  • 41. Data: 2014-01-13 00:17:03
    Temat: Re: Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "atm" napisał:

    > Przydalby sie jeden ale z sensowna predkoscia. Niestety, Nokia poskapila
    > MHz i RAMu. Szkoda.

    W ciągu 4 lat telefon zwiesił mi się max 5 razy. Uważam więc, że procek jak
    i pamięć do normalnego użytkowania - bez chęci celowego zwieszenia -
    wystarczy spokojnie.

    > SGS2 zas ma dwa stare zakurzone i wciaz bardzo dobrze sobie radzi.

    No i?

    > Odnosnie aplikacji alternatywna przegladarka (chwala Operze, bo temat
    > bylby juz zamkniety wieki temu)

    Wspomniana opera, opera mini, StarBrowser, UC Browser i pewnie kilka innych,
    tylko pytanie, po co ich tyle?

    > -alternatywny kalendarz (to co daje Nokia jest kalectwem w stosunku do
    wiekowego Palma, podobnie jak Androida).

    Litości, ten Twój płacz o kalendarzu i dźwiękach czytam od 2 lat. Skończysz
    kiedyś?

    > -wybor wsrod nawigacji (darmowa jest fajna bo darmowa ale czesto brak
    bardziej zaawansowanych funkcji i nie ma co na nie liczyc. Temat
    Symbiana zamkniety)

    Czytałeś poprzedni post? Garmin, Sygic, Route66. O jakich zaawansowanych
    funkcjach map nokii piszesz, których często brakuje?

    -inna klawiatura (Ty jestes zadowolony, ale gdybys przejrzal forum Swype
    dla Symbiana zobaczylbys ile osob jest niezadowolonych z domyslnej
    klawiatury)

    A ile jest zadowolonych? Masz jakieś dane?

    > Wymagam jednak dobrego dopracowania aplikacji, na ktorych mi zalezy a
    > tego nie dostalem i nie dostane na tej platformie.

    I z tego powodu twierdzisz w imieniu mas, że to kiepski telefon? No to
    super. Nie mam więcej pytań :)

  • 42. Data: 2014-01-13 00:36:56
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-01-12 01:40, krzysztofsf wrote:
    > Wiadomo, ze co jakis czas zmienia sie aparat.
    > Ciekaw jestem, jak takie przesiadki i przymiarki do nich, wygladaja na grupie.
    >
    > Ja, zapoznawszy sie z przydatnoscia smartfona korzystajac od listopada 2012 ze
    slabego modelu Lg Swift L7 (ale jest swietny, gdy ma akurat dobre momenty :) ),
    upatrzyłem sobie w sierpniu LG G2. Od tego czasu sledze testy, recenzje, fora i
    allegro. Utwierdzilem sie w swojej decyzji nie znajdujac porownywalnego sprzetu (moc,
    bateria, cena) w aktualnie oferowanych.
    > Jeszcze czekam na ewentualne spadki ceny, ale sam zakup to juz raczej kwestia
    tygodni. Ewentualne najswiezsze nowosci z nastepnej generacji, porownywalny poziom
    ceny osiagna najwczesniej w 3-4 kwartale br. Zakladam, ze telefon bedzie mi sluzyl
    3-4 lata, zanim padnie, a raczej (co jest bardziej prawdopodobne) zuzyje sie
    moralnie.
    > Zakladam, ze po otrzymaniu androida 4,4 , telefon bedzie jeszcze przynajmniej z rok
    otrzymywal w miare na biezaco aktualizacje systemu. moze nawet ze dwa lata.

    > A jak u was?
    > Jak plany wymiany sprzetu, z jakich modeli na jakie i z jaka czestotliwoscia?

    czekam na premiere Xperii Z1s, czyli Z1 w rozsadnym jeszcze dla telefonu
    wielkosci ekranem 4.3"
    Obecny DesireZ od ok 3 lat- jest na tyle funkcjonalny/*, ze nie
    znalazlem godnego nastepcy.
    (/* funkcjonalny nie musi znaczyc szybki, bo DesireZ nie jest szybki w
    porownaniu z dzisiejszymi 'potworami' 4C).

  • 43. Data: 2014-01-13 00:55:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jan 2014 13:32:23 -0800 (PST), krzysztofsf napisał(a):
    > Zrazilem sie do sprzetu z Windows po roku korzystania z pseudosmartfona Hyunday z
    win 6,5 bodajze.

