eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.xt.v.chmurka.n
    et!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny
    prąd?
    Date: Fri, 13 Jan 2017 15:55:59 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <24Td6dhqdIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    References: <1bTd67o0gIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <5876214c$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    <1hTd6aht0IqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <58779947$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>
    <1rTd6at0kIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <58789dee$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 13 Jan 2017 15:55:59 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="xt.v.chmurka.net:172.24.44.4"; logging-data="25719";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.3.3-20160327 ("Kinloch") (UNIX) (Linux/3.16.0-4-amd64 (x86_64))
    DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/simple; d=chmurka.net; s=news;
    t=1484322959; bh=Ctz5yncsxqLHDSwZCAJKlXoDwNY=;
    h=From:Subject:Newsgroups:References:Message-ID:Cancel-Lock:
    User-Agent:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding;
    b=SJK29LMEXeYTQqQjkdX3l80Fb+azC9IJ7EXvpz7KpEqpa5sfKFtJyh1pJLGecwYHB
    rYXmJafGmpwePzkOh5hPA3ixuKPMYH/+2LCFVbgdRk7JEtBstHDMzQdq8nvH+ktxvq
    6OvJOCHsHn6LpFqlrCmyGTzEmkHGN1r+HaiQD3yg=QD3yg=
    Cancel-Lock: sha1:lH55ysVONWdhvGZAiTFyPskx+ZY=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:710977
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >>Na tlenek węgla jestem wyczulony po tym, jak trochę się nim podtrułem.
    >>Robiłem coś przy motorze, zapomniałem podłączyć podciśnienie do czujnika
    >>podciśnienia i jak odpaliłem, to momentalnie włączył się alarm tlenku w
    >>garażu, a mi już zaczęło robić się słabo... całą noc mnie potem głowa
    >>bolała.
    >
    > Dobra rzecz taki alarm jak widac.

    No tak... zwykle mnie tylko denerwował, jak wył, jak się za długo stało na
    odpalonym silniku (a silnik w starym moto, jeszcze gaźnikowym, musiał się
    trochę nagrzać, żeby miał siłę wyjechać z garażu pod stromą górę - to
    kiepskie uczucie, gdy jedziesz pod górę, dodajesz gazu, a silnik się dławi
    i gaśnie). Ale wtedy mnie uratował, bo gdybym tylko poczuł się dziwnie, to
    może bym nie skojarzył, że coś jest nie tak, a czucie się dziwnie + alarm
    w momencie, w którym nie powinien się włączyć (normalnie przy tym motorze,
    nowym i na wtrysku, nie włączał się prawie wcale, nawet jak był odpalony
    przez parę minut a ja się ubierałem) jednak zapalił mi lampkę.

    >>Potem zastanawiałem się, co się stało i wyszło mi na to, że po prostu
    >>mieszanka była bardzo bogata, ale czemu spadek podciśnienia w dolocie
    >>(bo czujnik widział wtedy ciśnienie atmosferyczne) tak wpływa, już nie
    >>wydedukowałem. Miałem na to dwie teorie, ale obie obaliłem.
    >
    > Motor z wtryskiem elektronicznym ?

    Tak.

    > To najnormalniej w swiece - masa powietrza, ktora bedzie zassana do
    > cylindra zalezy wprost od cisnienia absolutnego w kolektorze.
    > Tzn przy wolnych obrotach, bo przy szybkich to nie zdazy.

    To była jedna z teorii, ale regulator ciśnienia na listwie wtryskowej
    (mechaniczny) ma podłączone podciśnienie i reguluje ciśnienie tak, żeby
    różnica ciśnień wynosiła 3 bary - im większe podciśnienie, tym mniejsze
    ciśnienie.

    > A proporcjonalnie do masy powietrza nalezy wtrysnac ilosc benzyny.
    >
    > Czujnik stwierdza 1atm absolutna, to znaczy ze przepustnica otwarta na
    > maksa, i nalezy duzo paliwa lac.

    Z przepustnicą była druga teoria - ale tam jest czujnik położenia
    przepustnicy (zresztą chyba wszędzie jest)... chyba że ten czujnik steruje
    tylko wyprzedzeniem zapłonu i nie jest brany do obliczania czasów wtrysku.

    > W samochodzie mialbys jeszcze sonde lambda w wydechu, ktora by
    > stwierdzila ze za malo tlenu w spalinach, wiec trzeba zmnieszyc dawke
    > paliwa.

    W niektórych motorach też, ten akurat nie miał (nowsze roczniki już tak).

    > Ale co by z tego razem wyszlo ... komunikat, ze uszkodzony czujnik
    > cisnienia i praca w trybie awaryjnym czy komunikat ze uszkodzona sonda
    > lambda :-)

    Akurat wskazaniom tego komputera przestałem ufać po tym, jak przez
    przypadek podłączyłem odwrotnie czujnik położenia wału i komputer po
    dodaniu gazu zaczynał wywalać błędy cewek zapłonowych :)

    --
    http://www.chmurka.net/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: