-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.095160183088.s
lubice.vectranet.pl!not-for-mail
From: nadir <n...@h...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Do DZBANÓW jadących z pierwszeństwem
Date: Sun, 17 Mar 2024 11:28:05 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <ut6gjk$dtb$1$nadir@news.chmurka.net>
References: <usus1o$39d$8$chmurka8@news.chmurka.net>
<usvv3b$jqk$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<ut10dg$lhv$1$Janusz@news.chmurka.net>
<172q3snt9ni01$.xyv6cd78sdee.dlg@40tude.net>
<ut1qiq$bon$2$Shrek@news.chmurka.net>
<q900tj0f4to2$.3xufgmhq9x4n$.dlg@40tude.net>
<ut1vva$bon$4$Shrek@news.chmurka.net>
<ut211e$bon$5$Shrek@news.chmurka.net>
<ut23aq$jrq$1$nadir@news.chmurka.net>
<ut23qo$bon$8$Shrek@news.chmurka.net>
<ut26dh$jt2$7$Robert_W@news.chmurka.net>
<ut2a73$p6s$2$nadir@news.chmurka.net>
<ut2cmj$sk4$2$Shrek@news.chmurka.net>
<ut2k13$4a6$1$nadir@news.chmurka.net>
<ut3cu5$sk4$4$Shrek@news.chmurka.net>
<ut3kt9$28b$2$nadir@news.chmurka.net>
<ut3lcb$3nj$1$Shrek@news.chmurka.net>
<ut3ok6$28b$5$nadir@news.chmurka.net>
<ut3t1q$3nj$3$Shrek@news.chmurka.net>
<ut44kg$f0r$1$nadir@news.chmurka.net>
<ut460k$c7e$1$Shrek@news.chmurka.net>
<ut4bfg$j3k$1$nadir@news.chmurka.net>
<ut4pv9$1tk$1$Shrek@news.chmurka.net>
<ut59pg$ejq$1$nadir@news.chmurka.net>
<ut64b3$79g$1$Shrek@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: 095160183088.slubice.vectranet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 17 Mar 2024 10:28:04 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="nadir";
posting-host="095160183088.slubice.vectranet.pl:95.160.183.88";
logging-data="14251";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:vOzz6ChfNbJlzYsTB7OyHevWLtY=
sha256:Xy/g3PBvTWCr6I7Z+eoY8OP12u6PxxWhnnTeJlrtPBE=
sha1:BMl8G1mywGtBW6GAePDnyAlO0R0=
sha256:NJkSXV8IoOMFl/oeUh65caBOBZ0S4xZ4jgICpp+Nrgs=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <ut64b3$79g$1$Shrek@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2720199
[ ukryj nagłówki ]W dniu 17.03.2024 o 07:58, Shrek pisze:
> Czyli wychodzi na to że się zaczyna na linni warunkowego zatrzymania a
> kończy na rozwidleniu.
> Skoro jest ograniczony linią zatrzymania to właśnie tam się zaczyna.
Teoretycznie można by tak przyjąć, że obszar skrzyżowania zaczynia się
na linii warunkowego zatrzymania. Tylko co gdy nie ma rozwidlenia przez
kilka, kilkanaście kilometrów? To co, skrzyżowanie ciągnie się przez te
kilkanaście kilometrów? Toż to absurd.
Dodatkowo za tym, że kolejny zjazd jest kolejnym, oddzielnym
skrzyżowaniem, przemawia fakt, że umieszczono na pasach strzałki
kierunkowe, a te stosuje się przed skrzyżowaniami.
> W takim razie nie tylko skrzyżowanie jest źle oznakowanie ale
> rozporządzenie źle napisane.
W sumie to obwieszczenie ministra, a nie rozporządzenie, ale to kwestia
drugorzędna, zasugerowałem się nazewnictwem z artykułu. Czy źle
napisane? Możliwe, jak wiele innych przepisów w tym kraju, ale trzeba
się nimi posługiwać i je stosować. Nic na to nie poradzę.
> Możesz dać linka do tego rozporządzenia i
> powiedzieć gdzie te rysunki?
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
WDU20190002311
> Bo jak dla mnie nie ma w tych miejscach żadnch nawet wyimginowanych lini
zatrzymania.
Wyimaginowane, to musisz sobie wyobrazić. Jak masz skrzyżowanie
równorzędne bez żadnych znaków i wyznaczonych linii, to i tak wiesz w
którym miejscu się zatrzymać żeby nie doprowadzić do kolizji. To jest
właśnie ta wyimaginowana linia.
> To wiem. Ale z tego wychodzi że mam ustąpić również wjeżdzającym na ten
> pas.
A tu już właśnie nie, to jest "twój" pas i każdy kto che na niego
wjechać musi ci ustąpić pierwszeństwa, tak jak przy normalnym zajmowaniu
pasa. Ty musisz się zatrzymać jedynie jeżeli nie możesz go opuścić
bezpiecznie.
> A to oznacza że w teorii masz czekać aż nic nie będzie na główej.
Raz, że formalnie to już nie jest główna, bo opuściłeś obszar
skrzyżowania i zachodzi tu zwykła zmiana pasa jak na każdej innej drodze
o kilku pasach. Dwa, to po to jest ten pas rozbiegowy, żeby się
rozpędzić i dostosować prędkość tak, żeby bezkolizyjne zjechać ze
swojego pasa. Tak, wiem że nie zawsze jest to możliwe, ale taka jest
ogólnie idea pasa włączania i przeplatania.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.24 12:08 Shrek
- 17.03.24 12:09 Robert Wańkowski
- 18.03.24 09:56 Janusz
- 18.03.24 10:04 Robert Wańkowski
- 18.03.24 17:56 nadir
- 18.03.24 17:57 nadir
- 18.03.24 17:59 Janusz
- 18.03.24 18:57 Robert Wańkowski
- 18.03.24 20:06 nadir
- 18.03.24 22:21 Shrek
- 18.03.24 22:23 Shrek
- 18.03.24 22:24 Shrek
- 18.03.24 23:33 nadir
- 19.03.24 06:25 Shrek
- 19.03.24 09:18 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz