eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Data: 2017-01-13 19:25:23
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    .
    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    >To znaczy, że trzymanie aku przy 13.8V (non stop) też mu szkodzi?

    W minimalnym stopniu.
    To jest wlasnie to napiecie graniczne, przy ktorym elektroliza
    wody/elektrolitu jeszcze nie zachodzi/znikoma jest.
    Wiec mozna akumulator trzymac i trzymac ... ale napiecia nie podnosic.

    > To jak
    >działają akumulatory w UPS-ach? One cały czas są przecież
    >podtrzymywane.
    >Tak samo akumulatory w samochodach na długich trasach.

    Ale tak naprawde dlugie trasy to autobusy, ciezarowki ... osobowych
    raczej nikt tak nie uzywa, aby przez cale dnie jezdzily.
    Taksowki w NY moze ...

    >Niby UPS-y mają
    >akumulatory do pracy cyklicznej, a nie buforowej, ale elektrochemia
    >jest
    >ta sama...

    Przy 14.4V elektroliza jest jeszcze niezbyt duza, wiec woda znika
    powoli.
    Albo sie doleje, albo akumulator zmieni ... tak mi chodzi po glowie,
    ze kwas siarkowy powinien wylapywac wilgoc z powietrza.

    Akumulator w przecietnym samochodzie jest juz praktycznie bezobslugowy
    ... ale napiecia nierzadko sa nizsze niz 14.4V.
    A w nowszych to w ogole jest jakis specjalny system nadzoru - kto wie,
    moze i one potrafia po starcie podniesc napiecie, aby akumulator sie
    szybko naladowal, a potem obnizyc ponizej 14V ..

    J.