  • 11. Data: 2010-08-22 09:50:41
    Temat: Re: Do przodu, do tyłu, wstecz i nazad. A jak powinny stać?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-22 00:19, Wmak pisze:
    > To jest informacja przeznaczona dla taksówkarzy i klientów (chwilowo
    > pieszych) a nie dla kierowców innych pojazdów jadących obok postoju Taxi.
    > Logiczne jest ustawienie "warszawskie".
    > Dokładnie tak samo były kiedyś ustawiane tabliczki "Postój Dorożek Konnych-
    > początek i koniec".
    > Wmak

    Dobra a jak mamy parking normalny a z niego wydzielony parking TAXI i
    jadąc normalnym samochodem widzimy układ warszawski znaków, możemy się
    zacząć zastanawiać czy aby przypadkiem parkując za tym drugim znakiem
    nie stoimy na parkingu TAXI (ten pierwszy mógł być niewidoczny bo stał
    tam np duży dostawczak)... Tak samo parkując przed pierwszym znakiem gdy
    drugi jest niewidoczny można się zastanowić że skoro kilka m przed nami
    jest znak oznaczający koniec parkingu TAXI to przed nim jest parking
    TAXI... to tak na logikę, ale jeżeli chodzi o polskie prawo to logika ma
    tu mało do powiedzenia...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1181081583.html

  • 12. Data: 2010-08-22 12:19:37
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    /

    > Warszawa:
    >
    > <http://img203.imageshack.us/i/warszawaromera.jpg/>
    >
    > No, to jak powinny stać znaki oznaczjące początek i koniec postoju taxi?
    >
    > --
    > Bydlę
    Przed i za.
    Jak patrzę na budynek i ktoś stoi bliżej mnie, tak, że zasłania
    budynek to jest "przed" budynkiem. Jeśli kogoś nie widzę, bo stoi
    dalej to jest "za" budynkiem.
    Stosując to do znaków drogowych to znak który jest bliżej mnie jest
    "przed", znak który jest dalej (dopiero później go minę), jest "za"
    tym pierwszym.
    Stosując to do samochodów, jak patrzę do przodu, to samochód który
    uprzedził mnie w drodze do celu jest "przede" mną, a samochód który
    jedzie później jedzie "za" mną, więc jest odwrotnie!

    Rok temu był artykuł w Dzienniku Polskim. Facet z Tarnowa nie przyjął
    mandatu od straży miejskiej za parkowanie w okolicy postoju TAXI, bo
    stanął zgodnie ze swoją interpretacją słowa "przed" i "za", a nie
    domniemaną przez Straż Miejską. Sprawa trafiła do sądu, sąd unieważnił
    mandat, a Straż Miejska musiała pokryć koszty sądowe.
    U nas nie ma zjawiska precedensu w sądach, więc interpretacja "przed"
    i "za" zależy od sądu.

  • 13. Data: 2010-08-22 21:18:53
    Od: "tom" <g...@T...onet.pl>

    > źle
    >
    > patrząc od kierunku jazdy to najpierw koniec potem początek

    z wyjaśnienia znaku D-19:
    "(...)Jeśli na postoju taksówek nie umieszczono znaku D-20, to kończy się on
    w odległości nie większej niż 20m za znakiem D-19."
    z czego wynika, że za znakiem D-19 (to ten nieprzekreślony), który się
    nazywa "postój taksówek" rozpoczyna się postój i za nim ma stać D-20..
    pozdr.
    tom

  • 14. Data: 2010-08-24 19:36:01
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Wmak wrote:
    > To jest informacja przeznaczona dla taksówkarzy i klientów (chwilowo
    > pieszych) a nie dla kierowców innych pojazdów jadących obok postoju Taxi.

    Czyli wolno ci parkować na postoju, skoro widzisz znak KONIEC POSTOJU?
    ;-)

    > Logiczne jest ustawienie "warszawskie".

    Logicznie jest wtedy, gdy najpierw jest początek czegoś, a potem dopiero
    koniec.
    A pasażerowie?
    Pasażer sobie sam wybiera którym pojazdem pojedzie i jakiekolwiek
    ustalenia taksówkarzy go nie obowiązują.
    Więc argument odpada.
    (chyba że ma myśli kolejkę chętnych na taksówkę, ale tego nie widziałem
    od wojny...)

    > Dokładnie tak samo były kiedyś ustawiane tabliczki "Postój Dorożek
    Konnych-
    > początek i koniec".

    Tego nie pamiętam, gdy mnie urodzono, już były taksówki.
    ;-)

    --
    Bydlę