  • 41. Data: 2024-03-17 00:25:37
    Temat: Re: Do DZBANÓW jadących z pierwszeństwem
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.03.2024 o 19:55, Shrek pisze:

    > Zależy gdzie pojedziesz, ale jak na A2 to chyba na bramkach w strykowie.

    Nie ma znaczenie gdzie pojadę, "obszar obejmujący wspólną część dróg
    danego skrzyżowania", w momencie rozwidlenia nie mamy już wspólnej
    części dróg.

    > Tam to się zaczyna.

    Tam się zaczyna pas przeplatania, a pas przeplatania nie jest obszarem
    skrzyżowania.

    > Absolutnie nie. Koleś sobie wymyślił domniemane linie zatrzymania
    > rozpoczynajacą i konczącą skrzyżowanie jeszcze przed rzeczywistą
    > rozpoczynającą.

    Nic sobie nie wymyślił, definicja i rysunek przykładowy pochodzą z
    rozporządzenia.

    > -  Nikt tego znaku nie bierze na poważnie, bo w ciągu dnia nie dało by
    > się tam wjechać. A jakby całość oznakowania brać na poważnie to nie
    > dałoby się tam wjechać na S8 w kierunku A2. Ciężko powiedzieć co
    > projektantowi do łba strzeliło.

    Nic nie poradzę, znaki są znakami.

    > Jest dość rzadko spotykane. Zwykle nie ma linii zatrzymania

    Częste w tym sensie, że przy każdym pasie włączania masz znak A-7 i
    linię przerywaną. Jak nie masz możliwości się rozpędzić i zjechać z pasa
    włączania, to musisz się i tak zatrzymać na jego końcu.

  • 42. Data: 2024-03-17 07:58:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2024 o 00:25, nadir pisze:

    > Nie ma znaczenie gdzie pojadę, "obszar obejmujący wspólną część dróg
    > danego skrzyżowania", w momencie rozwidlenia nie mamy już wspólnej
    > części dróg.

    Czyli wychodzi na to że się zaczyna na linni warunkowego zatrzymania a
    kończy na rozwidleniu.

    > Tam się zaczyna pas przeplatania, a pas przeplatania nie jest obszarem
    > skrzyżowania.

    Skoro jest ograniczony linią zatrzymania to właśnie tam się zaczyna.

    > Nic sobie nie wymyślił, definicja i rysunek przykładowy pochodzą z
    > rozporządzenia.

    W takim razie nie tylko skrzyżowanie jest źle oznakowanie ale
    rozporządzenie źle napisane. Możesz dać linka do tego rozporządzenia i
    powiedzieć gdzie te rysunki? Bo jak dla mnie nie ma w tych miejscach
    żadnch nawet wyimginowanych lini zatrzymania.

    > Częste w tym sensie, że przy każdym pasie włączania masz znak A-7 i
    > linię przerywaną.

    Zwykle linii zatrzymania nie ma.

    > Jak nie masz możliwości się rozpędzić i zjechać z pasa
    > włączania, to musisz się i tak zatrzymać na jego końcu.

    To wiem. Ale z tego wychodzi że mam ustąpić również wjeżdzającym na ten
    pas. A to oznacza że w teorii masz czekać aż nic nie będzie na główej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2024-03-17 11:28:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 17.03.2024 o 07:58, Shrek pisze:

    > Czyli wychodzi na to że się zaczyna na linni warunkowego zatrzymania a
    > kończy na rozwidleniu.
    > Skoro jest ograniczony linią zatrzymania to właśnie tam się zaczyna.

    Teoretycznie można by tak przyjąć, że obszar skrzyżowania zaczynia się
    na linii warunkowego zatrzymania. Tylko co gdy nie ma rozwidlenia przez
    kilka, kilkanaście kilometrów? To co, skrzyżowanie ciągnie się przez te
    kilkanaście kilometrów? Toż to absurd.
    Dodatkowo za tym, że kolejny zjazd jest kolejnym, oddzielnym
    skrzyżowaniem, przemawia fakt, że umieszczono na pasach strzałki
    kierunkowe, a te stosuje się przed skrzyżowaniami.

    > W takim razie nie tylko skrzyżowanie jest źle oznakowanie ale
    > rozporządzenie źle napisane.

    W sumie to obwieszczenie ministra, a nie rozporządzenie, ale to kwestia
    drugorzędna, zasugerowałem się nazewnictwem z artykułu. Czy źle
    napisane? Możliwe, jak wiele innych przepisów w tym kraju, ale trzeba
    się nimi posługiwać i je stosować. Nic na to nie poradzę.