    > Po prostu ma szybko sie przelaczac pomiedzy aplikacjami, nie zamulac i
    >nie zamyslac sie, nie skladac w trakcie wczytywania stron.

    No to nie wiem czy bedziesz zadowolony.

    > Szybko wczytywac dane do aplikacji
    >i wystarczac na dwa dni bez ladowania przy dosyc intensywnej eksploatacji.
    >Nie gram. zakup planuje z rezerwa mocy na przyszle lata i nieuniknony
    >wzrost ciezkosci i wymagan aplikacji.

    Nie bedzie nowych aplikacji na symbiana.

    J.

  • 44. Data: 2014-01-13 10:35:00
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-01-13 00:17, Tomek wrote:

    > W ciągu 4 lat telefon zwiesił mi się max 5 razy. Uważam więc, że procek
    > jak i pamięć do normalnego użytkowania - bez chęci celowego zwieszenia -
    > wystarczy spokojnie.

    To "spokojnie" zalezy od potrzeb. Wiele osob powie, ze spokojnie
    wystarcza im 3310.

    > No i?

    "Zapomniałeś, że symbian nie potrzebuje 4 rdzeni do podgrzewania obudowy."
    Z osobistego doswiadczenia smialo moge powiedziec, ze potrzeba
    posiadania 4 rdzeni w sprzecie z Androidem to bajka. No chyba, ze
    odpalasz gry, ktorych Symbian nigdy nie widzial i nie zobaczy.

    > Wspomniana opera, opera mini, StarBrowser, UC Browser i pewnie kilka
    > innych, tylko pytanie, po co ich tyle?

    Widziales jak wyglada antyweb.pl na UCBrowserze?
    Wiem, ze to jest specyficznie zbudowana strona ale takich nie brakuje w
    sieci. Dlatego uwazam Opere za najlepsza przegladarke na Symbiana.

    > wiekowego Palma, podobnie jak Androida).
    >
    > Litości, ten Twój płacz o kalendarzu i dźwiękach czytam od 2 lat.
    > Skończysz kiedyś?

    Dobry argument :]
    Ten z serii nie uzywam wiec nie jest potrzebne.
    Symbian jest strasznie w tej kwestii niedopracowany i sklep tego nie
    zmienia. Jesli uwazasz, ze jest inaczej - link poprosze.
    Tylko nie do tej aplikacji; to jedna z nowosci o ktorych czesto
    wspominasz: http://store.ovi.com/content/416859?clickSource=sear
    ch&pos=9

> [...]
    >
    > Czytałeś poprzedni post? Garmin, Sygic, Route66. O jakich zaawansowanych
    > funkcjach map nokii piszesz, których często brakuje?

    Stary jestem i linka nie moge znalezc, pomozesz?
    http://www8.garmin.com/apps/

    Wszedzie tak dobrze ukrywaja te guziki z Symbianem...tutaj tez nie widze:
    http://www.66.com/PL/navigate/features/

    Powaznie, pokaz prosze gdzie pobiera sie wymienione przez Ciebie
    aplikacje (poza chomikiem). Za nic nie moge ich znalezc:
    http://www.sygic.com/en/gps-navigation?r=topmenu

    > -inna klawiatura (Ty jestes zadowolony, ale gdybys przejrzal forum Swype
    > dla Symbiana zobaczylbys ile osob jest niezadowolonych z domyslnej
    > klawiatury)
    >
    > A ile jest zadowolonych? Masz jakieś dane?

    To podobnie jak z zadowolonymi mieszkancami Korei Pn.

    > I z tego powodu twierdzisz w imieniu mas, że to kiepski telefon? No to
    > super. Nie mam więcej pytań :)

    A gdziez ja twierdze, ze stalem sie przewodniczacym zwiazkow zawodowych
    ;] Przedstawilem swoj punkt widzenia, z konkretnymi przykladami.
    Co wiecej, moje potrzeby co do funkcji "smart" obecnych telefonow sa
    niewielkie. Wiele osob korzysta z zaawansowanych funkcji sieciowych, z
    ktorych nigdy nie skorzystam. NFC i N8? Chyba, ze jest cos o czym nie
    wiem. Nadzor monitoringu. Spotify na N8 itd.
    Nie korzystam z tego wiec nie wymieniam na liscie osobiscie
    doswiadczanych niedorobek.
    Te zas, ktore mnie ruszaja nie zostana rozwiazane.
    Dlatego wazne jest, zeby potencjalny nabywca tego telefonu wiedzial z
    czym musi sie liczyc i co dostaje w zamian z nieduze obecnie pieniadze.

