eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 73

  • 51. Data: 2017-01-13 17:06:41
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Wysocki napisał:

    >>> Polska ostatnio też była zimna... teraz jest lepiej.
    >> No i właśnie przy takich atakach zimny zaczynam kombinować z farelkami
    >> i przedłużaczami. To znaczy raz już wykombinowałem, a teraz stosuję co
    >> dobre.
    >
    > Ja zacząłem kombinować, ale teraz 0 stopni, to mi motywacja spadła :)
    > Ale chcę to zrobić tak czy inaczej, żeby już mieć.
    >
    > Termometr z rejestrowaniem już wczoraj zrobiłem, tylko czekam na mrozy,
    > żeby zrobić miarodajny pomiar.

    Dzisiaj u mnie też było koło zera, za to w nocy śniegu napadało. Odpaliłem
    instalację -- śnieg spłynął z szyb. Kilka dni wcześniej śniegu nie było,
    szyby czyste, za to minus dwadzieścia z rana. Też się fajnie od tej farelki
    robiło.

    --
    Jarek


  • 52. Data: 2017-01-13 19:03:09
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:25Td6diadIqvqNv8%g...@n...chmurka.net..
    .
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>Przy 14.4V chyba nie ma możliwości przeładowania nawet jakby
    >>>płynęły
    >>>setki amper?
    >> przy 14.4V nie poplyna setki A. Chyba ze akumulator jak z okretu
    >> podwodnego.
    >A ile popłynie przy rozładowanym akumulatorze?

    Trudno zmierzyc (tzn latwo odpowiednim miernikiem), ale jesli
    naladowany akumulator ma np 12.2V, a pod obciazeniem ~200A rozrusznika
    spada do 10.0V,
    to ile powinno poplynac, jesli do rozladowanego akumulatora o napieciu
    np 11.5V podlaczamy 14.4V ?
    Na moj gust tez ok 200A :-)


    https://www.youtube.com/watch?v=icjvgJXsZrM
    tu akumulator naladowany ... ale zobacz, jak wskazowka skoczyla na 30A
    na chwile po rozruchu i podgazowaniu, gdy sie ponad 14V zrobilo.

    Albo tu - w okolicach 1 minuty
    https://www.youtube.com/watch?v=upisqvbKedM

    Generator startuje, zapala sie lampka "charging", plynie ponad 30A, a
    napiecie ... ledwo 12.8V.
    NA wieksze generator/kable nie wyrabiaja.
    Napiecie stopniowo rosnie, a prad spada - dojdzie do 14V.

    J.


  • 53. Data: 2017-01-13 19:16:40
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:26Td6dic5IqvqNv8%g...@n...chmurka.net..
    .
    HF5BS <h...@...pl> wrote:
    >>> Ale czy nie sa mozliwe jakies reakcje wydzielajace wodor i tlen,
    >>> to glowy
    >>> nie dam.
    >> Widziałem gaz w aku dającym duży prąd, więc zapewne tak. Choć było
    >> go mniej,
    >> niż przy ładowaniu.

    >Co się potem dzieje z tym gazem (wodorem)? Wraca do roztworu?

    W wiekszosci wypadkow wylatuje do atmosfery, a potem trzeba wody
    destylowanej dolewac.

    Ale w hermetycznych akumulatorach bywaja katalityczne dopalacze, ktore
    zamieniaja go z powrotem na wode.

    J.


  • 54. Data: 2017-01-13 19:25:23
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:27Td6dii5IqvqNv8%g...@n...chmurka.net..
    .
    HF5BS <h...@...pl> wrote:
    >>> Przy 14.4V chyba nie ma możliwości przeładowania nawet jakby
    >>> płynęły setki
    >>> amper?
    >> Ale po naładowaniu rozkład na tlen i wodór. W nieskończoność nie da
    >> się tak
    >> trzymać. Zresztą, aku zaczyna gazować, zanim ładowanie dobiegnie
    >> końca.

    >To znaczy, że trzymanie aku przy 13.8V (non stop) też mu szkodzi?

    W minimalnym stopniu.
    To jest wlasnie to napiecie graniczne, przy ktorym elektroliza
    wody/elektrolitu jeszcze nie zachodzi/znikoma jest.
    Wiec mozna akumulator trzymac i trzymac ... ale napiecia nie podnosic.

    > To jak
    >działają akumulatory w UPS-ach? One cały czas są przecież
    >podtrzymywane.
    >Tak samo akumulatory w samochodach na długich trasach.

    Ale tak naprawde dlugie trasy to autobusy, ciezarowki ... osobowych
    raczej nikt tak nie uzywa, aby przez cale dnie jezdzily.
    Taksowki w NY moze ...

    >Niby UPS-y mają
    >akumulatory do pracy cyklicznej, a nie buforowej, ale elektrochemia
    >jest
    >ta sama...

    Przy 14.4V elektroliza jest jeszcze niezbyt duza, wiec woda znika
    powoli.
    Albo sie doleje, albo akumulator zmieni ... tak mi chodzi po glowie,
    ze kwas siarkowy powinien wylapywac wilgoc z powietrza.

    Akumulator w przecietnym samochodzie jest juz praktycznie bezobslugowy
    ... ale napiecia nierzadko sa nizsze niz 14.4V.
    A w nowszych to w ogole jest jakis specjalny system nadzoru - kto wie,
    moze i one potrafia po starcie podniesc napiecie, aby akumulator sie
    szybko naladowal, a potem obnizyc ponizej 14V ..

