  • Data: 2014-01-15 22:57:32
    Temat: Re: Do użytkowników Olympusa XZ2
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Am Mittwoch, den 15 Januar 2014, XX YY schrieb:

    > a taki, ze jak wynika z exif tez robiles zdjecia raz z lampa raz bez.
    > I dlatego sa roznie zbalansowane.

    Cóż, tu jedyne co mogę poradzić - poszukaj działającego programu
    do czytania EXIFów. Oraz czytaj tekst, na który odpowiadasz:

    "Wszystkie zdjęcia z automatycznym balansem bieli, TRZECIE
    DODATKOWO Z DOŚWIETLENIEM LAMPĄ BŁYSKOWĄ" (dzisiaj, 14:59)

    ...a uwagi o różnicach dotyczyły zdjęcia 1 i 2 (P1151213.JPG, P1151214.JPG).

    Obejrzyj też jeszcze jedną parę zdjęć:
    http://www78.zippyshare.com/v/19743920/file.html
    dla której wyjątkowo trudno będzie uzasadnić różne ustawienie balansu bieli
    innym kadrowaniem. Opis wysłałem wcześniej.

    Oprócz tego polecam przeczytanie czegoś na temat algorytmów
    automatycznego wyznaczania balansu bieli, np. na stronie:
    http://www.stanford.edu/~sujason/ColorBalancing/Pape
    rs/
    artykuł pt. "Robust Automatic White Balance Algorithm using Gray Color
    Points in Images". Jest tam mowa o całkowicie płynnym ustawianiu
    balansu bieli dla każdej składowej, a nie o wybieraniu jakiegoś
    najlepszego predefiniowanego ustawienia z kilku dostępnych ustawień.

    P.