    From: Lew2 <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Do przodu, do tyłu, wstecz i nazad. A jak powinny stać?
    Date: Sun, 22 Aug 2010 03:19:37 -0700 (PDT)

    /

    > Warszawa:
    >
    > <http://img203.imageshack.us/i/warszawaromera.jpg/>
    >
    > No, to jak powinny stać znaki oznaczjące początek i koniec postoju taxi?
    >
    > --
    > Bydlę
    Przed i za.
    Jak patrzę na budynek i ktoś stoi bliżej mnie, tak, że zasłania
    budynek to jest "przed" budynkiem. Jeśli kogoś nie widzę, bo stoi
    dalej to jest "za" budynkiem.
    Stosując to do znaków drogowych to znak który jest bliżej mnie jest
    "przed", znak który jest dalej (dopiero później go minę), jest "za"
    tym pierwszym.
    Stosując to do samochodów, jak patrzę do przodu, to samochód który
    uprzedził mnie w drodze do celu jest "przede" mną, a samochód który
    jedzie później jedzie "za" mną, więc jest odwrotnie!

    Rok temu był artykuł w Dzienniku Polskim. Facet z Tarnowa nie przyjął
    mandatu od straży miejskiej za parkowanie w okolicy postoju TAXI, bo
    stanął zgodnie ze swoją interpretacją słowa "przed" i "za", a nie
    domniemaną przez Straż Miejską. Sprawa trafiła do sądu, sąd unieważnił
    mandat, a Straż Miejska musiała pokryć koszty sądowe.
    U nas nie ma zjawiska precedensu w sądach, więc interpretacja "przed"
    i "za" zależy od sądu.