    > Możesz dać linka do tego rozporządzenia i
    > powiedzieć gdzie te rysunki?

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20190002311

    > Bo jak dla mnie nie ma w tych miejscach żadnch nawet wyimginowanych lini
    zatrzymania.

    Wyimaginowane, to musisz sobie wyobrazić. Jak masz skrzyżowanie
    równorzędne bez żadnych znaków i wyznaczonych linii, to i tak wiesz w
    którym miejscu się zatrzymać żeby nie doprowadzić do kolizji. To jest
    właśnie ta wyimaginowana linia.

    > To wiem. Ale z tego wychodzi że mam ustąpić również wjeżdzającym na ten
    > pas.

    A tu już właśnie nie, to jest "twój" pas i każdy kto che na niego
    wjechać musi ci ustąpić pierwszeństwa, tak jak przy normalnym zajmowaniu
    pasa. Ty musisz się zatrzymać jedynie jeżeli nie możesz go opuścić
    bezpiecznie.

    > A to oznacza że w teorii masz czekać aż nic nie będzie na główej.

    Raz, że formalnie to już nie jest główna, bo opuściłeś obszar
    skrzyżowania i zachodzi tu zwykła zmiana pasa jak na każdej innej drodze
    o kilku pasach. Dwa, to po to jest ten pas rozbiegowy, żeby się
    rozpędzić i dostosować prędkość tak, żeby bezkolizyjne zjechać ze
    swojego pasa. Tak, wiem że nie zawsze jest to możliwe, ale taka jest
    ogólnie idea pasa włączania i przeplatania.

  • 44. Data: 2024-03-17 12:08:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2024 o 11:28, nadir pisze:

    > Teoretycznie można by tak przyjąć, że obszar skrzyżowania zaczynia się
    > na linii warunkowego zatrzymania.

    No skoro ma być ograniczony liniami warunkowego zatrzymania, to właśnie
    od pierwszej się zaczyna a nie kończy.

    > Tylko co gdy nie ma rozwidlenia przez
    > kilka, kilkanaście kilometrów?

    Definicja o obszarze skrzyżowania do dupy. Nie to żebym był zdziwiony.

    > Dodatkowo za tym, że kolejny zjazd jest kolejnym, oddzielnym
    > skrzyżowaniem, przemawia fakt, że umieszczono na pasach strzałki
    > kierunkowe, a te stosuje się przed skrzyżowaniami.

    Eee. nie ma takiej zasady. Zarówno przed jak i na. Zobacz dowolne
    "rondo" w warszawie ile tego naćkane.

    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20190002311

    A stronę dasz? Już wcześniej znalazłem linka, ale wymiękłem.

> [...]
    > równorzędne bez żadnych znaków i wyznaczonych linii, to i tak wiesz w
    > którym miejscu się zatrzymać żeby nie doprowadzić do kolizji. To jest

    Ale linia rozpoczynająca skrzyżowanie to ta na której masz się
    zatrzymać. Z przeciwnej strony to ta na której mają się zatrzymać...
    jadący z przeciwnej strony. Więc jak jest jednokierunkowa, to z dupy ta
    definicja obszaru skrzyżowania bo się nie kończy. Tak jak pisałem -nie
    twoja wina że prawo do dupy, ale skrzyżowanie to miejsce przecinania się
    kierunków ruchu, więc niejako z definicji jest _za_ linią zatrzymania a
    nie przed.

    > A tu już właśnie nie, to jest "twój" pas i każdy kto che na niego
    > wjechać musi ci ustąpić pierwszeństwa, tak jak przy normalnym zajmowaniu
    > pasa.

    Też tak uważam, a inny będzie uważał że masz A-7 i chuj. I nawet ta
    linia zatrzymania sugeruje że będzie miał rację, choć to absurdalne.

    > Raz, że formalnie to już nie jest główna, bo opuściłeś obszar
    > skrzyżowania i zachodzi tu zwykła zmiana pasa jak na każdej innej drodze
    > o kilku pasach.

    Jak już pisałem - raczej nie - jeśli to jest skrzyżowanie, to właśnie
    jest ono tam gdzie zachodzi przecinanie się kierunków.

    > Dwa, to po to jest ten pas rozbiegowy, żeby się
    > rozpędzić i dostosować prędkość tak, żeby bezkolizyjne zjechać ze
    > swojego pasa.

    Ja to wiem, ale po ostatniej dyskusji ze strażniczką miejską, że
    przecież oczywiste jest, że znak zakaz zatrzymywania nie dotyczy miejsc
    wyznaczonych bo inaczej byłoby to bez sensu dowiedziałem się, że tu nie
    chodzi i sens a o prawo:P

  • 45. Data: 2024-03-17 12:09:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 17.03.2024 o 11:28, nadir pisze:
    > obszar skrzyżowania zaczynia się na linii warunkowego zatrzymania

    A co z przejściem łuku w prostą?

    Robert

  • 46. Data: 2024-03-18 09:56:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 16.03.2024 o 09:31, Shrek pisze:

    > No właśnie nie - masz nakaz jazdy prosto to masz nakaz jazdy prosto a
    > nie że możesz sobie skręcić w prawo lub lewo. A ten znaczek na wlotach
    > stawiają bo pewnie tak jest w rozporządzeniu o długiej nazwie i nikt nie
    Był tu link do artykułu o włączaniu sie i pierwszeństwu, z niego wynika że
    początek wjazdu to skrzyżowanie, a znak nakazu jazdy prosto tylko tam
    obowiązuje.
    Więc tam gdzie jest ciągła linia oddzielająca od głównej drogi, ten
    obszar to skrzyżowanie i tam masz jechać prosto tzn nie wolno
    przekroczyć tej ciągłej po lewej, znak jest po to żeby jakiś dzban nie
    próbował tam skręcić w lewo/zawrócić, potem dalej masz już pas
    rozbiegowy gdzie obowiązują zwykłe zasady zmiany pasa i tutaj znak
    nakazu jazy prosto już nie obowiązuje bo to nie jest skrzyżowanie.

    --
    Janusz

  • 47. Data: 2024-03-18 10:04:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 09:56, Janusz pisze:

    > Był tu link do artykułu o włączaniu sie i pierwszeństwu, z niego wynika że

    Ale artykuł z sieci, to w sądzie chyba nie ma co się powoływać. Takie
    przypadki to chyba w PoRD powinny być skodyfikowane.

  • 48. Data: 2024-03-18 17:56:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 17.03.2024 o 12:08, Shrek pisze:

    > No skoro ma być ograniczony liniami warunkowego zatrzymania, to właśnie
    > od pierwszej się zaczyna a nie kończy.

    No to ponawiam pytanie, skoro zaczyna się na linii warunkowego
    zatrzymania, to gdzie się kończy? Bo na pewno nie na następnym
    zjeździe/rozjeździe, gdyż po drodze jest pas przeplatania a ten nie
    należy już do skrzyżowania.

    > Eee. nie ma takiej zasady.

    Jest, we wspomnianym obwieszczeniu.

    > Zarówno przed jak i na. Zobacz dowolne
    > "rondo" w warszawie ile tego naćkane.

    Ronda, to jakby inna sprawa. Każdy zjazd/wjazd to de facto oddzielne
    skrzyżowanie wg. definicji obszaru skrzyżowania.

    > A stronę dasz? Już wcześniej znalazłem linka, ale wymiękłem.

    Stronę do czego? Podałem to co publikuje Sejm, aktualniejszej wersji
    chyba nie ma?

> [...]
    > twoja wina że prawo do dupy, ale skrzyżowanie to miejsce przecinania się
    > kierunków ruchu, więc niejako z definicji jest _za_ linią zatrzymania a

    Tylko, że na wjazdach/zjazdach z pasami włączania i wyłączania nie ma
    przecinania się kierunków ruchu. Tu jest cały szkopuł.

    > Też tak uważam, a inny będzie uważał że masz A-7 i chuj. I nawet ta
    > linia zatrzymania sugeruje że będzie miał rację, choć to absurdalne.

    Nie ważne co będzie uważał, raz że to nie jego dotyczy ten znak, dwa, to
    często nie jest w stanie dostrzec A-7 w przypadku pasów włączania.

    > Jak już pisałem - raczej nie - jeśli to jest skrzyżowanie, to właśnie
    > jest ono tam gdzie zachodzi przecinanie się kierunków.

    Jak wyżej. Gdzie na pasach włączania, wyłączania i przeplatania
    przecinają się kierunki?

  • 49. Data: 2024-03-18 17:57:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A co z przejściem łuku w prostą?

    Nie bardzo wiem o co pytasz, rozjaśnij.

  • 50. Data: 2024-03-18 17:59:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ale artykuł z sieci, to w sądzie chyba nie ma co się powoływać. Takie
    > przypadki to chyba w PoRD powinny być skodyfikowane.
    Masz rację, tylko co z tego? na razie jest jak jest. Ale człowiek tam
    przedstawił bardzo racjonalne argumenty za taką interpretacją jak napisałem.

    --
    Janusz