    Date: Mon, 13 Jan 2014 19:23:08 +0100
    From: atm <...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?
    <lav0u7$tbg$1@node2.news.atman.pl>
    <52d31782$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
    <lav7pg$4ng$1@node2.news.atman.pl>
    <52d3b34e$0$2150$65785112@news.neostrada.pl>
    <lb17t3$2fc$1@node2.news.atman.pl>

    On 2014-01-13 18:31, Tomek wrote:

    > W to nie wątpię.

    > Patrzysz albo z punktu widzenia gracza, który ma telefon wyłącznie do
    > grania i dodatkowo ma ustawione w kalendarzu specjalnym powiadomieniem
    > przypomnienia?
    > Na n8 gram wyłącznie dla zabicia czasu, w kiblu albo w pociągu, w
    > warcaby lub szachy. A w gry gram na PC, w takie, których android nigdy
    > nie widział i nie zobaczy. Nawet jak będzie miał 8 rdzeni do
    > przedłużenia męskości.

    Ustosunkowalem sie jedynie do Twojej wypowiedzi odnosnie tego, ze Adroid
    jest tak bardzo jajozerny. Pod tym wzgledem jest calkem dobrze. Zas
    Kitkat byc moze obnizy znaczaco zapotrzebowanie na moc.

    > Nie widziałem, nie interesuje mnie ten portal, ale za to wchodzę na
    > setki innych. Prócz UCbrowsera podałem inne przeglądarki. Też się nie
    > nadają?

    O UCBrowserze wspomnialem, Starbrowser....naprawde mam uporzadkowany
    system bez smieci a ta przegladarka to szczyt bezwladnosci.
    Takie wynalazki wciaz istnieja na Symbianie chyba na zasadzie "na
    bezrybiu i rak ryba". Nadal uwazam, ze Opera jest najlepsza przegladarka
    na Symbiana. Choc i tutaj widac, ze odstaje od wspolczesnych browserow.
    Na przyklad Engadget.com ma rozsypane menu, ktore w standardowej
    przegladarce Androida jest odpowiednio uporzadkowane.
    Lepiej z ukladem tej strony radzi sobie standardowa przegladarka
    Symbiana ale ta predkosc a w zasadzie jej kompletny brak moze skutecznie
    zniechecic do mobilnego przegladania internetu.

    > Kalendarz systemowy mi wystarcza. Dodatkowo mam widget qooCalendar.
    > Spisuje się świetnie.

    No tak ale to wciaz argument: "nie uzywam i nie potrzebuje"
    Ja potrzebuje ale platforma nie ma w tej kwestii nic do zaoferowania.

    > Aplikacje mam na dysku, jak jeszcze były dostępne. Fakt, routa i garmina
    > nie używałem od lat, ale Sygic działa nadal. To, że nie ma go w sklepie,
    > nie oznacza, że nie ma go wcale i nie działa :)

    > Oczywiście, sam poleciłem synowi SGS2 rok temu i go używa :) Ale jedyne
    > co mi się w nim podoba, to DMD Pano+, ale zanim zapisze zdjęcie. Ten
    > efekt "koła". Po zapisaniu mamy to samo co w N8. Gry fajne, ale o nich
    > pisałem wyżej. LCD spory, tego nie da się podważyć, ale lubię lekko
    > ciasne jeansy i n8 czasami jest za duża w kieszeni.

    Tomek, myslisz ze jest sens piersia wlasna bronic Symbiana skoro nawet
    tworca wypial sie na ta platforme? ;]
    Pod koniec Symbian zaczal sie bardzo fajnie rozwijac, udostepniane byly
    nowe rozwiazania ale co z tego jesli teraz jest martwy.
    Sam widzisz na przykladzie nawigacji, ze liczacy sie producenci wycofali
    sie z tej platformy. Moze i pojawiaja sie nowe aplikacje ale czy to jest
    cos znaczacego, czy tez male popierdowki strugane hobbystycznie przez
    jedna osobe po godzinach jak podlinkowany wczesniej
    przeze mnie kalendarz?
    N8 wraz z ta wersja systemu jest konkretnym, zamknietym etapem, na
    ktorym utknal zarowno sprzet jak i oprogramowanie. Niezaleznie jak mocno
    bedziesz zaklinal rzeczywistosc calosc bedzie coraz bardziej archaiczna.
    Aplikacje i rozwiazania, o ktorych tu pisze zapewne pojawilyby sie na
    taj platformie gdyby przezyla, podobnie jak pojawily sie mmsy na iOS
    choc poczatkowo byly podobno zbedne.
    Powtarzam, N8 jest fajnym urzadzeniem z zastrzezeniem, ze osoba ja
    nabywajaca zna ograniczenia tego sprzetu.
    Sadze, ze nie mam nic wiecej do dodania w tym temacie; fajnie
    powspominac te czasy :]