eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.xt.v.chmurka.n
    et!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny
    prąd?
    Date: Sun, 15 Jan 2017 01:08:54 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <28Td6h5pcIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    References: <1bTd67o0gIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <58776f5e$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    <1eTd6agcuIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 15 Jan 2017 01:08:54 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="xt.v.chmurka.net:172.24.44.4"; logging-data="4483";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.3.3-20160327 ("Kinloch") (UNIX) (Linux/3.16.0-4-amd64 (x86_64))
    DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/simple; d=chmurka.net; s=news;
    t=1484442532; bh=un2cbzy6TsFZfukovolbElgPLN0=;
    h=From:Subject:Newsgroups:References:Message-ID:Cancel-Lock:
    User-Agent:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding;
    b=DdrraVTXVrQ3Rhto/wORN08FnCA8svPdeYu3L8Cf9lgmoE7DhctKmBHAPw4C/1Gug
    fqYAzak1kekWxvyqQ74XtNb7Of0HPKFMWFjtKaz9cgF2VR/GzvZ7I3dd/qeDvNIbSo
    AvR6x2wt2rqSAusUvC3vZx/VMENW1Oc3rifnbNbY=nbNbY=
    Cancel-Lock: sha1:uzk4ZmAUHxpib5mveLQ/pGfVahM=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:711015
    [ ukryj nagłówki ]

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > No proszę, rzeczywiście. Nawet taniej. I mają 900-1000W. No to mocno
    > przepłaciłem, kupując to (nie ta aukcja, ale ten przedmiot i podobna
    > cena):
    > http://allegro.pl/grzejnik-samochodowy-farelka-nagrz
    ewnica-2w1-300w-i6642922792.html
    >
    > Cena 2x większa, a ledwo grzeje - w mroźne dni leci z tego zimne
    > powietrze, może nie lodowate, ale do grzania się nie nadaje.

    Ok, zrobiłem z niego coś przydatnego, to napiszę tu dla potomności, może
    komuś się przyda.

    Założenie jest takie, że do grzania samochodu on się w ogóle nie nadaje,
    ale może chociaż przyda się do podgrzewania rąk. Tutaj przepływ powietrza
    ma mniejsze znaczenie, a większe ma temperatura.

    Podgrzewacz ma trzy tryby pracy:

    - fan - wiatrak chodzi, grzałki nie
    - heat, 150W - wiatrak chodzi, grzałka jedna z dwóch
    - heat, 300W - wiatrak chodzi, grzałki obie

    Po mojej przeróbce jest tak:

    - fan - jak poprzednio, wiatrak na full
    - heat, 150W - wiatrak chodzi na full, grzałki obie
    - heat, 300W - wiatrak chodzi na mniejszych obrotach, grzałki obie

    Czyli zamiast przełączania 150W/300W jest na sztywno 300W i przełączanie
    wiatraka.

    Wygląda to tak...

    Schemat oryginalny i po przeróbce: http://www.chmurka.net/r/heat300w.png
    Zdjęcie przeróbki: http://www.chmurka.net/r/heat300w.jpg

    Pomiary przy 0 st. C otoczenia z czujnikiem przyłożonym do kratki:

    - stary tryb 150W (wiatrak na full, grzałki obie): 34 st. C
    - stary tryb 300W (wiatrak na mniejszych obrotach, grzałki obie): 65 st. C

    --
    http://www.chmurka.net/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: