  • 131. Data: 2012-08-16 17:01:41
    Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Aug 2012 07:44:09 +0200, dddddd napisał(a):
    > Od zawsze jeżdżę dieslami i jeszcze całkiem niedawno (jakieś dwa lata
    > temu) udało się przelecieć Audi A6 ze śląska do Wrocławia dwukrotnie
    > puszczając gaz bo ktoś wyprzedzał, ani razu nie hamując, prędkość na
    > blacie w okolicach 200km/h. Czasem zdarza mi się kilkadziesiąt km
    > przelecieć i wyrobić średnią pod 160km/h (czyli też lecąc ok 200km/h non
    > stop) i żaden z silników (od 2.0 do 3.0) nie wziął więcej niż 11-12l/100

    czyli po godzinie przejedziesz 160km z mozliwym spaleniem 19.2 l.
    A jak jeszcze przyspieszysz i droga bedzie pusta, to 20/h przekroczysz

    J.

  • 132. Data: 2012-08-16 17:11:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

    > czyli po godzinie przejedziesz 160km z mozliwym spaleniem 19.2 l.

    Czyli spali ponad 2 razy za mało w stosunku do tego co Ty sobie założyłeś.
    Już nie mówiąc o tym, że chciałeś tyle spalić w 1.6 crdi.

  • 133. Data: 2012-08-16 18:14:19
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *J.F.* w wiadomości news:wi4qg8b955pc$.12rqycszcon4n.dlg@40tude.net
    napisał(a):
    > czyli po godzinie przejedziesz 160km z mozliwym spaleniem 19.2 l.
    > A jak jeszcze przyspieszysz i droga bedzie pusta, to 20/h przekroczysz

    Jakbyś jeszcze normalne kryteria pomiarów i oceny spalania przyjął...
    Moje auto przy 180-240kmph spala 23l, poprzedni właściciel coś wspominał o
    ponad 35l przy jeździe pow 280kmph - lepiej nie wnika gdzie i jak długo dał
    radę tę prędkość utrzymać ;-). Jak z tego wyliczysz spalanie na h przyjmująć
    idealne warunki, to wtedy uzasadnij jaki jest sens takiej prezentacji poza
    zobrazowaniem na ile starczy zbiornik :-)

    Pozdr

  • 134. Data: 2012-08-16 19:38:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:14:19 +0200, Przembo napisał(a):
    > *J.F.* w wiadomości news:wi4qg8b955pc$.12rqycszcon4n.dlg@40tude.net
    >
    > Jakbyś jeszcze normalne kryteria pomiarów i oceny spalania przyjął...

    Przyjalem takie jakie dddddd podal :-)
    Srednia predkosc 160 i srednie spalanie 12/100km wygladaja mi dosc
    rozsadnie, jak ktos ma czym pojechac i normalnie pedal gazu wciska :-)

> [...]
    > idealne warunki, to wtedy uzasadnij jaki jest sens takiej prezentacji poza
    > zobrazowaniem na ile starczy zbiornik :-)

    Ale chyba wlasnie o takiej prezentacji mowimy :-)

    J.

  • 135. Data: 2012-08-16 20:19:24
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *J.F.* w wiadomości news:15juran3cnzzq.1jzer6bya8vei$.dlg@40tude.net
    napisał(a):
    > Przyjalem takie jakie dddddd podal :-)
    > Srednia predkosc 160 i srednie spalanie 12/100km wygladaja mi dosc
    > rozsadnie, jak ktos ma czym pojechac i normalnie pedal gazu wciska :-)

    Ala ja zupełnie nie do tego piłem ;-)

    > Ale chyba wlasnie o takiej prezentacji mowimy :-)

    A mnie się wydaje, że głównie Ty operujesz w tym systemie ;-)
    Chociaż dzięki Tobie uświadomiłem sobie, że w pobliżu V-max to około godziny
    jazdy, choć to nic nie wnosząca do eksploatacji auta ciekawostka ;-)

    Pozdr

  • 136. Data: 2012-08-16 20:47:06
    Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    > No coz, ja akurat widzialem ten sposob co opisywalem i mi sie nawet
    > podobalo. tylko ze to bardziej reczny gaz niz tempomat

    No wlasnie. Wole jednak tempomat jako tempomat :-P

    > Ja bym tam ustawil 65 :-)

    A ja 59 wedlug gps-a :-P

    > Ale to jest wlasnie ta roznica - jedziesz przez Polske, masz problem z
    > szuszarkami. Jedziesz przez Niemcy - teren zabudowany widzisz dwa razy, a
    > miedzy nimi autostrady. A samochody projektuje sie dla Niemcow, nie dla
    > Polakow.

    Mimo wszystko - jest coraz lepiej. Coraz wiecej drog wielopasmowych,
    ekspresowych (no i autostrad)

    > rownie dobrze mozesz raz nacisnac +10 i raz -10.

    Ale jak musisz pojechac szybciej to wychodzi ze 4 klikniecia. A peal gazu
    sie szybko naciska...

