eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Data: 2017-01-15 02:08:54
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > No proszę, rzeczywiście. Nawet taniej. I mają 900-1000W. No to mocno
    > przepłaciłem, kupując to (nie ta aukcja, ale ten przedmiot i podobna
    > cena):
    > http://allegro.pl/grzejnik-samochodowy-farelka-nagrz
    ewnica-2w1-300w-i6642922792.html

    > Cena 2x większa, a ledwo grzeje - w mroźne dni leci z tego zimne
    > powietrze, może nie lodowate, ale do grzania się nie nadaje.

    Ok, zrobiłem z niego coś przydatnego, to napiszę tu dla potomności, może
    komuś się przyda.

    Założenie jest takie, że do grzania samochodu on się w ogóle nie nadaje,
    ale może chociaż przyda się do podgrzewania rąk. Tutaj przepływ powietrza
    ma mniejsze znaczenie, a większe ma temperatura.

    Podgrzewacz ma trzy tryby pracy:

    - fan - wiatrak chodzi, grzałki nie
    - heat, 150W - wiatrak chodzi, grzałka jedna z dwóch
    - heat, 300W - wiatrak chodzi, grzałki obie

    Po mojej przeróbce jest tak:

    - fan - jak poprzednio, wiatrak na full
    - heat, 150W - wiatrak chodzi na full, grzałki obie
    - heat, 300W - wiatrak chodzi na mniejszych obrotach, grzałki obie

    Czyli zamiast przełączania 150W/300W jest na sztywno 300W i przełączanie
    wiatraka.

    Wygląda to tak...

    Schemat oryginalny i po przeróbce: http://www.chmurka.net/r/heat300w.png
    Zdjęcie przeróbki: http://www.chmurka.net/r/heat300w.jpg

    Pomiary przy 0 st. C otoczenia z czujnikiem przyłożonym do kratki:

    - stary tryb 150W (wiatrak na full, grzałki obie): 34 st. C
    - stary tryb 300W (wiatrak na mniejszych obrotach, grzałki obie): 65 st. C

    --
    http://www.chmurka.net/