    J.



  • 55. Data: 2017-01-13 21:18:41
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>


    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:26Td6dic5IqvqNv8%gof@news.chmurka.net...
    >> Widziałem gaz w aku dającym duży prąd, więc zapewne tak. Choć było go
    >> mniej,
    >> niż przy ładowaniu.
    >
    > Co się potem dzieje z tym gazem (wodorem)? Wraca do roztworu?

    Nie sądzę, jak miałby się z powrotem połączyć? Chyba, że z blaszką
    platynową, lub z zapałką przy otworze... ale raczej nie polecałbym takiego
    działania...
    Ja myślę, że to może być od prądów wyrównawczych w płytach i z innych
    aspektów praw Kirchhoffa.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.


  • 56. Data: 2017-01-13 21:19:49
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5879198a$0$5155$65785112@news.neostrada.pl...
    >>Co się potem dzieje z tym gazem (wodorem)? Wraca do roztworu?
    >
    > W wiekszosci wypadkow wylatuje do atmosfery, a potem trzeba wody
    > destylowanej dolewac.
    >
    > Ale w hermetycznych akumulatorach bywaja katalityczne dopalacze, ktore
    > zamieniaja go z powrotem na wode.

    Tylko, że nawet taki układ nie wydaje mi się perpetuum mobile...

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.


  • 57. Data: 2017-01-15 02:08:54
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > No proszę, rzeczywiście. Nawet taniej. I mają 900-1000W. No to mocno
    > przepłaciłem, kupując to (nie ta aukcja, ale ten przedmiot i podobna
    > cena):
    > http://allegro.pl/grzejnik-samochodowy-farelka-nagrz
    ewnica-2w1-300w-i6642922792.html
    >
    > Cena 2x większa, a ledwo grzeje - w mroźne dni leci z tego zimne
    > powietrze, może nie lodowate, ale do grzania się nie nadaje.

    Ok, zrobiłem z niego coś przydatnego, to napiszę tu dla potomności, może
    komuś się przyda.

    Założenie jest takie, że do grzania samochodu on się w ogóle nie nadaje,
    ale może chociaż przyda się do podgrzewania rąk. Tutaj przepływ powietrza
    ma mniejsze znaczenie, a większe ma temperatura.

    Podgrzewacz ma trzy tryby pracy:

    - fan - wiatrak chodzi, grzałki nie
    - heat, 150W - wiatrak chodzi, grzałka jedna z dwóch
    - heat, 300W - wiatrak chodzi, grzałki obie

    Po mojej przeróbce jest tak:

    - fan - jak poprzednio, wiatrak na full
    - heat, 150W - wiatrak chodzi na full, grzałki obie
    - heat, 300W - wiatrak chodzi na mniejszych obrotach, grzałki obie

    Czyli zamiast przełączania 150W/300W jest na sztywno 300W i przełączanie
    wiatraka.

    Wygląda to tak...

    Schemat oryginalny i po przeróbce: http://www.chmurka.net/r/heat300w.png
    Zdjęcie przeróbki: http://www.chmurka.net/r/heat300w.jpg

    Pomiary przy 0 st. C otoczenia z czujnikiem przyłożonym do kratki:

    - stary tryb 150W (wiatrak na full, grzałki obie): 34 st. C
    - stary tryb 300W (wiatrak na mniejszych obrotach, grzałki obie): 65 st. C

    --
    http://www.chmurka.net/


  • 58. Data: 2017-01-15 02:11:31
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    >> Ja zacząłem kombinować, ale teraz 0 stopni, to mi motywacja spadła :)
    >> Ale chcę to zrobić tak czy inaczej, żeby już mieć.
    >>
    >> Termometr z rejestrowaniem już wczoraj zrobiłem, tylko czekam na mrozy,
    >> żeby zrobić miarodajny pomiar.
    >
    > Dzisiaj u mnie też było koło zera, za to w nocy śniegu napadało. Odpaliłem
    > instalację -- śnieg spłynął z szyb. Kilka dni wcześniej śniegu nie było,
    > szyby czyste, za to minus dwadzieścia z rana. Też się fajnie od tej farelki
    > robiło.

    Długo czekałeś aż śnieg spłynął?

    --
    http://www.chmurka.net/


  • 59. Data: 2017-01-15 02:12:21
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    >>> Przy 14.4V chyba nie ma możliwości przeładowania nawet jakby płynęły
    >>> setki amper?
    >>
    >> przy 14.4V nie poplyna setki A. Chyba ze akumulator jak z okretu
    >> podwodnego.
    >
    > Przeciętny diesel ma rozrusznik 3-5kW, policz jaki prąd płynie.

    Ale to prąd rozładowania, a nie ładowania :)

    --
    http://www.chmurka.net/


  • 60. Data: 2017-01-15 02:13:00
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >>Co się potem dzieje z tym gazem (wodorem)? Wraca do roztworu?
    >
    > W wiekszosci wypadkow wylatuje do atmosfery, a potem trzeba wody
    > destylowanej dolewac.
    >
    > Ale w hermetycznych akumulatorach bywaja katalityczne dopalacze, ktore
    > zamieniaja go z powrotem na wode.

    Dziś są już chyba tylko hermetyczne?

    --
    http://www.chmurka.net/

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: