  • 31. Data: 2011-03-10 15:31:09
    Temat: Re: "Dobre" drogie drogi
    Od: "Antek" <a...@w...pl>

    > Ale zanim się kogo pośle do kicia, dobrze by było poznać kalkulację, czy
    > bardziej
    > opłaca się odebrać warunkowo (do poprawek), czy nie oodbierać, naliczać
    > kary
    > umowne, ale nie mieć drogi i wszelkie straty. A jeśli wyjdzie, że jednak
    > bardziej się opłacało się odebrać, to znaczy że kary umowne za niskie.
    > I sprawdzić dlaczego... :)

    A ja jestem za przywróceniem kary śmierci!

  • 32. Data: 2011-03-10 16:59:41
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-10, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

> [...]
    > umowne, ale nie mieć drogi i wszelkie straty. A jeśli wyjdzie, że jednak
    > bardziej się opłacało się odebrać, to znaczy że kary umowne za niskie.

    Tu mamy dosyć specyficzny przypadek drogi donikąd. Dopóki nie dociągną
    A2 do Warszawy bardzo tej drogi by nie brakowało.

    Tak nieco szerzej: wkurza mnie jak ktoś wygrywa przetarg najniższą ceną,
    a potem aneksuje wartość, wkurza mnie jak ktoś zbiera punkty za krótki
    termin prac, a potem bezkarnie nie dotrzymuje terminów. Zawsze można
    popaść w skrajność, odebrać kawał pola/lasu i zbudować autostradę w
    ramach napraw gwarancyjnych. Punkty za termin zgarnie się wszystkie :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 33. Data: 2011-03-10 18:26:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Tu mamy dosyć specyficzny przypadek drogi donikąd.

    Tak, tak...
    http://www.youtube.com/watch?v=F2SfykVCzj8&feature=p
    layer_embedded#at=44

    > Dopóki nie dociągną
    > A2 do Warszawy bardzo tej drogi by nie brakowało.

    No pewnie, nie budować bo zbędna na razie. Poczekajmy na A2. Ciekawe
    skąd i dokąd samochody tamtędy jeżdżą. Pewnie jak A2 dociągną w 2012
    to będzie czas na eksperymenty z doprowadzaniem trasy do stanu zgodnego
    z zamówieniem i rozwiązaniem wątpliwości, które się pojawiły w trakcie.

    > Tak nieco szerzej: wkurza mnie jak ktoś wygrywa przetarg najniższą ceną,
    > a potem aneksuje wartość, wkurza mnie jak ktoś zbiera punkty za krótki
    > termin prac, a potem bezkarnie nie dotrzymuje terminów.

    Wal z tym do prokuratury - ta pewnie szuka każdego świadka chętnego
    zeznawać na niekorzyść GDDKiA czy firm biorących udział w przetargu.

    > Zawsze można popaść w skrajność,

    Oczywiście - jesteś tego żywym przykładem :P

    > odebrać kawał pola/lasu i zbudować autostradę w
    > ramach napraw gwarancyjnych. Punkty za termin zgarnie się wszystkie :)

    Jako żywo omawiany fragment S8 nie przypomina lasu/pola itd.

  • 34. Data: 2011-03-10 18:33:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-03-10 07:55, Artur Maśląg pisze:

    > E tam - łatwiej tworzyć TWA i narzekać na urzędników, wsadzać
    > ich do paki i robić dużo krzyku.
    > Z całą pewnością zadziała :P

    Taka natura ludzka. Siedzę z dala, ale wiem "najlepiej" i zrobiłbym
    inaczej.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 35. Data: 2011-03-10 18:50:50
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-10 18:33, DoQ pisze:

    > Taka natura ludzka. Siedzę z dala, ale wiem "najlepiej" i zrobiłbym
    > inaczej.

    Niezupełnie się zgadzam ze stwierdzeniem 'natura ludzka' ;)
    Już bardziej mentalność części populacji, uzależniona od wielu
    czynników.

    BTW - coś tam ostatnio czytałem, ze urzędnicy mają ponosić konsekwencje
    swych decyzji. Czy przewidziano również konsekwencje braku podjęcia
    decyzji? Jeżeli nie, to pomysł trochę chybiony, ponieważ doprowadzi do
    tego co przerabialiśmy jakiś czas temu w DC...

  • 36. Data: 2011-03-10 18:57:33
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-03-10 18:50, Artur Maśląg pisze:

    > Niezupełnie się zgadzam ze stwierdzeniem 'natura ludzka' ;)
    > Już bardziej mentalność części populacji, uzależniona od wielu
    > czynników.

