  • 11. Data: 2011-02-07 07:47:56
    Temat: Re: Dobry i niezadowny dysk (min. 500GB)
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Feromon" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Zależy jakie ważne, nie, JAK WAŻNE są te dane.
    > Bo oczywiście można zaprojektować macierz dysków RAID 5.

    raid 5 != backup.

  • 12. Data: 2011-02-22 21:25:19
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.02.2011 16:52, vcore pisze:
    > Jako że moja prawie 6letnia barracuda coraz częściej zaczyna walić po oczach
    niebieskim ekranem przyszedł czas na zakup nowego dysku. Poszukuję dysku o pojemności
    minimum 500GB, oczywiście

    Skąd pewność, że to z powodu dysku?

    > niezawodnego, i jak najbardziej wydajnego. Dysk ten będzie dyskiem
    podstawowym/systemowym, więc raczej nie biorę pod uwagę ,,zielonych" dysków WD i tym
    podobnych. Na dysku przechowywane będą ważne dla

    Nie ma dysków niezawodnych.

    > mnie pliki, więc raczej wolałbym mieć do niego zaufanie. Chciałbym również aby dysk
    był w miarę wydajny, a przynajmniej szybszy od tego który posiadam aktualnie
    (Barracuda 200GB SATA 7200). Kwota jaką

    Ważne pliki kopiuje się często na inne nośniki. Albo wręcz
    kupuje dwa dyski i robi RAID 1. Można zaryzykować twierdzenie,
    że im ważniejsze dane na dysku, tym większe prawdopodobieństwo,
    że ten dysk "padnie" ;)

    > PS. Dodam że ważniejsza od pojemności i wydajności jest dla mnie niezawodność

    No to masz wybór prosty: o ile mostek ATA/SATA (lub używany
    przez Ciebie system operacyjny) obsługuje macierzowanie w
    trybie RAID 1 (lustro), kupuj dwa dyski po 500-750 GB i
    zepnij je w macierz.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 13. Data: 2011-02-22 21:51:50
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    >No to masz wybór prosty: o ile mostek ATA/SATA (lub używany
    >przez Ciebie system operacyjny) obsługuje macierzowanie w
    >trybie RAID 1 (lustro), kupuj dwa dyski po 500-750 GB i
    >zepnij je w macierz.

    A do tego backup najlepiej online, i można spać spokojniej.

    Buniek