  • 11. Data: 2009-12-17 10:22:10
    Temat: Re: Do ktorego systemu sa dostepne DOBRE stalki...
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    O, proszę!
    http://www.zigview.co.uk/prd7331ziglive.htm
    Aparaty Olympusa z jakichś powodów nie są wspierane.
    Niestety strona firmowa jest fatalnie zrobiona. Brak informacji o
    przekątnej ekranu i jego rozdzielczości. Widocznie nie ma się czym chwalić.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 12. Data: 2009-12-17 10:29:41
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał:

    >O ogniskowych dajacych w efekcie okolo 24, 35, 50 mm?
    >
    > Aparat musi miec wyjscie AV (obraz na zywo z matrycy),
    > nie musi miec stabilizacji. Cel - fotografia lotnicza...
    >
    > Tylko jakosc obiektywu musi byc tip-top - zadnego mydla etc.
    > Oczywiscie obiektyw nie musi miec AF.

    Kat widzenia odpowiadajacy ogniskowej 24 i 35mm dla formatu małoobrazkowego
    to już dość szeroki kąt, zatem ograniczyłbym się w tym przypadku do
    dedykowanych obiektywów do matryc APSC - inaczej możesz się nadziac na
    telecentryczność. W przypadku Pentaxa przyjrzyj się następującym obiektywom:
    SMC-DA14f2.8 -
    http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/primes/ultra-wide
    /DA14f2.8.html
    SMC-DA15f4 Limited -
    http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/primes/ultra-wide
    /DA15f4.html -
    ciemniejszy od poprzedniego, ale znacznie mniejszy i lżejszy - jako że z
    serii limited - można się spodziewać świetnego wykonania zarówno
    mechanicznego jak i optycznego.
    Z odpowiednikiem 35mm będzie trochę gorzej - jest DA21f3.2 Limited -
    http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/primes/ultra-wide
    /DA21f3.2.html, ale
    trochę za krótki i ma on opinię najsłabszego z Limitedów. Świetny optycznie
    powinien być SMC-FA*25f2AL -
    http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/primes/ultra-wide
    /FA24f2.html, ale znów
    jest to szkło pełnoklatkowe i z dostępnością mogą być problemy (produkcja
    zakończona w 2004r).
    Są jeszcze różne manualne starocie - ale - jak już pisałem - obawaiałbym się
    telecentryczności.
    Z odpowiednikiem 50mm jest znów lepiej - tu mogę z czystym sumieniem polecić
    SMC-DA35f2.8 macro -
    http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/primes/wide-angle
    /DA35f2.8-Macro.html -
    sam mam i piękne szkło - zarówno mechanicznie jak i optycznie. Jedyne do
    czego można się czepiać to dość wolny (jak to w obiektywach Makro) AF - ale
    w Twoim zastosowaniu nie będzie to miało znaczenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 13. Data: 2009-12-17 10:34:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Dez., 11:09, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:

    > Nie, no co ty?

    nie no ca ja ?

    chodzi chyba o zdjecia z gory.

    nie ma innej drogi odkad zabrano w powietrze pierwszy apart i wykonano
    zdjecie.
    ( wiesz kto to zrobil ?)
    zdjecia wymagajace duzej rozdzielczosci odwzorowania wymagaja duzych
    formatow.
    i nic na to nie poradzisz.
    Z aps-c czy zrobisz tamronem 17-50 czy stalka 50 /1,4 roznicy w
    rozdzielczosci nie zobaczysz.
    a juz w skali ok 20% czyli wielkosci monitora na pewno nie. wiekszy
    wplyw na te rozdzielczosc bedzie miec przegladarka , ktora ogladasz
    zdjecia niz obiektyw.

  • 14. Data: 2009-12-17 10:46:02
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
> [...]
    > a juz w skali ok 20% czyli wielkosci monitora na pewno nie. wiekszy
    > wplyw na te rozdzielczosc bedzie miec przegladarka , ktora ogladasz

    Czeslaw Niemecz :)

  • 15. Data: 2009-12-17 10:57:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Czeslaw Niemecz :)
    >
    > q- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    dokladnie

  • 16. Data: 2009-12-17 20:24:29
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Prowokacyjnie powiem, że Alfa 24Mpix + Zeissy.

    Którą ogniskową z wyżej wymienionych ma stałka zeissa dająca się podpiąc
    do sonego?

    d.

  • 17. Data: 2009-12-17 21:57:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Dez., 21:24, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > Którą ogniskową z wyżej wymienionych ma stałka zeissa dająca się podpiąc
    > do sonego?
    >
    > d.

    odpowiedz jest natychmiastowa :

    zadna .

    za to nowa seria ZF.2 ma te iogniskowe i podchodzi pod begnne nikon F
    i dziala autopmatyka expozycji. Naturalnie MF
    i ceny przyzwoite jek na stalki do ok 1500 e/szt :-((

    na pytanie z tytulu ospowiedzialbym , kazdy system ma dobre stalki.

  • 18. Data: 2009-12-18 02:46:47
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    XX YY wrote:
    > odpowiedz jest natychmiastowa :
    >
    > zadna .

    Nie Ciebie pytałem.

    d.

  • 19. Data: 2009-12-18 06:51:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Dez., 03:46, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > Nie Ciebie pytałem.
    >
    > d.

    Ja kto nie ?
    u mnie na komputerze w domu widze twoje pytanie.
    zadales je publicznie do wszystkich.

    jesli masz do kogos prywatnie to i wyslij na priva.

    pierwszy raz w zyciu piszesz na grupe ?
    z ksiezyca spadles ?

  • 20. Data: 2009-12-18 21:04:16
    Od: "Wini" <l...@t...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie musi miec stabilizacji. Cel - fotografia lotnicza...
    >
    > Tylko jakosc obiektywu musi byc tip-top - zadnego mydla etc.

    Wydaje się, że tylko Canon + obiektywy:
    24 mm => Zuiko 24/2.8, Zeiss 28/2.8
    35 mm => Zeiss 35/2.8
    50 mm => tu moje doświadczenia nie są tak jednoznaczne, tzn jest parę w
    miarę równorzędnych, polecam Nikkor 50/1.4 AIS (lub AI) lub Nikkor 55/2.8
    AIS (lub AI), sporo zależy od danego egzemplarza, ale jakiś wyselekcjonowany
    to naprawdę ...

    Pozdrawiam
    Wini