    Wiesz, widzę co się dzieje u mnie w pracy. Jest mnóstwo "mądrzejszych"
    ale jak ich posadzisz na swoim miejscu to nagle okazuje się że d...zbita
    i "ja nie wie".

> [...]
    > decyzji? Jeżeli nie, to pomysł trochę chybiony, ponieważ doprowadzi do
    > tego co przerabialiśmy jakiś czas temu w DC...

    Konsekwencje powinien ponosić ten, który podjął decyzję. Szeregowy
    urzędnik generalnie nie ma za dużego pola manewru. W prywatnym sektorze,
    za czyny odpowiada "prezes jednostki".

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 37. Data: 2011-03-10 19:05:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-10 18:57, DoQ pisze:
    (...)
    > Wiesz, widzę co się dzieje u mnie w pracy. Jest mnóstwo "mądrzejszych"
    > ale jak ich posadzisz na swoim miejscu to nagle okazuje się że d...zbita
    > i "ja nie wie".

    Jakoś mnie ie zaskoczyłeś :(

    > Konsekwencje powinien ponosić ten, który podjął decyzję.

    Nie zgadzam się - gdyby tak było i miało być, to bezpiecznie by było
    właśnie nie podejmować żadnych decyzji. Niestety nie podjęcie decyzji
    może być w skutkach jeszcze groźniejsze niż podjecie błędnej. Nie
    pamiętasz zastoju inwestycyjnego w DC? To było całkiem niedawno...

    > Szeregowy
    > urzędnik generalnie nie ma za dużego pola manewru. W prywatnym sektorze,
    > za czyny odpowiada "prezes jednostki".

    Nie pisałem o szeregowych urzędnikach/pracownikach - oni jak sam
    zauważyłeś nie mają zbyt dużego pola manewru...

  • 38. Data: 2011-03-10 19:38:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-03-10 19:05, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > może być w skutkach jeszcze groźniejsze niż podjecie błędnej. Nie
    > pamiętasz zastoju inwestycyjnego w DC? To było całkiem niedawno...

    Dlatego ten kto podejmuje strategiczne decyzje, powinien zarabiać na tak
    dużo, żeby móc podjąć ryzyko.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 39. Data: 2011-03-10 19:53:00
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-10, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Tak, tak...
    > http://www.youtube.com/watch?v=F2SfykVCzj8&feature=p
    layer_embedded#at=44

    Tak.

> [...]
    > to będzie czas na eksperymenty z doprowadzaniem trasy do stanu zgodnego
    > z zamówieniem i rozwiązaniem wątpliwości, które się pojawiły w trakcie.

    Budować. Ale odbierać dopiero jak będzie budowa zostanie ukończona.
    That's all.

    > Wal z tym do prokuratury - ta pewnie szuka każdego świadka chętnego
    > zeznawać na niekorzyść GDDKiA czy firm biorących udział w przetargu.

    Prokuraturze to wisi, vide przetarg na radiowozy dla drogówki i suki dla
    prewencji.

    > Jako żywo omawiany fragment S8 nie przypomina lasu/pola itd.

    Gdzieś napisałem, że przypomina?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 40. Data: 2011-03-10 20:47:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    (...)
    > Tak.

    No pewnie. Samochody z filmików nie istnieją.

    > Budować. Ale odbierać dopiero jak będzie budowa zostanie ukończona.

    Aha, czyli części inwestycji oddać już nie trzeba - w szczególności
    części trasy, która może już być bez przeszkód użytkowana przez
    podatników.

    > That's all.

    Oczywiście - oddajmy S8 jak już będzie kompletna. Podobnie z S7 itd.
    Jechałeś kiedykolwiek człowieku np. S7 z W-wy do Radomia? Też
    napiszesz, że odbierać dopiero po zakończeniu?

    > Prokuraturze to wisi, vide przetarg na radiowozy dla drogówki i suki dla
    > prewencji.

    Nieświadoma erystyka czy brak świadomości i wiedzy w zakresie
    poruszanym? A może znów zabawa w proroka? Inna sprawa, że strzelasz
    już tak na oślep, że chyba czas chować do piwnicy nawet zwierzęta
    domowe, by nie ucierpiały.

    > Gdzieś napisałem, że przypomina?

    To Ty pisałeś o popadaniu w skrajność, czego zresztą dałeś przykład
    swoimi wypowiedziami.