    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Do użytkowników Olympusa XZ2
    Date: Tue, 14 Jan 2014 13:20:58 +0100

    W dniu 2014-01-11 23:51, Uncle Pete pisze:

    > 1. W trybie obrazu "Muted", i tylko w tym trybie, kolor czerwony
    > jest wyraźnie przesunięty w > kierunku purpurowego

    Zwykle używam trybu "natural", ale przełączyłem na "muted"
    i nie zauważyłem takiego efektu.

    > 2. Czy u was automatyczny balans bieli też często gubi się
    > przy oświetleniu "żarówkami energooszczędnymi" i lampami sodowymi?

    To się zdarza (ale nie liczyłem, jak często). Obraz jest wtedy
    całkowicie pomarańczowy. Ale przy kolejnej próbie może wyjść poprawny.
    Nie wiem, od czego to zależy. Pomóc może ręczne ustawienie balansu
    bieli na "świetlówkę" albo wcześniejsze zapamiętanie ustawień
    (jeśli ustawią się właściwie) i przełączenie na nie.

    Zrobiłem 6 testowych zdjęć, do ściągnięcia stąd:
    http://www16.zippyshare.com/v/87329171/file.html

    Kolejno:
    WB: Auto, Natural (krajobraz)
    WB: Auto, Muted (krajobraz)