    Date: Mon, 13 Jan 2014 10:35:00 +0100
    From: atm <...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?
    <lav0u7$tbg$1@node2.news.atman.pl>
    <52d31782$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
    <lav7pg$4ng$1@node2.news.atman.pl>

    On 2014-01-13 00:17, Tomek wrote:

    > W ciągu 4 lat telefon zwiesił mi się max 5 razy. Uważam więc, że procek
    > jak i pamięć do normalnego użytkowania - bez chęci celowego zwieszenia -
    > wystarczy spokojnie.

    To "spokojnie" zalezy od potrzeb. Wiele osob powie, ze spokojnie
    wystarcza im 3310.

    > No i?

    "Zapomniałeś, że symbian nie potrzebuje 4 rdzeni do podgrzewania obudowy."
    Z osobistego doswiadczenia smialo moge powiedziec, ze potrzeba
    posiadania 4 rdzeni w sprzecie z Androidem to bajka. No chyba, ze
    odpalasz gry, ktorych Symbian nigdy nie widzial i nie zobaczy.

    > Wspomniana opera, opera mini, StarBrowser, UC Browser i pewnie kilka
    > innych, tylko pytanie, po co ich tyle?

    Widziales jak wyglada antyweb.pl na UCBrowserze?
    Wiem, ze to jest specyficznie zbudowana strona ale takich nie brakuje w
    sieci. Dlatego uwazam Opere za najlepsza przegladarke na Symbiana.

    > wiekowego Palma, podobnie jak Androida).
    >
    > Litości, ten Twój płacz o kalendarzu i dźwiękach czytam od 2 lat.
    > Skończysz kiedyś?

    Dobry argument :]
    Ten z serii nie uzywam wiec nie jest potrzebne.
    Symbian jest strasznie w tej kwestii niedopracowany i sklep tego nie
    zmienia. Jesli uwazasz, ze jest inaczej - link poprosze.
    Tylko nie do tej aplikacji; to jedna z nowosci o ktorych czesto
    wspominasz: http://store.ovi.com/content/416859?clickSource=sear
    ch&pos=9

    > bardziej zaawansowanych funkcji i nie ma co na nie liczyc. Temat
    > Symbiana zamkniety)
    >
    > Czytałeś poprzedni post? Garmin, Sygic, Route66. O jakich zaawansowanych
    > funkcjach map nokii piszesz, których często brakuje?

    Stary jestem i linka nie moge znalezc, pomozesz?
    http://www8.garmin.com/apps/

    Wszedzie tak dobrze ukrywaja te guziki z Symbianem...tutaj tez nie widze:
    http://www.66.com/PL/navigate/features/

    Powaznie, pokaz prosze gdzie pobiera sie wymienione przez Ciebie
    aplikacje (poza chomikiem). Za nic nie moge ich znalezc:
    http://www.sygic.com/en/gps-navigation?r=topmenu

    > -inna klawiatura (Ty jestes zadowolony, ale gdybys przejrzal forum Swype
    > dla Symbiana zobaczylbys ile osob jest niezadowolonych z domyslnej
    > klawiatury)
    >
    > A ile jest zadowolonych? Masz jakieś dane?

    To podobnie jak z zadowolonymi mieszkancami Korei Pn.

    > I z tego powodu twierdzisz w imieniu mas, że to kiepski telefon? No to
    > super. Nie mam więcej pytań :)

    A gdziez ja twierdze, ze stalem sie przewodniczacym zwiazkow zawodowych
    ;] Przedstawilem swoj punkt widzenia, z konkretnymi przykladami.
    Co wiecej, moje potrzeby co do funkcji "smart" obecnych telefonow sa
    niewielkie. Wiele osob korzysta z zaawansowanych funkcji sieciowych, z
    ktorych nigdy nie skorzystam. NFC i N8? Chyba, ze jest cos o czym nie
    wiem. Nadzor monitoringu. Spotify na N8 itd.
    Nie korzystam z tego wiec nie wymieniam na liscie osobiscie
    doswiadczanych niedorobek.
    Te zas, ktore mnie ruszaja nie zostana rozwiazane.
    Dlatego wazne jest, zeby potencjalny nabywca tego telefonu wiedzial z
    czym musi sie liczyc i co dostaje w zamian z nieduze obecnie pieniadze.

    Tomek, czy korzystales troche dluzej z telefonu z Androidem, powiedzmy
    od SGS2 wzwyz, pomijajac jakies budzetowce? Mam wrazenie, ze zraziles
    sie jakims marnym sprzetem i przenosisz kiepska jakosc na wszystko co
    jest z robotem. Nie twierdze, ze jest to system idealny, jest jednak
    najbardziej uniwersalny, wciaz rozwiajany i nie posiada sztucznych
    ograniczen jak np WP i iOS w wielu miejscach.
    Dalem szanse iOS, WP, Symbianowi. Android sprawdzil sie najlepiej w
    moich zastosowaniach.