych wyżej... Takie moje skromne zdanie.
    Starego chuja.

    --
    Grzybol

  • 29. Data: 2011-07-03 17:13:11
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-07-03 19:05, Grzybol pisze:
> [...]
    > Ktoś, kto nie czuje zewu krwi od małego, nie powinien siadać na motur
    > jako zabawkę dla szpanu, czy dla powodów podanych wyżej... Takie moje

    Mosz recht. Ile to sie czlowiek naprzewracal na Rometach, Simsonach czy
    Jawkach zanim sie nauczyl jezdzic ! Potem byl etap pt. Karta
    Motorowerowa (nie zdalem) a prawo jazdy to juz byla tylko formalnosc.
    Pamietam ze z 8h ktore mialem wyjezdzic na kursie na PJ wyrobilem
    niecale 2h, z czego 15 minut robilem osemki, 10 minut probowalem
    postawic WSK na kole a pozostale 1.5 h zajelo mi przelozenie lancucha z
    drugiej niesprawnej wueski bo w tej kursowej oczywiscie urwalem lancuch.
    Zrobilem to na tyle sprawnie ze instruktor kazal mi juz wiecej na jazdy
    nie przychodzic. Podejrzewam ze przyznane na te jazdy paliwo wyladowalo
    w jego Maluchu ale co mi tam.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 30. Data: 2011-07-03 17:21:22
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    > Pamietam ze z 8h ktore mialem wyjezdzic na kursie na PJ wyrobilem niecale
    > 2h, z czego 15 minut robilem osemki, 10 minut probowalem postawic WSK na
    > kole a pozostale 1.5 h zajelo mi przelozenie lancucha z

    Ja na kurs na na prawo jazdy na moto poszedłem jak miałem 16 lat Można było
    za zgodą rodziców - podrobiłem podpis starego na kwicie i byłem. Kase
    zarobiłem na zbieraniu truskawek w wakacje. Wystarczyło na sam motur. Na
    samochód dorabiałem za parę lat. Pamiętam, że samych jazd wueską to było ze
    3 i to tylko po placu. Nigdy nikt z nas kursantów nie jechał tym złomem na
    miasto. Wuecha nie miała hamulców, ledwo cipiała. Egzamin to było jakieś 30
    sekund jazdy, w tym skręt w prawo i lewo. Ważne było tylko, żeby przy
    wyciąganiu ręki przy skręcie w tym samym momencie się odwrócić. Tyle. Finał.
    Zaliczone. Wyobraź sobie dzisiaj po takim egzaminie Miśka o którym pisałem
    wcześniej na drodze publicznej:-)

    --
    Grzybol