    Tomek, czy korzystales troche dluzej z telefonu z Androidem, powiedzmy
    od SGS2 wzwyz, pomijajac jakies budzetowce? Mam wrazenie, ze zraziles
    sie jakims marnym sprzetem i przenosisz kiepska jakosc na wszystko co
    jest z robotem. Nie twierdze, ze jest to system idealny, jest jednak
    najbardziej uniwersalny, wciaz rozwiajany i nie posiada sztucznych
    ograniczen jak np WP i iOS w wielu miejscach.
    Dalem szanse iOS, WP, Symbianowi. Android sprawdzil sie najlepiej w
    moich zastosowaniach.

  • 45. Data: 2014-01-13 11:35:22
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Ja obecnie przesiadam się na E52..

  • 46. Data: 2014-01-13 11:53:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Ale teraz jest inaczej.

    >101% schematu.
    >skoro nokia maps akurat wtedy działała za darmo, to znaczy ze nie
    >potrzeba nikomu lepszych, dokładniejszych bardziej aktualnych ani
    >bardziej specjalizowanych map. automapy również?

    Wybor programow nigdy nie bedzie pelny, ale nokia swoje mapy
    uaktualnia.
    Niestety - teoretycznie, jak kiedys narysowali cala S11 obwodnice
    Poznania, tak dluzszy czas byla, mimo ze srodkowego odcinka nawet nie
    zaczeli robic.
    Po dluzszym czasie poprawili ... to wymazali S11 w calosci.

    Program tez kiepski.

    Pisze o wersji na C6, jesli na N8 jest lepiej ... to widac jak Nokia
    traktuje "dozywotnia licencje".
    Tak czy inaczej - nie wiadomo jak dlugo sie to jeszcze utrzyma.

    J.

  • 47. Data: 2014-01-13 18:31:14
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "atm" napisał:

    > Z osobistego doswiadczenia smialo moge powiedziec, ze potrzeba posiadania
    > 4 rdzeni w sprzecie z Androidem to bajka.

    W to nie wątpię.

    > No chyba, ze odpalasz gry, ktorych Symbian nigdy nie widzial i nie
    > zobaczy.

    Patrzysz albo z punktu widzenia gracza, który ma telefon wyłącznie do grania
    i dodatkowo ma ustawione w kalendarzu specjalnym powiadomieniem
    przypomnienia?
    Na n8 gram wyłącznie dla zabicia czasu, w kiblu albo w pociągu, w warcaby
    lub szachy. A w gry gram na PC, w takie, których android nigdy nie widział i
    nie zobaczy. Nawet jak będzie miał 8 rdzeni do przedłużenia męskości.

    > Widziales jak wyglada antyweb.pl na UCBrowserze?

    Nie widziałem, nie interesuje mnie ten portal, ale za to wchodzę na setki
    innych. Prócz UCbrowsera podałem inne przeglądarki. Też się nie nadają?

    Kalendarz systemowy mi wystarcza. Dodatkowo mam widget qooCalendar. Spisuje
    się świetnie.

> [...]
    > funkcjach map nokii piszesz, których często brakuje?

    > Stary jestem i linka nie moge znalezc, pomozesz?

    Aplikacje mam na dysku, jak jeszcze były dostępne. Fakt, routa i garmina nie
    używałem od lat, ale Sygic działa nadal. To, że nie ma go w sklepie, nie
    oznacza, że nie ma go wcale i nie działa :)

    > Tomek, czy korzystales troche dluzej z telefonu z Androidem, powiedzmy od
    > SGS2.

    Oczywiście, sam poleciłem synowi SGS2 rok temu i go używa :) Ale jedyne co
    mi się w nim podoba, to DMD Pano+, ale zanim zapisze zdjęcie. Ten efekt
    "koła". Po zapisaniu mamy to samo co w N8. Gry fajne, ale o nich pisałem
    wyżej. LCD spory, tego nie da się podważyć, ale lubię lekko ciasne jeansy i
    n8 czasami jest za duża w kieszeni.