    > Ale ja znow o innej sytuacji - jedziesz sobie 140 i dojezdzasz do ogonka
    > na
    > 10 aut. Jada wszyscy 90, bo pierwszy to tir co wyprzedza innego tira.
    > Jak wyprzedzi - predkosc stopniowo rosnie, bo w ogonku nie wszyscy chca
    > jechac az 140, i trzeba poczekac az zjada w prawo.
    > A jak juz sam jestes na przedzie i akurat traficie na kolejny wolny pojazd
    > na prawej, to sobie przypominasz ze jestes asertywny i ci z tylu moga
    > sobie
    > pojechac 140 :-)

    Nikt nie mowi, ze tempomat jest panaceum na kazda sytuacje w ruchu. W takiej
    sytuacji przechodze na "sterowanie reczne". Po czym jeden klawisz i znow
    jade 140...

    > No nie wiem - w nocy jezdzisz ? Bo smiem twierdzic ze 140 to sie czesto
    > nie
    > da. Za duzy ruch i czesto ktos przeszkadza.

    140 na ekspresowej, 120 na zwyklej dwupasmowce, takiej jak np. gierkowka
    (poza ograniczeniami)

    > Umieli umieli, tylko ze w inny sposob niz ci sie wydaje.

    IMHO - bez sensu.

    > no wlasnie, a oni boxa nie mieli, i ambicje wyzej niz srednia ustawione.
    > I tempomat wymaga ciaglej korekcji.

    200 po niemieckich autostradach (bez boxa) na tempomacie tez jezdzilem.

    --
    Axel

  • 137. Data: 2012-08-17 08:49:29
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-08-16 19:38, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Srednia predkosc 160 i srednie spalanie 12/100km wygladaja mi dosc
    > rozsadnie, jak ktos ma czym pojechac i normalnie pedal gazu wciska:-)

    Nie bardzo potrafię uwierzyć.
    Faktem jest, że ja jechałem zapewne w trochę większym tłoku i kilka razy
    musiałem hamulca używać, ale jadąc 200-220 osiągnąłem średnią 135 km/h
    przy spalaniu 11 l/100km.
    Zamknąć się w 12 l/100km przy średniej 160 km/h było by możliwe moim
    zdaniem przy jeździe do około 170-180 - raczej nie szybciej.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 138. Data: 2012-08-17 09:26:44
    Od: dddddd <d...@k...oplk>

    W dniu 2012-08-17 08:49, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > Zamknąć się w 12 l/100km przy średniej 160 km/h było by możliwe moim
    > zdaniem przy jeździe do około 170-180 - raczej nie szybciej.

    12l/100 podałem przy silniku 3.0, przy czym to raczej orientacyjnie -
    mam dyfer z automatu a co za tym idzie Vmax to 200km/h i spalanie przy
    tym większe. Za to predkość średnią na odcinku Chojnów-Kąty Wrocławskie
    osiągnąłem 160km/h przy gazie non stop w podłodze w silniku 2.0 - a tam
    wiele więcej niż 200km/h nie polecisz; praktycznie bez zwalniania i
    liczone tylko na autostradzie. No i ten silnik nie chce mi wziąć więcej
    niż 10/100, nawet lecąc non stop 200 (przy czym ja raczej nie hamuję, w
    większości po prostu puszczam gaz, pewnie przy nerwowym dojeżdżaniu do
    kogoś i po hamulcach to ze 20 mógłby wziąć)

    Lukasz

  • 139. Data: 2012-08-17 11:02:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dddddd" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2012-08-17 08:49, Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2012-08-16 19:38, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    O ten litr czy dwa spieral sie nie bede, bo to woda na moj mlyn -
    coraz czesciej trzeba tankowac :-)

> [...]
    >(przy czym ja raczej nie hamuję, w większości po prostu puszczam gaz,
    >pewnie przy nerwowym dojeżdżaniu do kogoś i po hamulcach to ze 20

    Predkosciomierz sobie napraw i wlacz log w GPS, to sie okaze jak to
    bylo z tym "non stop 200" :-)

    Warunki pomiaru sa kiepsko okreslone - jeden moze trafic na pusta
    autostrade i wyciagnac srednia 160 nie przekraczajac 170, inny trafi
    wiekszy ruch, i przy nadrabianiu strat wskazowka 200 przekroczac
    bedzie.

    Ja tam z praktyki wiem ze jak raz pojechalem spokojnie, bez
    gwaltownych przyspieszen, z prawie stala predkoscia, to skonczylo sie
    cos 16/100.
    Przy sredniej cos 165. Ale ruch byl maly, a silnik nie byl oszczedny
    :-)

    J.

  • 140. Data: 2012-08-17 12:53:37
    Od: dddddd <d...@k...oplk>

    W dniu 2012-08-17 11:02, J.F pisze:
> [...]
    > przyspieszen, z prawie stala predkoscia, to skonczylo sie cos 16/100.
    > Przy sredniej cos 165. Ale ruch byl maly, a silnik nie byl oszczedny :-)

    mi nigdy się nie udało zrobić średniej powyżej 160km/h autem które
    wyciąga 200 i w odczuciach była to jazda non-stop 200, w praktyce
    praktycznie pusty lewy pas i naprawdę może 2-3 razy zwolniłem do ~130

    Lukasz