  • 11. Data: 2013-03-28 14:29:00
    Temat: Re: Dobór kabla energetycznego do konkretnego przypadku.
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    >
    > Teraz wykorzystana jest przydział mocy około 35KW w 60 do momentami
    > 100% nawet!
    > (obciążenie mierzone przy liczniku)
    > Dlatego potrzeba jest położenia grubszego wewnętrznego przyłącza i
    > uzyskania większego przydziału mocy.
    >
    > Dlatego pytanie o średnicę aluminium/ bo owszem odpowiednio dużo
    > cieńsza miedź będzie miała takie same parametry, ALE cena nie będzie
    > porównywalna, tylko kilka razy wyższa, nieprawdaż?
    >
    > Czy wystarczy położyć 4-żyłowy kabel, czy musi być 5-żyłowy?
    >
    > Czy takie oddalenie od licznika wpłynie na dużo większe zużycie

    takie rzeczy powinieneś konsultować z elektrykiem który ci to zrobi
    najcieńszy przewód alu jaki można położyć to 16mm2 można na tym
    powiesić 66A ze spadkiem u ciebie 4,5%
    dla 100kw dajesz przewód 120mm2 co da spadek na poziomie 2% i można go
    obciążyć do 228A
    koszt kabla YAKXS4x120 to jakieś 11zł brutto za metr do tego folia (
    0,50zł) lub rura 3-6 zł za metr ( cieńsza jest tańsza ale się narobisz
    żeby wciągnąć kabel)
    do zrobienia za jakieś 4-5 tysi w 1-2 dni jeśli nie trzeba rozbierać
    chodników i dbać o podłoże

    jeffrey

  • 12. Data: 2013-04-01 00:35:21
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 23 Mar 2013 08:35:01 -0700 (PDT), b...@g...com
    napisał(a):

    > Pomijam kwestie dostępności mocy, kwestię wykonania lub nie układu
    pośredniego/wiadomo, że będzie potrzebny itp.
    > Kwestie formalne z taką operacją związane.

    Taka moc (35kW) nie kwalifikuje się na układ półpośredni, można to
    puścić na liczniku bezpośrednim 5(100)A.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 13. Data: 2013-04-16 01:53:18
    Od: b...@g...com

    Dziękuje za odpowiedźi.
    Z elektrykiem konsultuje oczywiście, a tutaj się upewniam i dzięki Wam koledzy
    troszkę głębiej temat poznaje.
    Robota prosta, do przekopanie pole uprawne. Później teren będzie droga przecinała,
    dlatego teraz chcę to ułożyć i do tego ze sporym zapasem.
    Kable pójdą prosto w ziemię, nad nimi folia do zaznaczenia ich pozycji.
    Rozumiem, że trzy takie niezależne kable leżeć razem mogą?;
    Gdzie taka fajna cena za 4x120 na poziomie 11 zł/metr brutto? poniżej powpisuje jakie
    ja ceny znalazłem;
    -jeden dla domu mieszkalnego, zakładam jakieś 4x25(5.7/metr)YAKXS,
    -drugi i trzeci 4x95(18,7/metr YAKY lub 4x150(26,7/metr YAKY) lub 4x120(21/metr)YAKXS
    Cena istotna, bo tego cieńszego potrzeba jakieś 120 a grubszego 240 metrów.
    Jak się ma przepustowość miedzi do aluminium?
    Podobną cenę do kabli aluminiowych 4x120, czy 4x150 w przypadku miedzi to ma 4x16!
    (22,5/metr YKY)

  • 14. Data: 2013-04-16 10:58:46
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > Robota prosta, do przekopanie pole uprawne. Później teren będzie
    > droga przecinała, dlatego teraz chcę to ułożyć i do tego ze sporym

    robota w polu to najlepsza robota
    pod drogą w rurce najlepiej tej twardej, nie karbowanej

    > Kable pójdą prosto w ziemię, nad nimi folia do zaznaczenia ich
    > pozycji.
    > Rozumiem, że trzy takie niezależne kable leżeć razem mogą?;

    mogą - nie skręcać i krzyżować, przy zasypywaniu pilnować żeby nie
    zachodziły na siebie

    > Gdzie taka fajna cena za 4x120 na poziomie 11 zł/metr brutto?
    > poniżej
    > powpisuje jakie ja ceny znalazłem;

    ja po tyle kupuję ale rozumiem że Ty takiej ceny możesz nie
    wynegocjować, możliwe że na dzień dzisiejszy jest już drożej bo na
    wiosnę fabryki podnoszą ceny

> [...]
    > metrów.
    > Jak się ma przepustowość miedzi do aluminium?
    > Podobną cenę do kabli aluminiowych 4x120, czy 4x150 w przypadku

    dlatego nie warto zakopywać miedzi

    wytrzymałość miedzi do alu - różnica jest mniej więcej o jeden rozmiar
    a cenowo co najmniej 2 do 1

    co do ceny to otwórz jakikolwiek internetowy cennik fabryczny i
    podziel go przez 2 - taką cenę powinieneś śmiało uzyskać przy tych
    ilościach

    jeffrey

  • 15. Data: 2013-04-16 17:26:40
    Od: b...@g...com

    Dziękuje ponownie za głosy/porady.
    Zakładając więc, że położę dwa kable 4x120YAKXS, to zakładając odcinki do budynków
    około 120 metrów, to każdy z osobna pozwalał będzie w przyszłości na obsłużenie
    przydziału mocy do 100KW?
    Lub dwa połączone do 200KW?
    Dodatkowy do sporego domu praktycznie każdy byłby dobry;
    -czy to będzie 4x35 czy wystarczy nawet 4x25
    odległości takie same.
    W sumie to ten/przyszły tydzień chciałbym to kupić i ułożyć w ziemi w przyszłym
    tygodniu. Takie 4x120 to będą bardzo grube kable, zasadniczo linia będzie prosta od
    liczników do rogu budynku, potem małe załamanie i podejście do głównej rozdzielni.

    Gdzie szukać dobrej ceny? podpowie ktoś?

  • 16. Data: 2013-04-16 22:12:45
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik b...@g...com napisał:
> [...]
    > -jeden dla domu mieszkalnego, zakładam jakieś 4x25(5.7/metr)YAKXS,
    > -drugi i trzeci 4x95(18,7/metr YAKY lub 4x150(26,7/metr YAKY) lub

    Gdzie takie ceny - w hurtowniach. Tylko nie dla ciebie - jak pójdziesz
    ty jako ty, inwestor drobny czyli odbiorca końcowy - to płacisz cenę
    katalogową, taką jaką podałeś. Jak pójdzie instalator - stały klient
    hurtowni to płaci dużo mniej - upusty w hurtowniach potrafią trzydzieści
    procent przekraczać.

    --
    Darek