  • 48. Data: 2014-01-13 18:34:47
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "J.F." :

    > Nie bedzie nowych aplikacji na symbiana.

    Masz jakiś dokument z kursu wróżek? Czy możesz mi wyjaśnić, w jaki sposób
    jednak, pojawiają się nowe aplikacje?

  • 49. Data: 2014-01-13 19:23:08
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-01-13 18:31, Tomek wrote:

> [...]
    > warcaby lub szachy. A w gry gram na PC, w takie, których android nigdy
    > nie widział i nie zobaczy. Nawet jak będzie miał 8 rdzeni do

    Ustosunkowalem sie jedynie do Twojej wypowiedzi odnosnie tego, ze Adroid
    jest tak bardzo jajozerny. Pod tym wzgledem jest calkem dobrze. Zas
    Kitkat byc moze obnizy znaczaco zapotrzebowanie na moc.

    > Nie widziałem, nie interesuje mnie ten portal, ale za to wchodzę na
    > setki innych. Prócz UCbrowsera podałem inne przeglądarki. Też się nie
    > nadają?

    O UCBrowserze wspomnialem, Starbrowser....naprawde mam uporzadkowany
    system bez smieci a ta przegladarka to szczyt bezwladnosci.
    Takie wynalazki wciaz istnieja na Symbianie chyba na zasadzie "na
    bezrybiu i rak ryba". Nadal uwazam, ze Opera jest najlepsza przegladarka
    na Symbiana. Choc i tutaj widac, ze odstaje od wspolczesnych browserow.
    Na przyklad Engadget.com ma rozsypane menu, ktore w standardowej
    przegladarce Androida jest odpowiednio uporzadkowane.
    Lepiej z ukladem tej strony radzi sobie standardowa przegladarka
    Symbiana ale ta predkosc a w zasadzie jej kompletny brak moze skutecznie
    zniechecic do mobilnego przegladania internetu.

    > Kalendarz systemowy mi wystarcza. Dodatkowo mam widget qooCalendar.
    > Spisuje się świetnie.

    No tak ale to wciaz argument: "nie uzywam i nie potrzebuje"
    Ja potrzebuje ale platforma nie ma w tej kwestii nic do zaoferowania.

> [...]
    > pisałem wyżej. LCD spory, tego nie da się podważyć, ale lubię lekko
    > ciasne jeansy i n8 czasami jest za duża w kieszeni.

    Tomek, myslisz ze jest sens piersia wlasna bronic Symbiana skoro nawet
    tworca wypial sie na ta platforme? ;]
    Pod koniec Symbian zaczal sie bardzo fajnie rozwijac, udostepniane byly
    nowe rozwiazania ale co z tego jesli teraz jest martwy.
    Sam widzisz na przykladzie nawigacji, ze liczacy sie producenci wycofali
    sie z tej platformy. Moze i pojawiaja sie nowe aplikacje ale czy to jest
    cos znaczacego, czy tez male popierdowki strugane hobbystycznie przez
    jedna osobe po godzinach jak podlinkowany wczesniej
    przeze mnie kalendarz?
    N8 wraz z ta wersja systemu jest konkretnym, zamknietym etapem, na
    ktorym utknal zarowno sprzet jak i oprogramowanie. Niezaleznie jak mocno
    bedziesz zaklinal rzeczywistosc calosc bedzie coraz bardziej archaiczna.
    Aplikacje i rozwiazania, o ktorych tu pisze zapewne pojawilyby sie na
    taj platformie gdyby przezyla, podobnie jak pojawily sie mmsy na iOS
    choc poczatkowo byly podobno zbedne.
    Powtarzam, N8 jest fajnym urzadzeniem z zastrzezeniem, ze osoba ja
    nabywajaca zna ograniczenia tego sprzetu.
    Sadze, ze nie mam nic wiecej do dodania w tym temacie; fajnie
    powspominac te czasy :]

  • 50. Data: 2014-01-14 01:30:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F." :
    >Masz jakiś dokument z kursu wróżek?

    W tym przypadku, tak, mam.

    > Czy możesz mi wyjaśnić, w jaki sposób jednak, pojawiają się nowe
    > aplikacje?

    Z rozpedu i glupoty. Ale to sie szybko konczy.

    J.